Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 22:25
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Wat vinden jullie van deze foto's?
Graag commentaar...

Deze foto heeft mijn zusje voor me genomen, omdat ik mijn handen vol had... tekst = niet bijzonder, verzonnen toen ik boos was.

Gewoon een roos...

Deze foto wil ik graag nog een keer overdoen als ik iemand zover kan krijgen; het idee vind ik wel redelijk, maar ik ben niet tevreden over het resultaat (bv. die losse plukjes haar).

Deze wil ik graag ook nog een keer overdoen

Pentagram uit zwart papier geknipt, beplakt met stukjes cd-rom, bestrooid met rozenblaadjes, een roos.
Wel redelijk, ik vind alleen jammer dat die roos er niet zo mooi uitkomt.
Wil deze nog eens overmaken, in een andere opstelling met evt. nog andere voorwerpen.

Groetjes,
Domingoxx
Oud 19-07-2002, 04:48
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik vind het op foto 1 na allemaal redelijk gothic-cliché foto's...

Foto 1 vind ik eng..wel erg bijzonder door de krant die eronder ligt,ik kan er zo een heel verhaal bij bedenken
De text er doorheen vind ik een beetj jammer..het verkracht de foto vind ik,misschien een andere text...of geen text.
Foto 2 vind ik nix bijzonders aan...inderdaad gewoon een roos en de manier waarop de roos ligt stoort me
Foto 3 vind ik het idee wel aardig van...maar op een of andere manier nog niet helemaal uitgewerkt het lijkt een beetje onaf..wel leuk dat de lippen van die vrouw exact dzelfde kleur zijn als de roos...misschien was het leuker geweest als de roos en de lippen knalrood waren en de rest van de foto 'dof'
4e foto vind ik gewoon mooi,schaduw valt heel erg mooi

Laatste foto vind ik verschrikkelijk,het is gewoon te cliche...het pentagram met de roos en de lossen rozenblaadjes..er mist een stukje cd rom schijf helemaal bovenin en dat stoort me,linksonderin is een witte hoek..dat stoort ook...het enige wat ik leuk vind aan deze foto is de schittering van de cd rom stukjes op de muur.

Nu ik het zo doorlees ben ik echt een zeikert...zal wel komen omdat het vroeg is
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 08:46
p-chez
p-chez is offline
Foto 1:
Deze foto laat erg veel over aan je fantasie, je hebt je eigen intepretatie erbij, mooie foto!
Alleen vind ik de tekst niet echt top. "Darlin, Just want to say, I hate you. etc." zou beter zijn misschien.

Foto 2:
Ik denk dat deze foto mooier is als je zorgt dat er geen horizon is. Dus een wit stuk karton gegolft tegen de muur aan leggen, zodat je geen horizon ziet. (begrijp je wat ik bedoel?)
Eventueel zou je later het rood knalrood kunnen maken in photoshop bijv.

Foto 3:
Ik vind hem wel mooi. Alleen die haarplukjes idd. En wat CemSLut ook al zegt, misschien een idee om het rood van de lippen en van de roos feller te maken (photoshop bijv.)

Foto 4:
Het idee is leuk, al vind ik hem persoonlijk niet echt mooi gelukt. Ik vind de schaduwpartij op (jouw?) het hoofd niet echt.. denderend.

Foto 5:
Vind ik persoonlijk niks. Ten 1e omdat ik niks zie in die gothic zooi, dus pentagrammen vind ik ook niet echt bijzonder. Verder ziet het er een beetje amateuristisch uit in mijn ogen (dat is het natuurlijk ook, je bent geen professioneel fotografe o.i.d. )

Laatst gewijzigd op 19-07-2002 om 08:49.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 12:43
Verwijderd
Even snel; foto 1 vind ik mooi, alleen inderdaad erg jammer van de tekst, ik weet niet of een andere tekst beter zou zijn, maar deze vind ik niet passen..

Foto 2 vind ik nogal saai, doffe kleuren bladiebla.

Foto 3 vind ik gewoon niet mooi genomen, de achtergrond ofzo vind ik niet zo, en de roos wordt niet mooi beetgehouden, had misschien beter iets meer aan de zijkant gemoeten. Zoals ik al las; wel mooi dat lippen + roos zelfde kleur hebben.

Foto 4 vind ik mooi! Ik vind'm echt heel koel, geen commentaar.

Foto 5 is niet bijzonder en nogal lelijk, vind ik. Het pentagram is niet mooi, bobbelt in het midden, je ziet goed dat 't van papier is en de rest vind ik ook niet zo geweldig.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 22:56
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Bedankt voor jullie reacties, 't is fijn dat 'k nu andere meningen over die foto's krijg te horen. Ik krijg van mensen vaak complimenten voor m'n foto's, terwijl ik er zelf helemaal niet tevreden over ben, en terwijl ze helemaal niet goed zijn.

foto 1: nu ik jullie commentaar lees en ik de foto nog eens goed bekijk, vind ik wel dat jullie gelijk hebben, dat de tekst niet goed bij de foto past.

foto 2: ik ben "gek" van rozen, waardoor ik deze foto waarschijnlijk al "leuk" vind, omdat er een roos opstaat...

Citaat:
p-chez schreef:

Foto 2:
Ik denk dat deze foto mooier is als je zorgt dat er geen horizon is. Dus een wit stuk karton gegolft tegen de muur aan leggen, zodat je geen horizon ziet. (begrijp je wat ik bedoel?)
Ja ik begrijp wat je bedoelt, ik zal er eens mee gaan experimenteren als ik zin heb, bedankt voor de tip

Citaat:
p-chez schreef:
Verder ziet het er een beetje amateuristisch uit in mijn ogen (dat is het natuurlijk ook, je bent geen professioneel fotografe o.i.d. )
Ik ben een onwijse amateur...

[QUOTE]CemetarySlut schreef:
Ik vind het op foto 1 na allemaal redelijk gothic-cliché foto's...

Foto 1 vind ik eng..wel erg bijzonder door de krant die eronder ligt,ik kan er zo een heel verhaal bij bedenken

Vertel...

[QUOTE]CemetarySlut schreef:
Laatste foto vind ik verschrikkelijk,het is gewoon te cliche...het pentagram met de roos en de lossen rozenblaadjes..
Hmm ja best wel, t stamt af van m'n "pentagrammen-periode"...

Citaat:
CemetarySlut schreef:
Nu ik het zo doorlees ben ik echt een zeikert...zal wel komen omdat het vroeg is
Nee, aan commentaar heb ik tenminste wat.

Nogmaals bedankt allemaal.
Oud 20-07-2002, 20:30
2young2live
2young2live is offline
ik zit bij die 1e foto te denken waar dat bloed vandaan komt, ik zie geen sneen of iets, ik vind die tekst trouwens wel leuk maarja...

bij die roos zou ik inderdaad wat doen aan de achtergrond.

voor de rest heb ik verder geen tips alleen bij die laatste is die lichtblauwe muur erachter niet zo passend
Oud 21-07-2002, 16:55
stroopwafel
stroopwafel is offline
1. ik mis ook waar het vandaan komt en de manier dat het (alleen) op de vingers zit vink ook niet mooi(en letters natuurlijk)
2.idd gewoon een roos+horizon
3.losse plukjes, dat de muur ophoudt vind ik jammer
4.dat er nog licht valt op het rechteroog vink zonde
5.de bobbel in het papier, het stukje wit onderaan, de manier waarop de cd'tjes op geplakt zijn en weer de achtergrond is minder..
Oud 21-07-2002, 18:05
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
2young2live schreef:
ik zit bij die 1e foto te denken waar dat bloed vandaan komt, ik zie geen sneen of iets, ik vind die tekst trouwens wel leuk maarja...
Ik weet niet wat jij achter die foto ziet,maar ik een vrouw die net haar man neer heeft gestoken terwijl die de krant las(zal vast niet de gedachte er achter zijn maargoed)en dan komt het bloed niet uit je eigen handen...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Ik weet niet wat jij achter die foto ziet,maar ik een vrouw die net haar man neer heeft gestoken terwijl die de krant las(zal vast niet de gedachte er achter zijn maargoed)en dan komt het bloed niet uit je eigen handen...
ik zag eerder een vrouw die zelfmoord heeft (proberen) te plegen. En dat die tekst dan een soort afscheidsbrief is voor ha man.

Verder, ik heb niet zoveel verstand van foto's enzo, maar k vind ze wel mooi
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 23:23
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Coole theoriën...

