Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2008, 14:47
Atje85
Atje85 is offline
Beste mensen,

Ik heb 2 harddisks in de laptop zitten.. C: en E:
En ik heb er 2 gebruikersnamen opzitten (beide Administrator).. maar nu wil ik dat bij de ene gebruikersnaam persoonlijke documenten (map Mijn Documenten) níet zichtbaar is vanaf de andere gebruikersnaam..
Dit was bij Win XP automatisch het geval, maar bij Vista moet je allerlei beveilingsinstellingen wijzigen... als ik met de rechtermuisknop op de persoonlijke mappen naar Eigenschappen ga, vervolgens tabblad Beveiliging, zie ik ''Geverifieerde gebruikers'' , ''Systeem'' , ''Administrators'' en ''Gebruikers'' met daaronder aanvink-vakjes met ''Toestaan'' of ''Weigeren''...

Op zich duidelijk, alleen hoe moet ik nou weten wie welke gebruiker is en wat er onder ''systeem'', en ''gebruikers'' en dergelijk wordt verstaan? Straks vink ik het verkeerd aan en kan ik er helemaal niet meer bij

---------
Vraag 2: Liedjes bij WMP blijven om de zoveel seconden heel kort (kwartseconde ofzo) haken.. terwijl het systeem op ''Gebalanceerd'' staat.. op ''Energiebesparing'' komt het ietsje vaker voor.. iemand enig idee? Kbedoel t is een splinternieuwe laptop en het enige programma dat aanstaat is WMP..

--------
Iemand die me kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2008, 17:59
Atje85
Atje85 is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 00:04
Verwijderd
Ik zal wanneer ik thuis ben eens kijken of ik dat kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 18:11
Atje85
Atje85 is offline
Heb t al gevonden.. je moet in die lijst van ''gebruikers'' zelf de gebruikersnamen op de PC toevoegen... en dan bij die gebruikers aangeven dat ze geen toegang hebben tot die map... en dan de eigenaar vd map en controlerechten vd map bij je eigen gebruikersnaam aangeven..

T probleem is alleen als die andere gebruiker als Administrator een nieuwe account aanmaakt in Windows, dat je via die account alsnog bij die mappen kunt komen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 17:35
ILUsion
ILUsion is offline
Kan je ook niet proberen expliciet jezelf (dus op gebruikersniveau) alles toestaan en dan de machtigingen voor alle andere groepen verwijderen (let wel: niet WEIGEREN, want dan sluit je jezelf ook buiten, vermits een permissie die op 'weigeren' staat, voorrang heeft op iets anders). Maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre het mogelijk is om die machtigingen eruit weg te kieperen...
Oud 01-02-2008, 14:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kan je ook niet proberen expliciet jezelf (dus op gebruikersniveau) alles toestaan en dan de machtigingen voor alle andere groepen verwijderen (let wel: niet WEIGEREN, want dan sluit je jezelf ook buiten, vermits een permissie die op 'weigeren' staat, voorrang heeft op iets anders). Maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre het mogelijk is om die machtigingen eruit weg te kieperen...
Nee, dat is niet mogelijk..dan sluit je idd jezelf ook buiten.. en verwijdren kun je ook niet.
Enige optie is dus zoals ik het hierboven heb beschreven.. tenminste de enige optie die ik heb kunnen ontdekken..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 23:06
ILUsion
ILUsion is offline
Tja, het lijkt me sterk dat het onmogelijk is, hoor. Op Linux kan het in ieder geval wel en het rechtensysteem is daar veel simpeler dan bij Windows (kan je uitbreiden, maar dat is niet standaard zo). Het grote probleem met het rechtensysteem van Windows is echter dat het zoals we hier al merken gewoon heel ingewikkeld in elkaar zit.
Reageren

Regels voor berichten