![]() |
|
Hoe schatten jullie de kansen van Rita in?
En hoe zijn de meningen over haar? Ik ben er aardig in twijfel over iig. Ergens heb ik het gevoel dat ze helemaal niet misplaatst zou zijn aan de linkse kant van de politiek. Maar aan de andere kant hou ik de optie over dat ze gewoon een groot eigen agenda heeft.. of simpelweg graag wilt genieten van een positie van invloed en aanzien. zie hier haar hyves met een leuke idealistische pol: http://trotsopnederland.hyves.net/po...rake_van_zijn/
|
![]() |
|
Verwijderd
|
2008 begint goed voor de SP
Het laatste kwartaal van 2007 was niet de beste tijd voor de SP. Trots op Nederland bleek een geduchte concurrent. Maar 2008 begint goed voor de SP. In de eerste Politieke Barometer van het jaar staat de SP op 21 zetels. Dit zijn drie zetels meer dan halverwege december. De SP is hiermee echter nog steeds niet op het niveau van 22 november 2006, toen zij met 25 zetels in de Tweede Kamer kwam. In tegenstelling tot de SP verliest Trots op Nederland iets aan populariteit. Halverwege december was de nieuwe partij van Verdonk 13 zetels waard, nu zou zij 11 zetels behalen. Voor de andere partijen zien we na de jaarwisseling weinig veranderingen. De regeringspartijen behalen gezamenlijk 71 zetels, als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden. Het CDA 37, de PvdA 27 en de ChristenUnie 7. Dit is niet voldoende voor een kamermeerderheid. De Partij voor de Vrijheid blijft populair. Zij staat deze week op 14 zetels. Dat is vijf zetels meer dan het huidige zetelaantal. De VVD verliest juist vijf van haar huidige zetels en staat, net als halverwege december, op 17 zetels. GroenLinks zou 8 zetels behalen, D66 4. De SGP en de Partij voor de Dieren ten slotte zouden elk met 2 zetels vertegenwoordigd zijn. politiekebarometer.nl |
![]() |
||
Ik denk dat ze wel een aardig aantal zetels kan krijgen.
Ze heeft genoeg tijd om zich voor te bereiden en een solide achterban te krijgen om haar lijst mee te vullen. Dat was het probleem van Pim Fortuyn: hij had te weinig tijd en moest noodgedwongen zijn lijst vullen met minkukels. Hij heeft zelfs gezegt dat de meeste slechts een tijdelijke oplossing waren. Wilders had wel genoeg tijd en zie wat hij op zijn lijst heeft: een hechte groep, allen volledig loyaal aan Wilders en allen hebben ze verstand van zaken. Geen ego's die onderling ruzie gaan maken. Dat heeft Rita Verdonk ook nodig. Een coalitie vormen zal denk ik wat lastiger worden. Ze staat qua standpunten toch het dichtst bij de VVD en die zal zich toch over zijn trots heen moeten zetten om met Verdonk om de tafel te gaan zitten. Ik bedoel, eerst flikkeren ze haar eruit, vervolgens kaapt ze de helft van de zetels van de VVD weg (want zoveel zullen het er waarschijnlijk zijn, dom dom dom VVD) en daarna moeten ze samen gaan praten over regeren... Ik denk dat CDA-VVD-ToN wel een meerderheid zullen hebben, maar een coalitie tussen die drie dat zie ik nog niet zo één-twee-drie gebeuren. Zal wel mooi zijn ![]() Een andere mogelijkheid is ToN, VVD, Wilders maar ik betwijfel ten eerste of die met zijn drieën genoeg zetels halen. Rita zal immers vooral zetels kapen van die andere twee. En ten tweede geloof ik niet dat Rita en de VVD met Wilders willen samenwerken. Citaat:
Je kunt veel zeggen van Wilders maar dat vond ik wel ok van 'm.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als ik weer thuis ben zal ik er nog eens naar kijken. Mooie meid trouwens, die Fleur Agema ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Niet dat ik daarmee wil beweren dat ik het idee heb de PVV iets groters dan een auto kan besturen, integendeel. ![]() Waarbij men moet aantekenen dat de flaters en het gedrag van Agema weinig anders is dan de stompzinnigheid die in de regel uit relparlementariërs van verscheidene partijen waaronder de SP, Groenlinks, PvdD etc komt. Ik heb een paar jaar geleden ook Agnes Kant horen fulmineren tegen Edith Schippers over de ambulanceaanbestedigen, waarom het amandement van Edith Schippers niet klopte. Wie dat debat niet gevolgt heeft; de minister wilde aanbesteden naar postcode van bewoners, wat zou betekenen dat ambulances in industriegebieden (weinig bewoners, veel ongevallen) een enorme aanrijtijd zouden krijgen. Zonneklaar dat dat een redenatiefout was, en Schippers diende een amandement in. Kant begreep er echter geen ruk van en ging daar tegenin op een manier die me tot op de dag van vandaag aan haar verstandelijke capaciteiten doet twijfelen. Als we de PVV kamerleden op de pijnbank leggen, laten we dan tenminste die beoordeling universeel toepassen.
Laatst gewijzigd op 21-01-2008 om 19:18. |
![]() |
|
Ik denk dat we Rita en de peilingen niet te veel moeten overschatten, zeker omdat ze nog geen duidelijk programma heeft. Daarbij zeggen de peilingen nu nog niks, twee jaar geleden stond de PvdA ook op 60 zetels oid, kijk maar wat daar bij de verkiezingen van overbleef. Ze heeft nu natuurlijk wel, net als Wilders destijds, het voordeel dat ze zich kan profileren in de Kamer, dus ik denk niet dat ze van het toneel zal verdwijnen.
Overigens vind ik het nogal frappant dat die Fleur Agema zo ten strijde trekt tegen de in haar ogen nutteloze subsidieverstrekking, terwijl Wilders zelf continu klaagt omdat hij geen of weinig subsidie krijgt.
|
"Waar staat de afkorting voor?" ....
![]() Hoe schatten jullie de kansen van Rita in? Afhankelijk van de economie denk ik, als Nederland in recessie zou gaan schat ik haar kansen beter in. Nu denk ik dat ze rond de 8 zetels zou krijgen. Als ze zou gaan samenwerken met Wilders kan ze nog een rol van betekenis spelen. Ik denk dat ze haar echte kansen heeft verspild door Rutte te blijven zieken en daardoor uit de partij is geflikkerd. En hoe zijn de meningen over haar? Als minister vond ik haar beleid goed. Ik denk dat ze beter bij de VVD had kunnen blijven maar ze had zichzelf onmogelijk gemaakt. Ik zou niet op haar stemmen, ben ik toch te links voor maar ik ben ook wel voor een streng immigratiebeleid. Als ze het spelletje zo zou spelen als Wilders kan ze toch nog de politieke agenda bepalen voor een groot gedeelte.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verdonk richt eigen partij op Uice | 193 | 12-11-2007 19:03 |