Foto 1: Ik was kersen aan het eten. Ik snijd dan eerst de kers in tweeën en haal de pit eruit.. daar krijg je rode handen van... vandaar dat je ook niet ziet waar het "bloed" vandaan komt...
Oud 23-07-2002, 12:38
~ImaginaryGirl~
~ImaginaryGirl~ is offline
foto 1: Vind ik een erg coole foto, alleen inderdaad die tekst moet weg. Ik heb wel het idee dat er een andere tekst moet komen te staan, om het niet te kaal te laten lijken.
Ik krijg juist bij die foto het idee van een man die rustig de krant zit te lezen totdat z'n vrouw hem haar handen laat zien.
Wel goed vind ik dat je niet kan zien waar het bloed vandaan komt

foto 2: In tegenstelling tot de rest geloof ik, vind ik dit wel een mooie foto, vooral omdat ie zo laag bij de grond is genomen en juist omdat ie zo "kleurloos" is. Ik kan me er gewoon veel omheen bij voorstellen, en zo zie ik het voor me dat het in een douche/sauna ruimte is of in het hoekje van zo'n renaissance-kamer, wat eigenlijk niet opvalt , totdat je naar die hoek toe loopt. (vandaar denk ik dat ik het zo mooi vind dat ie van laag bij de grond is gefotografeerd, net alsof het anders niet op zou vallen zeg maar. ). Ik weet niet, ik vind hem toch wel sfeer hebben

foto 3: alleen idd. misschien het rood, wat roder

foto 4: niks over te zeggen

foto 5: die vind ik dus echt niet mooi en te cliche.
Oud 24-07-2002, 20:55
sayang-steelo
sayang-steelo is offline
photo 1 = mooi, beetje morbide wel onwijs mooi jammer van die text maar het geeft wel weer een iets milder beeld van het geheel..
photo 2 = mooi, ik hou van rozen, beetje cliche but i like it
photo 3= gaaf hoor erg classy
photo 4= onwijs gaaf echt het idee erachter vind ik gewoon het leuke de photo zelf doet me niet zo erg veel maar de davidster toch weer wel beetje.. gemengde gevoelens

love it!
Oud 24-07-2002, 21:39
FullMoon
FullMoon is offline
oke, ik ga wel zeiken maar (hopelijk) wel opbouwende kritiek.

ik vind de foto's zowiezo nogal cliché; je had er een verrassend element in kunnen stoppen of een tegenstelling ofzo. ook vind ik het persoonlijk vaak niet mooi als je flits gebruikt, wat jij volgens mij wel een paar keer hebt gedaan (of je hebt er gewoon teveel lampen recht op gezet)

foto 1: waar komt dat bloed (is het bloed? bloed is dikker) vandaan? waarom heb je een engelse tekst terwijl het een nederlandse krant is? lettertype had hetzelfde als dat van de krant mogen zijn. waarom überhaubt tekst? als je dan toch een krant gebruikt, waarom dan niet een symbolisch/iets toevoegend artikel subtiel op de achtergrond? misschien kun je met jam wat wonden namaken? en meer contrast (photoshop) maakt de foto wat harder zodat ie wat confronterender is.
foto2: een roos. dat was het. doe iets met die roos. doe iets met de achtergrond. ook hier moet veel meer contrast in. er zitten alleen grijstingen in; geen wit of zwart (ook niet in de schaduw ofzo.)
foto 3: vind ik de mooiste en beste van het stel. het meisje (jij?) heeft een erg mooie bovenlip en ik vind het ook mooi dat de roos en de lippen praktisch dezelfde kleur hebben. ook mooi vind ik dat subtiele moedervlekje, onder het sleutelbeen. jammer dat je dat blaadje onderin nèt in beeld ziet. ja ik weet het; ik kan mierenneuken.
foto 4: zou een hele mooie foto zijn geweest, als je wat beter met het licht was omgegaan; je zit nu net van die dikke zwarte schaduwen van die roos. heel erg jammer want nu heb je teveel zwart (het is een beetje uit evenwicht nu). oplossing: een stukje wit karton ofzo (een witje) gebruiken om licht te reflecteren door het erachter te houden, als je begrijpt wat ik bedoel.
foto 5: mja... extreem cliché foto... te weinig sfeer, te hard licht, misschien moet je zoiets buiten doen... maar het blijft cliché.

maar al met al zijn het toch nog helemaal niet zo'n slecht foto's, hoor. gewoon op de details letten en kritisch naar jezelf kijken.
Oud 25-07-2002, 11:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
sayang-steelo schreef:
... leuke de photo zelf doet me niet zo erg veel maar de davidster toch weer wel beetje.. gemengde gevoelens
davidster??
Reageren

Regels voor berichten