Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2008, 10:16
ninie
ninie is offline
Hoi,

Ik heb al mijn hele leven constitioneel/atopisch eczeem. Deze winter is het echter heel erg! ik heb echt sinds jaren niet meer zo'n erge jeuk en eczeem gehad.
Nu ga ik waarschijnlijk deze week wel even een afspraak bij de dokter maken, want ik wordt er echt een beetje zat van.
Ik heb ook al op internet gekeken naar verschillende behandelmethoden e.d.
Hormoonzalf heb ik al, mar volgens mij heb ik dit te vaak en te lang achter elkaar gebruikt, want nu werkt het niet meer goed.
Nu zag ik een behandelmethode; lichttherapie.
zijn er mensen die dit al eens hebben geprobeerd en hoe is dat bevallen?
Ik las ook dat het heel vaak niet vergoed wordt door de verzekering en volgens mij is het echt heel erg duur.

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 12:08
drukknoopje
drukknoopje is offline
Geen ervaring mee, maar ik heb ook eczeem en ben bezig met elektroacupunctuur. In de zoekfunctie is daar wel een topic over te vinden, en anders PM me maar.
Oud 16-01-2008, 15:26
Yana
Yana is offline
Ik heb lichttherapie gehad in het ziekenhuis, en dat werd gewoon vergoed bij mij. Het hielp overigens voor geen meter, net als alle tientallen zalfjes die ik aangesmeerd kreeg. Desalniettemin heb ik op dit moment bijna geen eczeem plekjes alleen een hele droge huid. Vorig jaar rond deze tijd zat ik helemaal onder, sliep in nachtelang amper. Heb echt 2 jaar heel heftig gehad, en nu is het gewoon zo goed als weg!
Oud 16-01-2008, 17:42
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
hey! ik heb altijd onder het eczeem gezeten, was echt dramatisch! maar mijn klachten zijn zo goed als verdwenen door een bioresonantie-arts. zou dat zeker even googelen als ik jou was!
Oud 16-01-2008, 17:56
Balance
Balance is offline
Ik heb ook eczeem, maar alleen in mijn gezicht. Daarvoor gebruik ik zalf en die werkt perfect. Heb je al veel zalfjes geprobeerd of is het oppervlakte te groot?
Met lichttherapie heb ik geen ervaring, maar misschien nog wel een tip om je kamer goed vochtig te houden. Hang bijvoorbeeld natte handdoeken over je verwarming en koop eventueel een vochtapparaat.
Oud 16-01-2008, 18:05
ninie
ninie is offline
hee, ik heb echt overal eczeem, bijna letterlijk van top tot teen. maar het is nu heel erg op mijn armen van mijn onderarmen naar boven en dan op mijn schouderbladen en langs die zijkanten omlaag tot aan mijn heupen. en dan op mijn benen ook.
ik heb al vrij veel geprobeerd en probeer het ook altijd vet te houden door vaseline/babyolie/bodylotion noem maar op.
Het oppervlak is heel groot, dus met zo'n klein tubetje hormoonzalf kom je niet zo ver, en bovendien is het niet zo goed voor je huid natuurlijk.
ik kan inderdaad iets doen met de vochtigheid, door de verwarming enzo is het erg droog in huis.

ik heb ook even gegoogled op die bioresonantiearts. Ik weet niet of ik hier wel in geloof eerlijk gezegd. en aan een aantal reacties op forums schijnt het nogal duur te zijn? werd het bij jou vergoed?
ik weet overigens al wel waar ik allergisch voor ben. (katten, huisstofmijt, graspollen, noten,pinda's)

Laatst gewijzigd op 16-01-2008 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 11:27
Yana
Yana is offline
Ik heb ook iets met bioresonantie gedaan. Op zich geloof ik het best, maar het heeft bij mij niks geholpen. Net zoals NAET en alle tube'tjes. Eigenlijk heeft niks geholpen.. maar ik denk dat dat ook komt omdat ik er altijd heel sterk in geloofd heb dat ik eczeem heb/had omdat het psychisch niet in orde is, en dat ik daar nu veel meer de focus op leg.

Maar ja, ik ben allang blij dat het nu zo is .
Oud 19-01-2008, 23:29
Joyceb
Joyceb is offline
Bij mij is heeft het meestal een neuropsychologisch of (-)immunologische link - althans, na zelfanalyse. Dus meestal als ik gestrester ben, door eetgedrag (veel zuivel en kaas, waar ik eigenlijk niet zo goed tegen kan in grote hoeveelheden) of als ik tegen ziek worden aanzit (ik word handig genoeg hierdoor bijna nooit ziek, in plaats daarvan krijg ik dan eczeem, op zich een best redelijke ruil vind ik altijd).

Je zegt dat het deze winter erger is dan normaal, wat is er anders? Verhuist? Ander ritme? Ander wasmiddel?

Het is nu geen hooikoorts seizoen, maar misschien kan je proberen om een anti-allergeen matras overtrek en kussensloop te gebruiken - misschien scheelt het een beetje? Luchtvochtigheid zo hoog mogelijk maken door standaard een bakje water neer te zetten dat kan verdampen, etc.
Alternatieve dingen - nou ja, zelf ben ik daar altijd wat sceptisch over, al is een placebo effect natuurlijk ook een effect en zal het niet schaden. Het ligt een beetje in de lijn van het idee dat er iets psychologisch bijdraagt.

En cortisonen helemaal over je hele lichaam insmeren lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee, dat word nogal een groot oppervlakte en een grote hoeveelheid dat in je lichaam opgenomen wordt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 17:19
ninie
ninie is offline
Ik weet niet waar het aan ligt, dat ik deze winter zo erg eczeem heb, niet verhuisd, geen ander wasmiddel, geen andere deken oid. Het zou ook kunnen dat het iets psychologisch is, maar ik heb niet echt last van stress ofzo. Een ander ritme zou wel kunnen, ik studeer nu en heb erg onregelmatige collegetijden enzo en dan slaap ik zo vaak mogelijk uit. Maar het lijkt me niet dat dat verband zou kunnen hebben met mijn eczeem. Ik slaap namelijk wel genoeg.
Nou, morgen ga ik toch maar eens met de dokter bellen.
bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:45
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ik geloofde ook absoluut niet in die bioresonantiearts! ik moest er naartoe en zat daar een beetje filmpjes te kijken terwijl ik aan dat apparaat zat. vreemd genoeg ging m'n eczeem wel weg, later heb ik van meerdere mensen gehoord dat ze hetzelfde hebben ervaren! het wordt alleen niet vergoed helaas....
Oud 22-01-2008, 14:18
ninie
ninie is offline
Nou ik ben naar de dokter geweest... hij zei dat het meer een droge huid was dan echt de eczeem. Dus ik moet maar gewoon na het douchen hormoonzalf erop smeren en daarna een vettige créme, en dan 's avonds nog een keer hormoonzalf. en dat 3 weken lang en dan kijken of het verbeterd.
De dokter zei dat het best wel kan, dat je zolang hormoonzalf gebruikt en het in één keer aan pakt in plaats van zoals ik het doe en af en toe ff insmeren met hormoonzalf.
naja, ik kijk wel hoe het is over 3 week...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten