Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2008, 20:08
Steefiej
Steefiej is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettend grote fout gemaakt vwb profielkeuze. Ik heb het profiel NT gekozen, maar voor zover het er nu uit ziet, kan ik niet over volgend jaar. Ik zit daarom heel erg te denken om een ander profiel te gaan doen via het VAVO, welbetreft E&M, omdat dat m.i. me veel beter ligt. En ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik helemaal niets technisch of medisch wil gaan doen. Het liefst wil ik de advocatuur in. Het voordeel is ook dat ik het VAVO dan in één jaar kan doen, omdat ik vrijstellingen kan krijgen, omdat ik GS, MA, ANW en dit jaar hopelijk FA en DU afsluit.

Een probleem is alleen of dit wel mogelijk is? Ik heb nergens gezien dat als je blijft zitten in 5VWO, je dan het VAVO kunt volgen. Dit betreft echter de tweede fase, dus m.i. moet dit lukken.

En dan nog een klein probleempje. Hoe overtuig ik mijn ouders hiervan? Klinkt misschien raar deze vraag, maar het zal moeilijk zijn ze te overtuigen

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Groetjes,

Stephan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2008, 23:56
DJKJ
DJKJ is offline
Is 5 vwo overdoen geen optie? Misschien dat je in de zomervakantie 4 vwo economie moet inhalen maar dat moet te doen zijn als je echt wil. Ik heb overigens geen ervaring met het VAVO maar ik zou het gewoon proberen te vermijden.

Overtuigen? Studeer je voor jezelf of voor je ouders.....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 13:16
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Je had gewoon economie1 in je vakkenpakket/vrije deel moeten nemen met eventueel management organisatie en dan alsnog kun je op de uni een beetje up to date zijn met betrekking tot recht/economie etc. En je kunt toch op de uni-recht met alle profielen instromen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 16:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je had gewoon economie1 in je vakkenpakket/vrije deel moeten nemen met eventueel management organisatie en dan alsnog kun je op de uni een beetje up to date zijn met betrekking tot recht/economie etc. En je kunt toch op de uni-recht met alle profielen instromen?
Maar hij gaat dus niet over..
Oud 06-01-2008, 09:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dan nog een klein probleempje. Hoe overtuig ik mijn ouders hiervan?
Die gaan je waarschijnlijk de vraag stellen waarom je als je een gewoon jaar niet kan, je dan twee jaar in één opeens wel zou kunnen. Daar kan je maar beter een antwoord voor klaar hebben.
Oud 06-01-2008, 10:36
Verwijderd
Is het volgende niet mogelijk:
Je gaat nu terug naar 4VWO en doet gewoon het profiel EM? Je hebt dan wel een jaar vertraging maar wel vrijstellingen etc waardoor je meer tijd hebt. Hierdoor heb je de mogelijkheid om wel in 1x door te stromen van 4 t/m 6. Dit kost je een extra jaar, maar wat maakt het uit als je het nu ook niet zou halen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 00:42
Verwijderd
In principe kun je gewoon naar het vavo volgens mij, maar een jaartje blijven zitten is toch niet zo erg? Je zou bijvoorbeeld in de zomer een bijspijkercursus economie kunnen gaan doen zodat je volgend jaar de vijfde over kunt doen met E&M.

Als je toch naar het vavo wilt: Ik weet niet of je voor september 18 wordt? Anders moet je leeftijdsdispensatie aanvragen... En als je je ouders wilt overtuigen moet je laten zien dat je heel gemotiveerd bent (en dat natuurlijk ook waar maken).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten