Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2008, 22:08
Fish!
Fish! is offline
Omdat ik altijd graag advies wil van mensen die buiten deze hele situatie staan, en dus niet de dingen zeggen die ik wil horen:

Hij is 15 jaar ouder, en is net 2 maanden uit elkaar met zijn (ex)-vriendin.
Nou hebben we in de afgelopen week twee keer met elkaar geslapen, gezoend ect.
Hij heeft mij duidelijk gemaakt dat hij nog even wou wachtten met sex, omdat hij nog teveel met zijn vriendin in zijn hoofd zit. En dat hij dat niet helemaal eerlijk zou vinden tegenover mij. Wat ik heel erg kon waarderen.
Ook dat hij het heel erg moeilijk heeft met "het uit elkaar gaan na zes jaar samen zijn"
Waarop ik meteen als reactie gaf dat we er dan misschien maar beter mee konden stoppen, omdat het niet goed zou zijn voor mij om alleen een "rebound" te worden. Hij gaf daar als reactie op dat hij liever zou willen dat hij niks om me gaf, want dan had hij me inderdaad gewoon kunnen gebruiken.
Wel heeft hij regelmatig tegen me gezegt dat hij me zo gemist heeft twee weken lang (we hebben elkaar toen niet gezien, om redenen die hier niks mee te maken hebben) en dat hij bewust en enkel voor mij me weer op heeft gezocht en terug is gekomen, dat hij stond te trillen op zijn benen en niet wist wat hij moest zeggen als hij me zag, en nog meer van dat soort dingen waardoor ik het idee krijg dat hij me echt leuk vind. Dingen die hij helemaal niet hoefde te zeggen over mij tegen een vriendin, en ook tegen mijzelf.

Ik heb dus -misschien te snel- gezegt dat ik er liever mee wil stoppen, omdat we allebei dus niet zeker weten of ik alleen iemand ben om zijn liefde in kwijt te kunnen nu hij door deze moeilijke periode gaat.
Maar we hebben het zo leuk samen gehad, dat ik daar nu een beetje spijt van heb.
Heb ik nou door zelfbescherming te snel gezegt dat het over is, moet ik hem tijd geven, moeten we het gewoon proberen? Of is het beter voor ons allebei om er echt mee te stoppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2008, 22:29
Twistingg
Twistingg is offline
15 jaaaaaaaaaar

hahahahhaah

Hoe oud is hij en hoe oud ben jij?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 22:40
Fish!
Fish! is offline
Citaat:
15 jaaaaaaaaaar

hahahahhaah

Hoe oud is hij en hoe oud ben jij?

Ik ben vijf en hij twintig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 23:01
Verwijderd
tsja ik gok dat jij ergens begin 20 bent en hij dus richting 40 gaat.

15 jaar is veel, helemaal omdat je qua levensfase nog redelijk veel van elkaar verschilt. Tuurlijk kan het werken, het lijkt me persoonlijk echter geen aanrader.

Verder denk ik dat mensen die net uit een lange relatie komen moeilijk hun eigen gevoelens kunnen beoordelen en dus een behoefte aan aandacht vrij makkelijk verwarren met iemand heel leuk vinden.

Het lijkt mij geen gunstige situatie, but in the end komt het allemaal neer op hoe jij het voelt
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 10:46
stout!
stout! is offline
Citaat:

Vind je hem leuk genoeg om het risico te nemen?
Oud 23-01-2008, 14:16
Fish!
Fish! is offline
Citaat:

Vind je hem leuk genoeg om het risico te nemen?
Jazeker, ik ben na 3 maanden echt voor het eerst verliefd in mijn leven!
Wat heerlijk voelt, maar het maakt het ook allemaal een stuk enger.

Vandaag zie ik hem weer, ik zal er wel iets over zeggen zodat het voor hem in ieder geval duidelijk is dat het van mijn kant nog niet helemaal over hoeft te zijn..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 14:26
Verwijderd
kan je niet gewoon doorgaan hoe t ging en als hij dr aan toe is verder gaan?

Verder over het leeftijdsverschil..er zijn al zoveel discussies over geweest..gewoon doen wat goed voelt!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 14:26
remy476
remy476 is offline
Citaat:

Verder denk ik dat mensen die net uit een lange relatie komen moeilijk hun eigen gevoelens kunnen beoordelen en dus een behoefte aan aandacht vrij makkelijk verwarren met iemand heel leuk vinden.

Het lijkt mij geen gunstige situatie, but in the end komt het allemaal neer op hoe jij het voelt
doe wat je wilt. Als jij je gelukkig voelt kan niemand anders dat voorkomen. het is jouw leven.
Ik zou wel nog ff een tijdje wachten, tot de periode komt waar hij ook weer helder kan nadenken!

Al zou ik zelf niet meer dan 3 jaar verschil willen (jonger of ouder dan ik zelf ben). Maar nogmaals: JIJ MOET T WILLEN; JE GELUKKIG VOELEN.
Oud 23-01-2008, 14:55
Fish!
Fish! is offline
Citaat:
doe wat je wilt. Als jij je gelukkig voelt kan niemand anders dat voorkomen. het is jouw leven.
Ik zou wel nog ff een tijdje wachten, tot de periode komt waar hij ook weer helder kan nadenken!

Al zou ik zelf niet meer dan 3 jaar verschil willen (jonger of ouder dan ik zelf ben). Maar nogmaals: JIJ MOET T WILLEN; JE GELUKKIG VOELEN.
Dat leeftijdsverschil is voor mij geen issue, en voor hem ook niet geloof ik hoewel hij er wel een paar keer al wat over gezegt heeft.
Ik geef toen 15 jaar is veel! Maar ik heb bij hem wel het idee dat we erg op 1 lijn liggen.

Vinden jullie dus dat ik het hier niet bij moet laten?
Hem een paar weken tijd geven en dat ook tegen hem zeggen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 15:02
Verwijderd
Citaat:

Dus als het 3.5 of 4 jaar is kap je het daarom af?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie dus dat ik het hier niet bij moet laten?
Hem een paar weken tijd geven en dat ook tegen hem zeggen?
Je hoeft hem toch niet helemaal links te laten liggen? In de tijd dat ej hem de tijd geeft.. kun je ook gewoon leuke dingen met em doen..maar wacht gewoon ff met sex e.d. tot hij dr helemaal voor gaat. Begin gewoon met leker daten owso.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft hem toch niet helemaal links te laten liggen? In de tijd dat ej hem de tijd geeft.. kun je ook gewoon leuke dingen met em doen..maar wacht gewoon ff met sex e.d. tot hij dr helemaal voor gaat. Begin gewoon met leker daten owso.
^dit

En, als je echt zeker weet met hem door te willen gaan en weet dat dat ook wederzijds is, lekker doen ^^
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 16:51
Twistingg
Twistingg is offline
Citaat:
Jij bent 15 en hij is 30!

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 17:01
I C U
I C U is offline
Een vriendin van me heeft een relatie met een man die 20j ouder is. Zij wordt er erg gelukkig van, en hij blijkbaar ook.

Ik heb tegen haar gezegd dat ik het niet verstandig vond, het me niet handig leek, maar dat als zij er gelukkig van zou worden, ze dat vooral moest doen en ik haar daarin zou steunen, voor zover nodig. Verschil met jou is dat er voor hem geen ex op de loer ligt, hij is daar al enige tijd vanaf.
Meestal is het overstappen van relatie naar relatie niet echt succesvol, aangezien veel dingen dan niet verwerkt worden. Dat is iets waarmee je moet uitkijken. Hoef ik jou niet te vertellen, want je hebt het al beëindigd zodra dat begon te spelen.

Dus tja, doe je ding, doe wat je gelukkig maakt. Als je denkt dat hij niet teveel met zijn ex zit of daar later nog problemen mee krijgt, ga er dan voor. Anders zou ik er nog ff over nadenken.
Oud 24-01-2008, 13:35
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Dus als het 3.5 of 4 jaar is kap je het daarom af?
qua leeftijdsverschil is het beter om het bij die 3 jaar te houden. Tuurlijk is de een meer ontwikkeld dan de andere en dan zou ik bij 3,5 of 4 jaar goed gaan overwegen of we echt op een lijn (komen te) liggen.
Oud 24-01-2008, 13:37
Verwijderd
Ok. Vind het altijd wat dom staan als mensen vaste eisen aan leeftijd stellen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ok. Vind het altijd wat dom staan als mensen vaste eisen aan leeftijd stellen.
Ben ik het niet met je eens. Sommige leeftijdsverschillen zijn gewoon niet te overbruggen. Maar zo'n standaard van idd max 3 jaar ouder is inderdaad een beteje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Ben ik het niet met je eens. Sommige leeftijdsverschillen zijn gewoon niet te overbruggen. Maar zo'n standaard van idd max 3 jaar ouder is inderdaad een beteje overdreven.
Inderdaad. Zelf heb ik liever minimaal drie jaar ouder dan maximaal.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Zelf heb ik liever minimaal drie jaar ouder dan maximaal.
precies. Het liefst nog ouder. Mn ex is 8 jaar ouder en die leeftijd bevalt me goed. Natuurlijk ligt het ook aan hoe de persoon zich gedraagt en dat is bij iedereen anders. Maar toch merk je dat de algemene ontwikkeling was beter is dan leeftijdsgenoten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel niet dat alle leeftijdsverschillen te overbruggen zijn, maar dat zeggen 'max. 3 jaar of max. 10 jaar verschil' dommig staat omdat je het dan zo vast zet. Alsof het een magische grens is en een relatie bij 3 jaar en 1 maand of 10.5 jaar verschil dan opeens niet meer werkt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel niet dat alle leeftijdsverschillen te overbruggen zijn, maar dat zeggen 'max. 3 jaar of max. 10 jaar verschil' dommig staat omdat je het dan zo vast zet. Alsof het een magische grens is en een relatie bij 3 jaar en 1 maand of 10.5 jaar verschil dan opeens niet meer werkt.
Dat bedoelde ik dus ook. Leuk, langs elkaar heen lullen terwijl je hetzelfde bedoeld
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 16:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken het wel een beetje denk ik. Zelf was ik net een maand vrijgezel na een relatie van bijna 3,5 jaar toen ik wat met mijn huidige vriend kreeg. Ik wilde helemaal niets met hem behalve goede vrienden zijn. Heb echt voor mezelf proberen te verbergen dat ik vreselijk verliefd op hem was maar dat werkt toch niet. Uiteindelijk ben ik er aan begonnen met zoiets van 'ik zie wel wat het wordt'. Inmiddels zijn we al een half jaar hartstikke gelukkig samen. Dingen komen wanneer ze komen en dat is wanneer jullie er allebei aan toe zijn. Bij mij is het nog wat lastiger misschien omdat mijn huidige vriend en mijn ex-vriend goed bevriend zijn en elkaar ook goed kennen. Ik heb echt wel eens moeilijke momenten gehad maar ik was wel al behoorlijk goed over mijn ex heen toen ik wat met hem kreeg. Dat is denk ik wel heel belangrijk.
Oud 24-01-2008, 17:19
remy476
remy476 is offline
ik heb toch een discussie opgeroepen....
Oud 24-01-2008, 17:22
Inanis
Inanis is offline
ik ga je niet beoordelen en zeg je simpel.
als je nu voor hem gaat betekent niet dat je voor eeuwig aan hem vast en verbonden bent.
maar als je verlieft bent kan ik me voorstellen dat je het allemaal echt ziet alsof het iets heel belangrijks in je leven is.

er ademen miljarden mensen op deze aarde, daar zitten een hoop leuke en minder leuke mensen tussen.
oud en jong, man en vrouw.

maarja je moet doen wat je het verstandigst lijkt, misschien is het hierbij wel verstandig om op je gevoel af te gaan, of toch niet.

zolang je maar onthoudt dat dit slechts een klein iets in je leven is, er is nog veel meer aan het leven.
Oud 24-01-2008, 23:31
Fish!
Fish! is offline
Citaat:
ik ga je niet beoordelen en zeg je simpel.
als je nu voor hem gaat betekent niet dat je voor eeuwig aan hem vast en verbonden bent.
maar als je verlieft bent kan ik me voorstellen dat je het allemaal echt ziet alsof het iets heel belangrijks in je leven is.

er ademen miljarden mensen op deze aarde, daar zitten een hoop leuke en minder leuke mensen tussen.
oud en jong, man en vrouw.

maarja je moet doen wat je het verstandigst lijkt, misschien is het hierbij wel verstandig om op je gevoel af te gaan, of toch niet.

zolang je maar onthoudt dat dit slechts een klein iets in je leven is, er is nog veel meer aan het leven.
Bedankt voor deze reactie, toch was ik meer bang voor mezelf om weer gekwetst te worden door iemand die ik liefheb. Daarom denk ik ook dat ik te snel heb gezegt tegen hem dat we er beter mee kunnen stoppen.

Ook is het in mijn situatie wat lastig, omdat ik niet veel momenten heb dat ik hem alleen spreek, en dus een gesprek hierover kan beginnen.
Misschien moest ik het ook maar proberen met hem, maar ik vind het allemaal zo moeilijk. We zijn allebei niet echt mensen die snel over dit soort dingen praten, dus echt opschieten doet het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2008, 09:24
Volk
Volk is offline
Ik zou wachten tot de verliefdheid voorbij is en kijken wat je daarna nog voor hem voelt. En ik zou oppassen, want hoewel hij het misschien niet wil zou hij je best als rebound kunnen gebruiken zonder dat hij het zelf doorheeft.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Ik zou wachten tot de verliefdheid voorbij is en kijken wat je daarna nog voor hem voelt. En ik zou oppassen, want hoewel hij het misschien niet wil zou hij je best als rebound kunnen gebruiken zonder dat hij het zelf doorheeft.
Wachten tot de verliefdheid voorbij is? Wat zonde zeg! Dat is juist een hele leuke tijd. Ik zou dan zeggen: gebruik die verliefdheid gewoon en so what als hij je als hij je onbewust als rebound gebruikt. Dan zie je daarna toch wel weer wat er wel of niet overblijft?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 09:40
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wachten tot de verliefdheid voorbij is? Wat zonde zeg! Dat is juist een hele leuke tijd. Ik zou dan zeggen: gebruik die verliefdheid gewoon en so what als hij je als hij je onbewust als rebound gebruikt. Dan zie je daarna toch wel weer wat er wel of niet overblijft?
Verliefdheid is een irrationeel iets dat eigenlijk helemaal nergens op slaat. Het is gewoon een chemische reactie in je hoofd en je ziet de dingen niet helder meer. Misschien is die vent helemaal niet zo geweldig. En je als rebound laten gebruiken is meestal alleen maar pijnlijk. Hij wil je niet, hij wil iemand anders en wil gewoon aandacht. Hij heeft geen interesse in je en geilt gewoon op je aanwezigheid. Ik denk dat het beter is als hij dan gewoon de tijd heeft om zijn gevoelens te verwerken om erachter te komen hoe hij nu in het leven staat. Even zichzelf weer zijn en gewoon zijn. Als hij dan met een helder hoofd zegt dat ie nog interesse in je heeft, ga je gang en wees blij. Maar rebound doet meestal meer kwaad dan goed. Dat is vooral om het feit dat er iemand gebruikt word. Of die persoon moet zich graag laten gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 09:19
llell
llell is offline
"Hij gaf daar als reactie op dat hij liever zou willen dat hij niks om me gaf, want dan had hij me inderdaad gewoon kunnen gebruiken."

zei ie dat echt zo!? De wil om bewust van iemand gebruik te maken is er dus.

ik sluit me aan bij bovenstaande reactie
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 13:37
Fish!
Fish! is offline
Citaat:
"Hij gaf daar als reactie op dat hij liever zou willen dat hij niks om me gaf, want dan had hij me inderdaad gewoon kunnen gebruiken."

zei ie dat echt zo!? De wil om bewust van iemand gebruik te maken is er dus.

ik sluit me aan bij bovenstaande reactie
Ja, dat zei hij zo.
En daarom heb ik dit ook hier gepost. Leeftijd kan me niks schelen, maar het feit dat ik veliefd ben en niet zeker weet of hij dat ook is vond ik lastig.
Ook moet ik er wel bijzeggen dat dit nu al 3 maanden aan de gang is, en hij regelmatig gezegt heeft dat ik de enige reden ben waarom hij nog is waar hij is.

Maargoed, mensen zeggen wel vaker iets wat niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 16:39
Poepkind
Poepkind is offline
pfff ik zou het gewoon proberen, en als het kut loopt ja jammer. Anders krijg je alleen maar spijt later. Daten zonder verplichtingen en elkaar leren kennen. Dan zie je vanzelf hoe t loopt.
Reageren

Regels voor berichten