Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 21:23
Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik zit met een belangrijke vraag. Over anderhalve week begint mijn tweede schoolexamen week en mijn opa ligt op sterven. De mogelijkheid is er dus dat ik op de dag van een tentamen naar een crematie zal moeten. Ik heb in het examenregelement gekeken maar kan er niet echt iets duidelijks over vinden. Behalve dan dat je je minstens 1 dag van te voren bij de examencoordinator moet afmelden. Maar ik vraag me af: is er een speciale regeling voor wanneer er een familielid van een examenkandidaat sterft? Stel dat ik er inderdaad niet ben, kost dit mij dan een herkasing? Heeft iemand enig idee wat ik ervan moet verwachten?
Ik ga morgen sowieso naar mijn examencoördinator, maar ben te ongeduldig

Alvast bedankt!
Nijn*
Oud 10-01-2008, 22:00
dutch gamer
dutch gamer is offline
Je weet het wel een dag van te voren als er een begrafenis is, dus het lijkt mij geen probleem. Ik mag aannemen dat ze op een school wel zo menselijk zijn om dit niet als een herkansing te laten tellen. Zekerheid kan ik je echter niet geven.
Oud 10-01-2008, 22:37
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zou het gewoon even navragen.
Oud 10-01-2008, 23:28
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik denk eigenlijk niet dat je daar een extra herkansingsmogelijkheid voor krijgt. Natuurlijk, het is heel vervelend en je kunt er niets aan doen, maar iemand die ziek is kan er ook niets aan doen en krijgt ook geen extra herkansing.
Oud 11-01-2008, 04:54
Verwijderd
Als ik het me goed herinner kreeg ik wel een extra 'herkansing' toen mijn opa overleed in de week van de so's. Net als volgens mij mensen die echt ziek waren bij een so (dat is bij het centraal examen toch niet anders? die derde zit is er juist voor dit soort dingen).

De datum van een crematie/begrafenis weet je vaak een dag of drie van te voren, dat is iets wat je op tijd kunt melden, het overlijden zelf wordt vaak wat lastiger.

Gewoon even navragen vandaag, dan weet je waar je aan toe bent.
Oud 11-01-2008, 06:50
Nijn*
Nijn* is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ze zijn alleen niet meer nodig want mijn opa is vannacht overleden en ik hoef dus voor de crematie sowieso geen dag uit de SE-week te missen. Dit topic kan wel dicht, wat mij betreft.
Oud 11-01-2008, 08:28
Verwijderd
gecondoleerd en succes met je schoolexamens
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten