Advertentie | |
|
![]() |
|
Lichamelijk gezien heb je trouwens wel een punt. De puberteit begint tegenwoordig veel eerder dan zo'n vijftig jaar geleden. Dat heeft dan weer vooral te maken met zaken als goede voeding en dergelijke. Het zal naast de fysieke ook vast psychologische effecten hebben, maar ik geloof niet dat dat verandert in een tijdsperiode van 10 jaar ofzo.
De vraag of je het er mee eens bent doet volgens mij dan ook absoluut niet ter zake. Het gebeurt.
||
Citaat:
maar om dat nou te stellen.. denk alleen al terug aan de hippies en het hippie/rock tijdperk.. het is dus sowieso al erger geweest. k moet wel zeggen dat ik niet volwassen ben, noch van plan het ooit te worden. ik ben onverantwoordelijk en koppig, en dat is wel best zo.
||
Citaat:
Koppig lijkt me niet direct een teken van onvolwassenheid trouwens, gewoon een irritante eigenschap eerder ![]()
|
koppigheid complementeert onverantwoordelijkheid.
want zelfs al geven mensen je commentaar of subtiel advies, je luistert toch koppig niet en gaat je niet meer verantwoord gedragen. mwah k denk dat een beetje anderen aanhoren en ook ervan leren en je aanpassen een volwassen iets is. maarja ik heb daar niet echt ervaring mee, luister zelden naar anderen. ![]() vind jij jezelf volwassen dan?
|
Verwijderd
|
Dat ze dingen doen die heel volwassen lijken, maakt ze nog niet volwassen. Als je volwassen bent, ben je in mijn ogen in staat om beslissingen te nemen, de gevolgen ervan te overzien en de consequenties van je keuzes te dragen.
Want ze doen misschien wel aan seks, maar 9 van de 10 weten niet eens hoe ze nee moeten zeggen of hoe de anticonceptie werkt. Of ze gebruiken drugs en alcohol, maar weten geen maat te houden en weten ook niet wat je moet doen als het verkeerd gaat. Ik weet het zo net nog niet hoor... Ik denk gewoon dat 'de jeugd' zich eerder bezig houdt met deze zaken, maar of ze er echt mee om kunnen gaan betwijfel ik wel eens in sommige gevallen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zeg: volwassen zijn houdt ook in dat je je eigen keuzes durft te maken, dat je je niet altijd alleen maar aan anderen aanpast. Ik ben niet volwassen omdat ik dat niet kan.
||
Citaat:
kun je een voorbeeld geven?
|
Waarvan? Wordt dit weer zo'n oeverloze discussie?
![]()
|
mwah dat is niet persé volwassen.. dat is het ouderschap en het je settlen.
dat is een levenskeuze, je kunt net zo goed echt volwassen zijn als je een andere levensweg neemt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik hoor dat nooit en ik ben het er al helemaal niet mee eens.
Jongeren volwassen? Mijn reet. Met 26 jaar komt er doorgaans pas volwassen gedrag. Met een bijbaantje ben je nog niet volwassen. En relaties wisselen ze ook alsmaar om. Op jezelf wonen maar de afwas laten schimmelen en fastfood eten elke dag is niet volwassen. Enzovoorts. Maar ik heb een beetje een verstoord beeld van 'jongeren'. ![]()
||
Citaat:
Maar goed, huisje boompje beestje wordt wel verder uitgesteld idd.
||
Citaat:
Seks, Alcohol, Drugs Vrij weinig te maken met volwassen worden en vrij veel met graat volwassen WILLEN worden... Studiekeuze, ach, dat komt vlak voor de studie, zo vroeg gebeurt dat niet. Geldzaken, dat verschilt per kind, maar in principe hadden kindertjes vroeger ook al een paar centjes te besteden bij t lokale snoepwinkeltje en kregen vrij vroeg een krantenwijk dus erg veel is in dat opzicht ook niet echt veranderd. Vaste vriendjes en vriendinnetjes, ach, op jonge leeftijd zie je toch dat dat uiteindelijk ook niet zo super serieus is. Bovendien is een vast vriendje en vriendinnetje voor veel jongeren eigenlijk stiekem niet meer dan een vaste sekspartner. Kortom, ik ben het er helemaal niet mee eens dat kinderen vroeger volwassen worden. Wel dat kinderen minder lang genieten van hun jeugd. En dat komt volgens mij door druk v/d media. En daar doe je helaas niets aan.
|
^ Wat trophus zegt.
Jongeren denken al gauw dat ze volwassen zijn, maar blijken vaak nog ontzettend naief en onverantwoordelijk. Ik merk het al als ik terugkijk naar mezelf een paar jaar geleden: Ik vond mezelf toen ontzettend volwassen, maar nu ik er op terug kijk viel dat wel mee. Ik was alleen niet zo losbandig. Het grote verschil met nu en vorige generaties lijkt me idd de media. Kinderen en jongeren worden nu veel meer geconfronteerd met beelden van sex en geweld, waardoor hun beeld van wat cool is en wat 'hoort' heel anders is dan dat van bijv 50 jaar geleden. Maar juist omdat die kiddos dus nog helemaal niet volwassen zijn komt er meer gelazer van.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Topique de ctrl-c et ctrl-v! hasseltboy | 500 | 31-12-2005 13:46 | |
Liefde & Relatie |
zou je een relatie beginnen met... Shitonya | 360 | 06-10-2005 21:42 | |
Liefde & Relatie |
relatieproblemen freakzor1987 | 52 | 26-01-2005 14:21 | |
Liefde & Relatie |
Het lijkt wel een rage: relaties tussen een tiener en een dertiger Knutselsmurfie | 209 | 07-10-2003 12:38 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Vervolgverhaal: Moordzaken Vlooienband | 14 | 31-01-2003 20:15 |