Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2008, 10:09
Mieke177
Mieke177 is offline
Hallo allemaal!
Hier mijn verhaal! Zou t erg fijn vinden als jullie me raad konden geven..
Ik heb verkering gehad met een jongen die 6,5 jaar ouder was dan mij, en opzichzelf woonde, we zagen elkaar vanaf begin af aan zowat elke dag! t was heel gezellig en we pasten echt heel goed bij elkaar! totdat hij het uit had gemaakt. na ongeveer 4 maanden verkering, dat is nogal wat als je bedenkt dat je je in die 4 maanden bijna elke dag elkaar zag! hij had er geen reden voor! het was allemaal heel vaag, maar hij wist gewoon niet wat hij wou. het is toen een maand uitgeweest. ik wou hem telkens terug maar hij mij niet.. Toen ik na 3 weken een andere jongen ontmoete waarmee ik heb gezoend, hij kreeg daar lucht van en deed er toen alles aan mij terug te krijgen! binnen een week hadden we weer wat, en ging t zoals de eerste keer, we zagen elkaar super vaak en t was ook heel gezellig, hij praate over dingen als samenwonen dat ie dat echt zo graag wou en dat helemaal zag zitten! totdat hij vorige week onder het uitgaan heel vaag ging doen, hij was ziek en ging naar huis, ik kreeg geen kus geen knuffel.. niks! maar hij deed de dag ervoor ook al vreemd, dus smste ik hem wat er was.. hij was gewoon heel ziek kreeg ik als antwoord. Dat is geen antwoord op mijn vraag smste ik weer, Kreeg ik terug.. Ik vind je een hele leuke meid maar we zijn zo anders.. ik ging meteen naar zijn huis en praten en huilen de hele mikmak, het kwam er op neer dat hij t niet meer zag zitten met mij.. hij kon eerst geen redenen bedenken en later had die toch bedacht wat de redenen hiervoor waren:
* Ik voel niet meer wat ik voor je heb gevoeld de klik is weg
* ik ben niet meer verliefd op je
* Ik kan niet echt gesprekken met je voeren
* Ik vind het erg dat je elk weekend met andere jongens ouwehoerd
* We zijn zo anders, ik zou niet weten wat ik op een vakantie met jou zou moeten doen, (terwijl ik de eerste keer dat ik wat met m had wel met hem op vakantie ben geweest dat was wel heel leuk)

Ik snap het niet want t ging gewoon super de week voordat hij het uit heeft gemaakt praate hij zelfs nog over samenwonen , en dat die me voor geen goud wou missen etc.

Hij werkt in een cafe waar ik altijd uitga, achter de bar.. en ik heb elk weekend voor zijn bar gestaan met andere jongens ouwhoeren en als hij keek deed ik er een schepje boven op, zodat hij dacht, goh ik ben niet de enige die haar wil en toch ben ik degene die wat met haar heeft! wat moet ik toch blij zijn met haar.. maarja nu heb ik ook wel gezien dat dat juist averechts werkt!
Ik heb dit hem ook verteld toen het al duidelijk was dat het uit is, op de terugweg in de auto, hij moest er heel erg om huilen en hij vond het heel moeilijk om uit te maken maar nadat ik dat had verteld was het toch wel veel makkelijker geworden voor hem.

En wat ik ook gek vind is dat hij nog meer moest huilen dan mij! ik lag in zijn armen we moesten huilen en gingen knuffelen ik stond op en zei ik pak mijn spullen dan maar! toen zij hij nee kom nog even met me knuffelen.. en hij had het er echt moeilijk meee..

heb hem 3 dagen niet gesproken maar gisteren wel op msn en t ging weer over ons enzo, niet echt bijzondere dingen.. maar hij vroeg wel of ik nog uitging enzo dus hij wou weten of hij me nog zou zien enzo..

Maar ik wil hem eigenlijk wel heel graag terug!! maar hoe kan ik zorgen dat die klik die hij mist weer terug komt? want hij zij mischien is de klik ook wel weggegaan door dat jaloers maken van jou.. elk weekend.. dus als ik zorg dat ik dat niet meer doe zou hij me dan trug willen? ik vroeg dat op de dag dat het uitging in een smsje van ikk kan er nu toch niks meer aan doen? hij zij op dit moment gaat er niks veranderen en denk in de toekomst ook niet.. 1 tip laat een jongen zien dat je echt alleen hem wiil en probeer hem niet jaloers te maken.. zou die ook bedoelen dat ik dat aan hem moet laten zien?

Zoals je ziet een heel lang verhaal maar ik zit er ook onwijs mee ik snap er allemaal niks van als jullie me zouden kunnen helpen heel graag..!! wat kan ik doen? Bedankt voor t lezen! groetjs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2008, 10:13
Mephisto
Mephisto is offline
Grijp de fles
Oud 26-01-2008, 10:28
Verwijderd
blijkbaar wil hij je niet meer, hij heeft toch redenen genoeg gegeven? en de redenen die hij heeft gegeven lijken me inderdaad ook redenen om een relatie af te kappen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 10:34
Mieke177
Mieke177 is offline
Maar waarom praate die de week er voor nog wel over samenwonen dan? ik vind het vaag...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom praate die de week er voor nog wel over samenwonen dan? ik vind het vaag...
Hij is gewoon vaag. Zou d'r niet te veel tijd aan verspillen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 11:40
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Inderdaad. Ga naar een kroeg, doe je benen wijd en voila: er zijn hordes mannen die jouw eicellen wel willen bevruchten. Meer vissen in de zee enzovoorts.
Oud 26-01-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Ga naar een kroeg, doe je benen wijd en voila: er zijn hordes mannen die jouw eicellen wel willen bevruchten. Meer vissen in de zee enzovoorts.
jouw gebrek aan subtiliteit is bijna geniaal te noemen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 12:25
Mieke177
Mieke177 is offline
waarom zulke flauwe antwoorden, ik zit er echt mee..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me het voorstellen, maar het komt over alsof jij wanhopig verliefd bent en continu achter hem aan loopt, en hij laat zich daar bij tijd en wijle door charmeren (is ook leuk, iemand die jou zo geweldig vindt) maar voelt domweg niet zo veel voor jou. Kun jij wel achter hem aan blijven lopen en jezelf voor de gek houden, maar als hij na 4 maanden al niet meer echt verliefd is, dan is het ws. überhaupt nooit zo heftig geweest van zijn kant. Lullig, maar waar. Dus ik zou gewoon veel leuke dingen gaan doen met je vriendinnen, lekker flirten, en proberen om hem te vergeten. Er komt echt wel iemand voorbij die wél geweldig met jou kan praten en die gewoon altijd zeker weet dat jij het helemaal bent. Iemand bij wie jij niet het gevoel hebt dat je hem jaloers moet maken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 14:31
Magican
Magican is offline
Citaat:
Omdat de beste manier om er overheen te komen, andere mannen zoenen/neuken/relatie-hebben-met is. En dat kan je dan heel plat zeggen want dat komt leuker over.
Oud 26-01-2008, 16:19
Thee Muts
Thee Muts is offline
Gedumpt, zonder duidelijke reden

Wat is hier niet duidelijk aan?

* Ik voel niet meer wat ik voor je heb gevoeld de klik is weg
* ik ben niet meer verliefd op je
* Ik kan niet echt gesprekken met je voeren
* Ik vind het erg dat je elk weekend met andere jongens ouwehoerd
* We zijn zo anders, ik zou niet weten wat ik op een vakantie met jou zou moeten doen

Verder wat Morgan zegt
Oud 26-01-2008, 16:31
Poepkind
Poepkind is offline
joh, vergeet hem, get over it. Hij wilt je niet meer klaar.
Oud 26-01-2008, 16:43
Fosca
Fosca is offline
Bovendien is vier maanden lang elke dag wel ontzettend veel, als jullie de hele dag al bij elkaar hangen en 's avonds elkaar bij het uitgaan ook nog tegenkomen blijft er weinig eigen leven meer over.

En verder wat de rest zegt, hij is blijkbaar op je uitgekeken en hoewel dat 'jaloersmakende gedrag' (tussen aanhalingstekens omdat ik vind dat zolang het bij 'ouwhoeren' blijft het allemaal nog aanvaardbaar is) van jou niet echt geholpen zal hebben heeft hij er ook niet alles aan gedaan om jou duidelijk te maken dat hij dat niet zo leuk vond.
Oud 26-01-2008, 17:57
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik kan me het voorstellen, maar het komt over alsof jij wanhopig verliefd bent en continu achter hem aan loopt, en hij laat zich daar bij tijd en wijle door charmeren (is ook leuk, iemand die jou zo geweldig vindt) maar voelt domweg niet zo veel voor jou. Kun jij wel achter hem aan blijven lopen en jezelf voor de gek houden, maar als hij na 4 maanden al niet meer echt verliefd is, dan is het ws. überhaupt nooit zo heftig geweest van zijn kant. Lullig, maar waar. Dus ik zou gewoon veel leuke dingen gaan doen met je vriendinnen, lekker flirten, en proberen om hem te vergeten. Er komt echt wel iemand voorbij die wél geweldig met jou kan praten en die gewoon altijd zeker weet dat jij het helemaal bent. Iemand bij wie jij niet het gevoel hebt dat je hem jaloers moet maken.
Je hebt gelijk, maar hij komt toch wel echt over als een behoorlijke eikel. Ik zou er met mijn hoofd ook niet bijkomen als je zo intens met iemand omgaat en dan van het ene op het andere moment zegt hij dat je het toch niet bent, om je even later wijs te maken dat je t toch wel bent en je vervolgens weer te dumpen... Dusja, ik kan me wel voorstellen dat je in zo'n situatie niet weet waar je aan toe bent en je met je verliefde kop andere verklaringen gaat zoeken.
Oud 26-01-2008, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk, maar hij komt toch wel echt over als een behoorlijke eikel. Ik zou er met mijn hoofd ook niet bijkomen als je zo intens met iemand omgaat en dan van het ene op het andere moment zegt hij dat je het toch niet bent, om je even later wijs te maken dat je t toch wel bent en je vervolgens weer te dumpen... Dusja, ik kan me wel voorstellen dat je in zo'n situatie niet weet waar je aan toe bent en je met je verliefde kop andere verklaringen gaat zoeken.
Ja oke, vandaar mijn

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 20:07
metallica
metallica is offline
Hehe, zijn we het daar iig over eens, al was het eigenlijk niet zozeer als commentaar op jou bedoelt, m'n regelindeling was gewoon een beetje vaag
Oud 27-01-2008, 11:19
Verwijderd
Er zijn twee mogelijkheden, waarvan de eerste ruimschoots het meest waarschijnlijk is:

1. Hij heeft een ander/hij is vreemdgegaan.
2. Hij heeft je daadwerkelijk gedumpt om de redenen die jij noemde. In dat geval is hij debiel en ben je ook beter af zonder hem.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 17:44
Verwijderd
Citaat:
één van zijn redenen die ik hier lees is dat hij zegt niet meer verliefd te zijn.

dan werkt het niet en daar zul je het mee moeten doen

overigens kan ik je aanraden je niet zo obsessief te focussen op hem, kom je er wat sneller overheen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 18:02
palindrome
palindrome is offline
Gewoon doorgaan met je oude leven en weer gaan ouwehoeren met andere jongens.

En accepteren dat hij je niet meer wil. Dat als eerste natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 08:54
Verwijderd
Wat de rest zegt (dus, get over it, doe niet meer zo obsessief en t was van zijn kant nooit zo heftig) en verder wil ik nog even kwijt dat ik jaloezie opwekken ontzettend triest vind.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 10:46
Verwijderd
Ik vind hem trouwens echt walgelijk emo, met zijn continue gehuil. Wat een zelfmedelijden.

Instabiel figuur. Gewoon niet meer aan denken. Waarom zou je hem terug willen? Hij maakt het toch altijd weer uit als ie verveeld raakt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 18:27
Mieke177
Mieke177 is offline
maar ik word er gek van wil hem telkens smsen enzo, en elke keer achter msn kijken of hij er is en hij begint ook wel te praten enzo maar dan ga ik weer domme dingen zeggen veelste lief doen enzo.. word er gek van!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
maar ik word er gek van wil hem telkens smsen enzo, en elke keer achter msn kijken of hij er is en hij begint ook wel te praten enzo maar dan ga ik weer domme dingen zeggen veelste lief doen enzo.. word er gek van!
Verwijderen op msn uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 10:55
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
het is toen een maand uitgeweest. ik wou hem telkens terug maar hij mij niet.. Toen ik na 3 weken een andere jongen ontmoete waarmee ik heb gezoend, hij kreeg daar lucht van en deed er toen alles aan mij terug te krijgen! binnen een week hadden we weer wat, en ging t zoals de eerste keer, we zagen elkaar super vaak en t was ook heel gezellig, hij praate over dingen als samenwonen dat ie dat echt zo graag wou en dat helemaal zag zitten!
Hieruit blijkt wel dat hij niet zozeer intresse heeft in jou, maar in het "hebben" van jou, en ervoor zorgen dat andere jongens jou niet "hebben".
Je gaf zelf al aan dat je in de weekenden probeerde te laten zien dat je gewild bent bij andere jongens, en dat hij blij mag zijn dat hij je heeft. Gecombineerd met wat ik hierboven zei lijkt me dat de enige reden dat je relatie zo lang stand gehouden heeft, is dat hij het idee had dat hij jou "had" en dat anderen jongens jou wilden. Ik denk dat je relatie een stuk korter was geweest als je niet op die manier met andere jongens had gepraat.
Anyway, het lijkt mij een beetje onzeker type, en volgens mij mag je blij zijn dat je er vanaf bent.

PS: praten over samenwonen e.d. hoeft niet te betekenen dat de jongen in kwestie daadwerkelijk wil samenwonen, het kan ook zijn dat hij weet dat JIJ het wilt en je tevreden wil houden. En ja, dat kan heel overtuigend overkomen...
Oud 30-01-2008, 17:36
Inanis
Inanis is offline
ik stel voor om alle negatieve punten aan hem eens goed op een rijtje te zetten en bij jezelf na te gaan of hij het nou wel echt helemaal is.
een prins op een wit paard is ie sowieso niet.

maar wat ik me afvraag he.. is het wel relaxt om zo vaak bij elkaar te zijn?
Advertentie
Oud 30-01-2008, 17:48
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik vind het wel fijn om veel bij iemand te zijn, maar dat hangt echt van die ander af wat die wil. Maar ik moet zeggen dat ik het allemaal wel best vind, als ik ook maar nog tijd voor mn vrienden heb. Maar dat is denk ik ieder voor zich, de een zal dat fijn vinden vinden elkaar veel te zien, de ander absoluut niet.
Oud 30-01-2008, 18:31
Daboman
Daboman is offline
Misschien wist hij zelf ook niet wat hij wilde (vandaar dat hij wisselende signalen geeft), heeft hij eens goed nagedacht en is hij idd tot de conclusie gekomen dat hij niet verliefd is. Dan werkt het gewoon echt niet. Dan maak je het door obsessief met hem bezig te zijn alleen maar erger.
Oud 31-01-2008, 01:46
zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
Citaat:
ik heb al meer dan een jaar verkering en zie mn vriend bijna elke dag (soms 1 dag per week niet). zoals metallica al zei dat verschilt echt van persoon tot persoon. bij ons voelt het raar als we elkaar 2 dagen niet zien . maar we hebben dan ook allebij onze eigen vrienden en hobby's, dus dan raak ook minder snel op elkaar uitgekeken dan als je elke avond samen op de bank hangt. denk ik.

en voor mieke: (tis inmiddels een maand geleden dus hoop dat je er overheen bent.) anders; verwijder hem uit je msn lijst en je mobiel. en zoek een andere kroeg om uit te gaan (iig tijdelijk).
Oud 01-02-2008, 10:33
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb een tijdje met een jongen gehad die 8 jaar ouder was dan ik. In het begin leek hij mij eigenlijk nog leuker te vinden dan ik hem, maar dat veranderde snel. Hij gaf als reden dat het niet voelde als een relatie. Het kwam er gewoon op neer dat hij niet verliefd meer was.

Ik denk gewoon dat het bij hem niet zo diep zat en zodra hij merkt dat jij achter hem aanloopt maakt dat de relatie er ook niet beter op. Soms moet je gewoon accepteren en respecteren dat dingen zo in elkaar zitten of zo verlopen.
Met elke relatie die je hebt gehad kom je er steeds beter achter wat écht bij je past. Zie het als een leerweg, maar ga wel verder. Je wanhopig aan zijn voeten gooien zal niets uithalen en dat maakt het voor jou alleen maar moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Met elke relatie die je hebt gehad kom je er steeds beter achter wat écht bij je past. Zie het als een leerweg, maar ga wel verder.
qft
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 12:00
STP
STP is offline
Citaat:
Als je hier echt mee zou zitten, dan zou de relatie meer voor je betekenen. Want blijkbaar is dat niet het geval, als je zijn aandacht vraagt door met andere jongens te gaan 'ouwehoeren', wat je daar ook maar mee bedoelt.
Oud 01-02-2008, 16:23
Gunkan
Gunkan is offline
Mieke, hij's wat? 6,5 jaar ouder? Ik neem aan dat hij dan al minstens in de 20 is... Geen idee hoe oud jij bent natuurlijk, dus ik kan't niet echt schatten.

