"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Volgens mij klopt er nog iets niet aan:
USB 2.0 heeft een theoretische snelheid van 480 MBps (die weliswaar nooit gehaald wordt) en FireWire zit op 400 MBps theoretisch (maar die wordt beter gehaald, om technische redenen); er bestaat ook FireWire die op 800 MBps draait, maar echt gebruikelijk is die niet (vooral Apple had dat en blijkbaar zijn ze daar sinds een bepaalde serie notebooks ook weer stillaan mee gestopt).
Volgens mij moet je dus met USB2 en FireWire gelijkaardige snelheden halen (al met FireWire misschien net ietsje sneller en met minder gepruttel van je computer). USB1 (of USB2 op lage snelheid) werkt op 11 ā 12 MBps trouwens; dan doe je er wel 40 keer langer over.
Waar ze het misschien over hebben is analoog/digitaal: als je beelden analoog doorstuurt moet je inderdaad 1:1 rekenen voor tijdsgebruik (je moet de hele video afspelen en opnemen); bij digitaal is dat meestal niet het geval.