Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2007, 13:22
Mannie
Mannie is offline
Hi, ik moet tegen morgen al mijn oefeningen van informatica droppen in de dropbox van de leraar. 1 probleem: ik heb mijn oefeningen nog niet gemaakt.
Geen probleem: heb alle oefeningen van een kameraad gekregen

Maar: leraar informatica vertelde in het begin van het jaar dat hij kon zien aan een oefening of ze gekopieerd is of niet ( aan de parameters)

Klopt dat? Zoja hoe kan ik die leraar op een verkeerd spoor zetten??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

MVG
Advertentie
Oud 14-12-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Klopt dat? Zoja hoe kan ik die leraar op een verkeerd spoor zetten??
Door het zelf te maken.
Oud 14-12-2007, 15:45
ILUsion
ILUsion is offline
Dat klopt perfect: een goede leerkracht kan makkelijk aan een opdracht zien dat je die niet zelf gemaakt hebt, onder meer dingen als codeerstijl, gebruikte namen voor variabelen en dergelijke zijn een give-away dat je gekopiëerd hebt van iemand anders. En die gaan veranderen is voor een leek onmogelijk (codeerstijl leer je pas herkennen als je goed kan programmeren en in dat geval had je de oefeningen al af), en om andere namen te geven is het al even veel werk (of beter gezegd: als je niet weet hoe je dat doet, ben je er lang mee bezig, maar het kan ook snel gaan met de nodige trucjes). En in het geval dat je met VBA werkt, ben je dubbel de pineut vermits je daar zelfs de naam van de programmeur uit de meta-data kan afleiden (en neen, ik ga niet uitleggen hoe je die kan verwijderen).

In ieder geval: we gaan je hier echt niet helpen met frauderen. Dus maak gewoon je oefeningen, je hebt de oplossingen, dus als je ergens vastloopt kan je wel zien wat er moet gebeuren. Sowieso heb je er meer aan door de oefeningen zelf te maken dan door ze over te schrijven...
Oud 15-12-2007, 11:53
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Minder achter MSN zitten, minder buiten hangen meer in je boeken.
Oud 11-01-2008, 22:41
Tripp
Tripp is offline
Geloof me. Ik heb ook programmeren op school. (HBO) Je leraar kan zien aan hoe de code is geschreven of het is gekopieerd. Hij zal het echt wel zien.
Topic gesloten

Regels voor berichten