Die kknul is bezig om voor zichzelf proberen een plek in het leven te vinden, net als jij. Het lullige is dat dat soms enorm verwarrend kan zijn en dat je dan inderdaad niet meer weer wat je nou wilt. Wil ie gaan studeren? Wil ie serieus gaan werken? Wil ie gaan settelen? Wil ie koters? En met wie? Enzovoorts.

Mogelijk heeft ie zich in z'n hoofd gehaald dat hij dat soort dingen niet kan doen met een meid die ruim 6 jaar jonger is. Dat leeftijd weinig zegt is natuurlijk logisch, maar verwarring is nou eenmaal niet logisch

Hij heeft al aangegeven dat ie eigenlijk niets meer voor jullie relatie voelt. Je zou er voor kunnen proberen te vechten, maar aan de andere kant: hoe groot is de kans dat deze knul de ware voor jou is? Hoe voel jij je bij het idee om vijf jaar lang met hem'n relatie te hebben? Beeld je dat echt even in. Samenwonen, dagelijkse banen, samen het huishouden, samen ruzies, enz. Als je dat een goed gevoel geeft, dan kan je d'r voor kiezen om er alsnog met'm uit te komen. Maar denk je "Nou, liever niet eigenlijk", dan kan je het er ook gewoon bij laten...

Kies je het laatste, zorg dan voor 'n ZCP (Zero Contact Policy). Ga'm minstens een paar maanden volledig uit de weg. Haal'm uit je MSN, ga niet meer naar zijn kroeg, bel'm niet meer en neem ook z'n telefoontjes niet meer aan. Op die manier kom jij er in elk geval gemakkelijker overheen

Op jou leeftijd heb je nog kansen zat; dan mag je in dit soort situaties best eens egoistisch zijn
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Is logisch

Maar ten eerste zou ik proberen om hem niet meer te vragen naar allerlei redenen waarom hij je niet meer wil, etc. Want eigenlijk is een antwoord als "ik voel niet genoeg (meer) voor je" al genoeg. Het is in feite het eerlijkste wat je maar kunt krijgen. Maar ook wel het meest pijnlijke. Lullig is juist wanneer iemand met allerlei stomme redenen komt aanzetten die jou het gevoel geven dat je niet leuk genoeg was of dat je het had kunnen voorkomen als je dingen leuker had gemaakt of anders had gedaan. De kern van het probleem is toch vaak dat de gevoelens er niet (meer) zijn en dat vinden mensen vaak niet leuk om te vertellen en nog minder leuk om te aanvaarden, dus zoeken ze naar redenen.

En ja, wat ik zelf ook onbegrijpelijk en ontzettend pijnlijk en vervelend vind, is als iemand vlak voordat hij het uitmaakt zich nog gedraagt zoals altijd. Dus hele kleffe lieve dingen zegt, knuffelt, zegt dat ie met je verder wil, etc. Ik vind het echt grof dat iemand dat gewoon bijv. nog een dag voordat ie het uitmaakt kan doen. Dat geeft je echt zo'n gevoel van "hoe lang is het al niet meer oprecht van zijn kant?" Ik zou dan op zijn minst al die dingen niet meer tegen iemand zeggen als ik zo aan het twijfelen was. Maarjah.. die dingen gebeuren, het gebeurt heel vaak dat iemand ook op het laatst toch nog heel lieve zwijmelige dingen zegt, ookal voelt ie niet meer genoeg.

Verder heb je nu natuurlijk nog hoop dat je hem terug kunt krijgen en je wilt hem steeds spreken enzo.. Ik denk dat hij niet genoeg meer voor je voelt. En tuurlijk doet hij nog aardig tegen je en stelt ie vragen en lijkt het voor jou alsof hij misschien nog iets voelt. Hij zal je vast nog steeds een ontzettend aardig, leuk en lief meisje vinden, maar hij voelt gewoon niet genoeg.
Probeer zo min mogelijk contact te houden met hem (het liefst helmaal niet), want anders maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Hoe? Hou jezelf bezig met andere dingen. Plan je vrije tijd vol.. koop wat leuks voor jezelf, doe dingen waar je blij van wordt en die je wat kunnen afleiden.

En probeer er niet meer aan te denken dat jij dingen anders had moeten doen. Jullie relatie was zoals ie was en hij was heus ook niet perfect. En de "foute" dingen die jij deed hadden vast ook wel een reden. Je kunt er wel van leren voor een volgende relatie, met iemand anders. Maar geef jezelf er niet de schuld van dat het nu uit is. Gevoelens kunnen gewoon verdwijnen, daar kan niemand iets aan doen. Dit was het dus blijkbaar niet.

Sterkte nog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten