Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2008, 23:42
Uice
Uice is offline
Zo af en toe loopt er een arrogante muis door mijn keuken, die denkt dat ie alles is en wel een beetje kan profiteren van de broodkruimels die soms op mijn aanrecht achterblijven. Wat mij betreft ziet ie dat dus helemaal verkeerd, maar hoe laat ik hem dat weten? Ik ben niet zo'n voorstander van muizenvallen, en het lijkt me ook verschrikkelijk om zo'n ding dicht te horen klappen of te vinden met een muis erin. Is er iets waar ze niet van houden, een bepaalde geur ofzo?
Oud 28-01-2008, 23:58
Verwijderd
je kan alles dichtstoppen met staalsponzen want daar komen ze niet doorheen, of zon kooival kopen, dat ie dichtgaat en je dan een muis in een kooitje hebt die nog leeft..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 09:02
Kitten
Kitten is offline
Kattegeur. Is genetisch bepaald in die beesten, maar je moet dan wel af en toe even een kat in huis halen
Oud 29-01-2008, 12:59
drukknoopje
drukknoopje is offline
Of gif, dat kan ook. Dan vergaat ie vanzelf en daar merk je niks van, dat is speciaal gif.
Oud 29-01-2008, 13:34
Verwijderd
gewoon bij vrienden met katten wat gebruikt kattegrit uit de bak scheppen en dat op strategische plaatsen in je huis dumpen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 15:12
Verwijderd
Ach zo'n muis heeft toch maar een heel klein bekje
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 15:25
MTpower
MTpower is offline
Laat een rat los in je huis, dan blijft die muis wel weg
Alleen zit je dan dus met een rat..
Oud 29-01-2008, 17:30
Uice
Uice is offline
Binnenkort komt een vriend langs met zijn kat, en die laten we dan even patrouilleren en daarna leg ik wel wat naar kat ruikende spullen overal.
Oud 30-01-2008, 07:39
Henkje
Henkje is offline
Wat toevallig! Mijn kat kwam gister aan met een muis en nu loopt die muis in mijn kamer vol stress, maar niet gewond. Heel fijn dus.
De hele middag en avond hebben we er achteraan gezeten, alles verplaatst, de kat lag lui op de bank te kijken wat we aan het doen waren, totdat ie de muis opeens zag en hij hielp heel schattig mee met vangen. Mijn vriend had handschoenen aan en ik probeerde de kat erop af te sturen, moet heel stom uitgezien hebben. Om half 2 hebben we het opgegeven, maar vanochtend lag de muis toch dood in de woonkamer.
Ik zou dus ook een kat lenen om de muis te verjagen!
Oud 30-01-2008, 12:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat toevallig! Mijn kat kwam gister aan met een muis en nu loopt die muis in mijn kamer vol stress, maar niet gewond. Heel fijn dus.
De hele middag en avond hebben we er achteraan gezeten, alles verplaatst, de kat lag lui op de bank te kijken wat we aan het doen waren, totdat ie de muis opeens zag en hij hielp heel schattig mee met vangen. Mijn vriend had handschoenen aan en ik probeerde de kat erop af te sturen, moet heel stom uitgezien hebben. Om half 2 hebben we het opgegeven, maar vanochtend lag de muis toch dood in de woonkamer.
Ik zou dus ook een kat lenen om de muis te verjagen!
Ja, ik hoop dat ie gewoon verdwijnt voordat de kat hem te pakken krijgt. Ik heb een oud huis, dus er zijn genoeg uitgangen voor hem.
Oud 31-01-2008, 17:07
Poeperd
Poeperd is offline
Wij hebben een keer zo'n valletje gekocht zodat ze gewoon blijven leven. We noemden de muis Marcus Antonius en hebben em na 2 dagen losgelaten in het park in de buurt.
Oud 01-02-2008, 10:09
Stefanie
Stefanie is offline
Je moet hem dan wel ver van je huis vrijlaten, anders komen ze misschien zo terug.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 19:03
amor
amor is offline
Citaat:
Of gif, dat kan ook. Dan vergaat ie vanzelf en daar merk je niks van, dat is speciaal gif.
Helaas is gif wel een pijnlijke dood. Als een muis gif binnenkrijgt onstaan er pijnlijke bloedingen in zn lichaam. Hij gaat dan uiteindelijk heel langzaam dood. Overigens wel een van de meest efectieve manieren.
Reageren

Regels voor berichten