Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2009, 16:14
b.abs
b.abs is offline
oké , ik heb best een domme vraag maar ik vind het nergens in mijn boeken terug.

wanneer gebruik je voor een berekening met gassen de algemene gaswet(p*V=n*R*T) en wanneer gebruik je het molair volume(n/Vm=dm3 gas)?
of is hier geen verschil in?

dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2009, 16:22
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Citaat:
oké , ik heb best een domme vraag maar ik vind het nergens in mijn boeken terug.

wanneer gebruik je voor een berekening met gassen de algemene gaswet(p*V=n*R*T) en wanneer gebruik je het molair volume(n/Vm=dm3 gas)?
of is hier geen verschil in?

dankjewel
Je gebruikt altijd het molair volume wanneer je volumes van gassen omzet naar het aantal mol en vice versa. De algemene gaswet gebruik je om het molair volume te berekenen bij condities waarvan je het molair volume niet weet. Bij standaard druk en een temperatuur van 273 K neem je gewoon je BINAS bij de hand om het molair volume te vinden, bij een standaard druk en een temperatuur van bijvoorbeeld 280 K gebruik je de algemene gaswet om het molair volume bij die omstandigheden te berekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 16:25
b.abs
b.abs is offline
aah ok, dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten