Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2007, 21:20
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Met een groep van waarschijnlijk zo'n 15 a 20 man(allemaal studenten) wil ik graag in juni richting een mooie plek in Europa
Er moet flink gefeest kunnen worden,redelijk tot goede accomodatie en zo goedkoop mogelijk(binnen redelijkheid natuurlijk, voor een duppie op de 1e rang gat natuuurlijk niet).

Hierom denk ik aan het Oostblok, wie heeft er tips qua plek en waar ik het beste kan boeken?
Oud 10-12-2007, 18:39
Roxy
Roxy is offline
Tja volgens mij komen de meeste mensen die goedkoop willen feesten momenteel allemaal uit op Turkije. Ik heb wel veel oosteuropa kennis, maar ik heb het 'feesten' nooit opgezocht dus daar kan ik niet veel over vertellen. Wel dat het balatonmeer in Hongarije erg populair is, wat je eventueel kunt combineren met het Sziget festival in Budapest. Daar maakt het niet uit wat voor een muziek je leuk vind, daar heb je van alles en kun je goedkoop feesten.
Verder heb je iets meer naar het oosten natuurlijk de kust van de zwarte zee, met toeristische steden als Varna en Burgas (Bulgarije) en Constanta (Roemenie). En eventueel als je ook veel geeft om 'mooi' dan zou ik zelfs Yalta (Oekraine) aan kunnen raden. Deze steden zijn allemaal toeristisch en hebben strand, maar ik durf niet te zeggen of het party gehalte hoog genoeg is voor jullie.
Oud 11-12-2007, 09:35
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Tallinn.
Oud 13-12-2007, 17:58
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Tallinn.
dat lijkt me echt vet om een van die 3 landen te bezoeken. Estland,Letland of Lithouwen
Oud 13-12-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
dat lijkt me echt vet om een van die 3 landen te bezoeken. Estland,Letland of Lithouwen
Ik ben daar geweest. Als je voor de natuur wilt gaan dan is Litouwen het mooist, daarna Letland en Estland valt wat tegen. Voor de hoofdsteden is het precies omgekeerd. Tallinn is erg leuk, Riga iets minder en Vilnius is saai.
Oud 14-12-2007, 09:13
Verwijderd
En vanaf Tallinn ben je voor een tientje in 3 uur in Helsinki met de boot. Erg leuk voor een dagtrip
Oud 14-12-2007, 10:05
remy476
remy476 is offline
lijkt me echt vet maar ik denk dat mijn vriendin me wat anders zegt...die gaat liever naar een warmer land
Oud 15-12-2007, 18:13
Verwijderd
Ja maar kun je in Tallinn echt goed uit met zo'n groep? ''Flink feesten'' zie ik in Tallinn niet gebeuren, kun je beter naar Praag of Boedapest ofzo, met goedkope drank en alles.
Oud 15-12-2007, 18:32
Verwijderd
Drank is in de Baltische Staten ook goedkoop
En het kan er ook warm zijn. Toen wij in Tallinn waren was het een graad of 30
Oud 16-12-2007, 12:13
Verwijderd
Ja dat wel, maar ik zie Tallinn nu niet als een stad waar je goedkoop kan feesten en volgens mij is Tallinn eigenlijk steeds duurder aan het worden.
Oud 11-01-2008, 14:34
Ehren18
Ehren18 is offline
Juni? Als je in Tallinn zit dan gaat de zon bijna niet onder volgens mij
Ik zou naar Krakau gaan anders. Is in Polen en vlieg je vana Eindhoven o.a. heel goedkoop op! Is studentenstand dus prima te doen én dichtbij. Je kan natuurlijk ook naar Praag!
Wat verder weg heb je Boedapest (daar heb je een meer dat bekend is, het Salou van Hongarije, 't is maar wat je wilt he). Roemenië/Bulgarije hebben trouwens ook mooie stranden en kun je vast feesten.
Je zou ook naar Oekraïne kunnen, en dan aan de zee in het Zuiden, bij Odessa. Alleen weet ik niet of je hier Visa voor moet hebben en ken geen low cost airliner die erheen vliegt. Trouwens vliegen naar Tsjechië/Polen/Hongarije is goedkoper dan naar Baltische staten maar weet niet wat je budget is.
Oud 11-01-2008, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Juni? Als je in Tallinn zit dan gaat de zon bijna niet onder volgens mij
Ik zou naar Krakau gaan anders. Is in Polen en vlieg je vana Eindhoven o.a. heel goedkoop op! Is studentenstand dus prima te doen én dichtbij. Je kan natuurlijk ook naar Praag!
Wat verder weg heb je Boedapest (daar heb je een meer dat bekend is, het Salou van Hongarije, 't is maar wat je wilt he). Roemenië/Bulgarije hebben trouwens ook mooie stranden en kun je vast feesten.
Je zou ook naar Oekraïne kunnen, en dan aan de zee in het Zuiden, bij Odessa. Alleen weet ik niet of je hier Visa voor moet hebben en ken geen low cost airliner die erheen vliegt. Trouwens vliegen naar Tsjechië/Polen/Hongarije is goedkoper dan naar Baltische staten maar weet niet wat je budget is.
Vanaf Eindhoven kun je niet naar Krakow vliegen, je vergist je denk ik met Katowice.
Oud 12-01-2008, 01:05
Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
Vanaf Eindhoven kun je niet naar Krakow vliegen, je vergist je denk ik met Katowice.
Oh nou ja, dat kan ook. Ben geen wandelende encyclopedie! Maar kijk gewoon op de sites van Wizz Air, Central Wings, Sky Europe etc. waar je goedkoop die richting op kunt vliegen! (Met deze benzine prijs stuk goedkoper dan auto rijden)
Oud 12-01-2008, 02:32
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Je zou ook naar Oekraïne kunnen, en dan aan de zee in het Zuiden, bij Odessa. Alleen weet ik niet of je hier Visa voor moet hebben en ken geen low cost airliner die erheen vliegt.
Ik ben afgelopen zomer in Odessa geweest en ik vind het geen party stad. Het is een prachtige stad en goedkoop genoeg en je kunt er prima uit eten en dergelijke, maar stappen ik betwijfel het. Ik was er in augustus en ik had toen het idee dat het meer een vakantieplek voor oudere rijke russen en westeuropeanen was. De sfeer deed mij een beetje chique aan, hoewel er wel gewoon een mc donalds zat. Dan vind ik Yalta waar ik een dag later was, meer het jeugdige uitgaansgevoel geven. Hoewel ik hier alleen overdag geweest ben. Visa is niet nodig, goedkoop vliegen geen idee wij waren aan het rondtrekken.
Oud 12-01-2008, 12:50
senorita_01
senorita_01 is offline
Bulgarije --> Zonnestrand! Is echt geweldig! Ik ben er afgelopen zomer geweest met een paar vriendinnen en hier kun je echt flink feesten! Voor de reis en woning betaal je meestal wel iets van 400 euro ofzo.. maar in Bulgarije is het zelf wel erg goedkoop dus dat compenseerd weer.
Oud 18-01-2008, 21:21
Il_Principe
Il_Principe is offline
Kroatie of Baltische landen aanrader!!!

Regels voor berichten