Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2007, 16:38
Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
"DirectX Error DirectX has encountered an unrecoverable error. Please check DirectX Help document for possible details."
---------------
Display Devices
---------------
Card name: Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) GMA 950
DAC type: Internal
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_27A2&SUBSYS_00901025&REV_03
Display Memory: 224 MB

Ik heb directX10, terwijl CoD2 9.0c minimaal vereist.

Citaat:
If you're just running onboard video, then that's the problem. The GMA 900 onboard video is not on the supported graphics chipset list for that game. Ie, it doesn't meet the minimum requirements. That right there is enough reason in my mind for the errors. If the requirements aren't met, everything else is immaterial, IMO. While there have been games in the past that can run on machines with less than the minimum specs, modern games are much pickier. The GMA 900 has DX9 emulation - it's not a dedicated vid card and will not run the latest games.
Dit heb ik wel kunnen vinden, maar ik heb dus van een nieuwere serie, de 945, en die is Dx10. Hij zou moeten kunnen draaien gezien de specs. Maar op 1 of andere manier wil het niet lukken. Ook niet met de nieuwste drivers.
Oud 09-12-2007, 10:55
Bonga
Bonga is offline
puur dat een kaart dx10 ondersteunt hoeft niet te zeggen dat deze alle spellen kan draaien.. onboard video is zelden voldoende voor spellen..
Oud 10-12-2007, 15:25
Verwijderd
Je hebt wel een DX10 softwareversie, je kaart is niet DX10-compliant.
Als je kijkt op Intels site, dan zie je dat je een DX9.0c kaart hebt én, belangrijker nog, dat Vista op dit moment nog niet ondersteunt wordt.
Citaat:
Operating systems supported: Microsoft Windows* XP, Windows* XP 64bit, Media Center Edition 2004/2005, Windows 2000; Linux-compatible (Xfree86 source available)
Er zijn wel Vista drivers beschikbaar maar die zijn enkel voor de Februari-build van Vista, dus niet de versie die nu in de winkels ligt. Als je CoD2 wilt spelen zul je dus moeten uitwijken naar XP.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 14:00
Spelvout
Spelvout is offline
all hail voor een dualboot dan maar? maar dat zal ook wel lastig worden aangezien vista pre-installed geleverd werd
Oud 10-01-2008, 15:57
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
all hail voor een dualboot dan maar? maar dat zal ook wel lastig worden aangezien vista pre-installed geleverd werd
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, want xp kan zonder problemen naast vista draaien. Of je laat het spel draaien op de virtual pc van microsoft

Laatst gewijzigd op 10-01-2008 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Offtopic:
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, want xp kan zonder problemen naast vista draaien. Of je laat het spel draaien op de virtual pc van microsoft
Werkt zo'n spel in Virtual PC? Ik denk niet dat dat echt denderend gaat...

Dual-boot is geen probleem ja.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 11:57
Spelvout
Spelvout is offline
Dual-boot opzich is geen probleem nee, maar dan moet ik nog wel even alle drivers van te voren verzamelen, de xp-versies.
Reageren

Regels voor berichten