Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk zou ik proberen, met oog op al het geld, toch proberen die master te halen. (Volgens Plasterk is een master niet per se nodig, maar volgens het bedrijfsleven heeft het een grote meerwaarde). In ieder geval succes.
|
Verwijderd
|
Misschien kan je nagaan hoe je wat niet goed gaat aan kunt pakken? Dit is zeker bij dingen als assertiviteit, initiatief en communiceren vrij goed te doen, helemaal als de begeleiding goed is. En je hebt er later ook erg veel aan, anders loop je de rest van je leven tegen deze dingen aan.
Qua werk ed sluit ik me aan bij de reactie van HaWaHaai. |
![]() |
|
Ik zie dat je aan de RU studeert, heb je weleens een cursus gevolgd bij dienst studentenzaken? Of eens gepraat met een studentdecaan/studentpsycholoog?
Een vriendin van me heeft drie keer haar stage niet gehaald en doet nu een jaar iets anders, maar gaat hierna wel weer proberen de stage/studie af te ronden. Als je nu besluit te stoppen, betekent dat niet dat je meteen alles moet terugbetalen. Je kunt in de tussentijd gaan werken en wat trainingen volgen om meer zelfvertrouwen enzo te krijgen. Alleen dan helaas niet via de universiteit, maar er zijn genoeg instellingen waar je dit soort cursussen kunt volgen. Wanneer je je weer beter voelt, kun je alsnog je stage doen. Over geld zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Geld lenen (bij IBG) is misschien wel heel erg vervelend, maar als je eenmaal werkt, kun je het echt wel aflossen. |
![]() |
|
Hoi,
Mijn situatie lijkt een klein beetje op die van jou, ik studeer ook pedagogische wetenschappen (orthopedagogiek), heb ook mijn bachelor gehaald en loop nu sinds 3 maanden stage. Helaas heb ik door fouten van de universiteit een stage plaats die ik helemaal niet leuk vind, ik ben daardoor echt al mijn motivatie verloren. Ook heb ik het gevoel dat ik nog lang niet 'klaar' ben om orthopedagoog te zijn, dus ik weet ook niet zo goed waar ik het nou allemaal voor doe.. Heel lastig.. maar ik wil zelf niet stoppen omdat ik (net als jij) mijn studie gewoon wil halen zodat mijn studie schuld kwijtgescholden wordt, aangezien mijn ouders het hebben betaald. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten als ik nu zou stoppen.. Mag ik vragen waarom het niet lukt op de stage? Misschien kan je me pm'en of een e-mail sturen (rooz801@hotmail.com) of toevoegen op msn. Ik ben wel benieuwd .. Groeten Roos |
![]() |
||
Citaat:
Over dat gevoel van niet 'klaar' zijn om orthopedagoog te zijn, kan ik meepraten. Ik ben daarom na mijn master PW de verkorte deeltijdopleiding van de Pabo gaan doen. Ik merk nu dat ik daar veel aan heb: ik heb als persoon heel veel geleerd en ik weet nu veel beter hoe je met zorgleerlingen in een klas (dus in het onderwijs) om kunt gaan. Studiegenootjes van mij werken (sommigen doelbewust, anderen om maar een baan te hebben) als groepsleider of ambulant begeleider, om ervaring op te doen die je ook als orthopedagoog ooit weer kunt gebruiken. Dat soort tussenstappen zijn natuurlijk ook mogelijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
na 2 maanden alweer stoppen? deEspana | 3 | 27-10-2013 00:50 | |
Studeren |
Stoppen met studeren of doorgaan? Maar dan wel 1 jaar verliezen Associated | 13 | 21-10-2012 11:30 | |
Studeren |
Ongelukkig worden van studie - doorgaan of stoppen? blurred | 10 | 28-07-2010 10:41 | |
Algemene schoolzaken |
Krijg ik geen stufi meer als ik weer stop? Severus | 28 | 08-01-2006 14:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Studie stop, werk? Verwijderd | 15 | 01-03-2005 16:05 | |
Algemene schoolzaken |
In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie Tulpje6 | 5 | 08-12-2003 21:04 |