Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2008, 16:02
Metal
Metal is offline
Ik kreeg net een mailtje, sta blijkbaar nog op de mailinglist, voor de geinteresseerden dus.

Een nieuwe lading namen voor Rock Werchter is gearriveerd !

NEIL YOUNG – MOBY – BECK – THE VERVE - KINGS OF LEON - BABYSHAMBLES – UNDERWORLD – SOULWAX – 2MANYDJS - THE NATIONAL – KATE NASH – DUFFY - GALACTIC

Alle -tot nog toe- bevestigde artiesten hieronder, per festivaldag, op een rijtje:

DONDERDAG 3 JULI
R.E.M. – LENNY KRAVITZ – MIKA – THE CHEMICAL BROTHERS - COUNTING CROWS – SOULWAX – 2MANYDJS - AIR TRAFFIC – BEIRUT – CHRIS CORNELL – THE NATIONAL

VRIJDAG 4 JULI
NEIL YOUNG - MOBY – THE VERVE - BABYSHAMBLES – DIGITALISM - DUFFY

ZATERDAG 5 JULI
RADIOHEAD – SIGUR ROS – BEN HARPER & THE INNOCENT CRIMINALS – KINGS OF LEON – EDITORS – ROISIN MURPHY – THE HIVES – GOSSIP – KT TUNSTALL – KATE NASH - GALACTIC

ZONDAG 6 JULI
dEUS - BECK – UNDERWORLD – KAISER CHIEFS - THE KOOKS – NIGHTWISH – JUSTICE – JOHN BUTLER TRIO

Ook BAND OF HORSES is bevestigd. Hun plaats op de affiche wordt binnenkort bepaald. Meer namen en het tijdsschema van de optredens volgen eveneens later.

TICKETINFO & MEER

« TICKETPRIJZEN

Festivaltickets (camping niet inbegrepen/excl. reservering- en portkosten)
4 dagen combi-ticket: 165 euro
Dagticket donderdag 3 juli: 75 euro
Dagticket vrijdag 4 juli: 75 euro
Dagticket zaterdag 5 juli: 75 euro
Dagticket zondag 6 juli: 75 eur
Inbegrepen in ticket: toegang tot het festival, één heen- en één terugreis per trein vanuit elk Belgisch NMBS-station tot/vanaf Leuven, één heen- en één terugreis met een festivalbus van De Lijn van Leuven naar Werchter. Nederlanders (en andere buitenlanders) reizen vanaf het eerste Belgische station over de grens gratis met hun Rock Werchter festivalticket. Een internationaal treinbiljet van en naar dat eerste Belgische station dient nog steeds te worden gekocht. Wat De Lijn betreft: de tickets zijn enkel geldig op de speciale festivalbussen vanuit Leuven Station naar/van Werchter, niet op andere lijnen. Dit aanbod geldt vanaf donderdagochtend 3 juli tot en met maandag 7 juli.
Oud 29-02-2008, 22:00
Briseďs
Briseďs is offline
omg ik wil

maar ik ga natuurlijk nooit iemand mee krijgen
Oud 29-02-2008, 22:05
Verwijderd
geen arctic monkeys?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 10:52
Verwijderd
damn ik heb gezworen nooit meer naar werchter te gaan maar, neil young, sigur ros, REM, beirut, gossip , hmm toch wellicht het overwegen waard weer ...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:48
Verwijderd
Ik wil Sigur Rós toch wel HEEL erg graag een keer zien,voor de rest boeit het overgrote deel vh affiche me niet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 15:40
Verwijderd
Hmm, dat zegt meer over jou dan over de line-up
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 15:43
Verwijderd
en wat zegt dat dan precies Champ00 , o grote mensenkenner?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 16:05
antigone
antigone is offline
geweldige line-up, duidelijk. maar ja, waarschijnlijk geen geld.
Oud 01-03-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Hmm, dat zegt meer over jou dan over de line-up
Want? Of ik heb alles wat mij wel boeit al al gezien ( op Sigur Rós dus na) of ik vind het niet relevant genoeg om ervoor naar werchter te gaan.
Wat zegt dit over mij?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 22:35
botulismf
botulismf is offline
Ik ga waarschijnlijk. Ookal wilde ik ook niet echt meer naar Werchter.
Oud 04-03-2008, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Want? Of ik heb alles wat mij wel boeit al al gezien ( op Sigur Rós dus na) of ik vind het niet relevant genoeg om ervoor naar werchter te gaan.
Wat zegt dit over mij?
Dat je niet snel tevreden bent
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 16:21
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
waarschijnlijk wel aanwezig tot nu toe erg toffe namen
Oud 04-03-2008, 16:51
Outlaw
Outlaw is offline
geweldige namen, maar wat ik over werchter heb gehoord trekt me niet echt. Daarnaast geeft ik mijn geld liever uit aan dour en sziget.
Oud 04-03-2008, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Dat je niet snel tevreden bent
Is dat nodig dan?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:25
Metal
Metal is offline
Citaat:
geweldige namen, maar wat ik over werchter heb gehoord trekt me niet echt.
Wat zoal? Ben in 2004 geweest en het was aan de ene kant gaaf (programmering was goed, sowieso) maar aan de andere kant miste er ook iets, miste iets aan sfeer ofzo.
Oud 04-03-2008, 20:27
botulismf
botulismf is offline
Ik vind de sfeer er op zich heel goed, vriendelijk volk. Al is het veel meer een festival voor de festivalliefhebber dan een festival voor de muziekliefhebber, denk ik. Veel mensen die dus 'voor de gezelligheid' gaan, of omdat 'al hun vrienden al gaan', heb ik de indruk. Maar prima volk verder en prima organisatie. Grote Nadeel van Werchter vind ik dat ze maar 1 podium en 1 tent hebben. Waardoor er veel momenten zijn waarop je niets kijkt omdat je het allebei niet bijster boeiend vind. Of je gaat dingen kijken die je matig vindt.

Aan de andere kant heb je op festivals met veel podia juist het probleem dat er meerdere dingen die je MOET zien tegelijk spelen.
Oud 04-03-2008, 20:49
antigone
antigone is offline
Citaat:
Grote Nadeel van Werchter vind ik dat ze maar 1 podium en 1 tent hebben.

rite, laat dan maar zitten.
Oud 04-03-2008, 21:02
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ik vind de sfeer er op zich heel goed, vriendelijk volk. Al is het veel meer een festival voor de festivalliefhebber dan een festival voor de muziekliefhebber, denk ik. Veel mensen die dus 'voor de gezelligheid' gaan, of omdat 'al hun vrienden al gaan', heb ik de indruk. Maar prima volk verder en prima organisatie. Grote Nadeel van Werchter vind ik dat ze maar 1 podium en 1 tent hebben. Waardoor er veel momenten zijn waarop je niets kijkt omdat je het allebei niet bijster boeiend vind. Of je gaat dingen kijken die je matig vindt.

Aan de andere kant heb je op festivals met veel podia juist het probleem dat er meerdere dingen die je MOET zien tegelijk spelen.
Haha, dat was ik alweer vergeten. Moet wel zeggen dat die show van Franz Ferdinand in de tent in 2004 een van de beste optredens was die ik ooit heb meegemaakt, was geloof ik hun eerste festival tour, en de S/T was toen nog niet zo lang uit. Dat, was echt een prachtig feestje.
Oud 04-03-2008, 21:37
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Wat zoal? Ben in 2004 geweest en het was aan de ene kant gaaf (programmering was goed, sowieso) maar aan de andere kant miste er ook iets, miste iets aan sfeer ofzo.
Dat het erg druk en duur is, minder gezellig dan bv dour, en die twee podia lijkt me ook niet ideaal. Het lijkt me dat het dan lastig is om ergens een beetje vooraan te kunnen staan.
Oud 05-03-2008, 23:31
antigone
antigone is offline
stond vandaag een groot stuk in de morgen; alleen de prijzen voor kaartjes zijn binnen 7 jaar gestegen met 500%. schueremans word voor dief uitgemaakt, maar hij antwoord dat werchter relatief nog goedkoop is in vergelijking met andere 'europese topfestivals' . biertjes worden 2,50 dit jaar.
Oud 06-03-2008, 14:06
baas
baas is offline
Ja, ik zou Neil Young, Moby, Soulwax en R.E.M. opzich wel willen zien, maar veel te duur dus. Heb al drie andere festivals op mn zomerprogramma staan. Het ticket mag dan oke zijn maar 2.50 voor een biertje, komop.
Oud 06-03-2008, 15:25
Jochemska
Jochemska is offline
nouja, vorig jaar was het bier op lowlands 2,20 en dat zal dit jaar wel weer 20 cent hoger zijn, en daar hoor je niemand over klagen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 19:11
botulismf
botulismf is offline
Pukkelpop is ook zoiets qua bierprijs geloof ik (iets lager misschien), maar daar krijg je tenminste ook speciaalbier (kriek, leffe, palm geloof ik) voor dezelfde prijs.
Oud 07-03-2008, 20:52
Verwijderd
westmalle, hoegaarden en kriek !! (L)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 22:23
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hebben ze uberhaupt wel kriek op werchter? anders voel ik mijn aap een beetje in mijn kont gelogeerd.
Oud 04-04-2008, 15:34
botulismf
botulismf is offline
Volgens mij geen kriek. Alleen standaard pils en fris, en ze hebben wel eens een coca cola-tent gehad met mixjes, maar daar betaalde je dan meteen 4 muntjes (is 8 euro ofzo) voor.

Narigheid:

Beirut - European Tour Cancelled
It is with much regret that we announce the cancellation of Beirut's European tour this summer. This affects all festival dates as well as the previously rescheduled German dates.

The following message from Zach echoes the sentiment shared by all involved and that we are very sorry for the disappointment caused to all fans and gig-goers.

"Hello,

It's with great regret that I have to tell all of you that Beirut is canceling their summer European shows. My reasons for doing this are many, some of which I don't care to discuss, but I still feel I need to provide something of an explanation.

The past two years have been a mind-blowing experience. From the first indications that people were putting songs from Gulag up on their blogs to our incredible tour of Australia and New Zealand that we just completed, everything that has happened has been beyond anything I'd ever hoped could happen with the music I wrote and reco...

En nieuwe namen:

Jay-z, Grinderman, Slayer, Mark Ronson, Ben Folds, Hot Chip, Zita Swoon, Adele, Mgmt, Donavon Frankenreiter, Patrick Watson, Hercules And Love Affair, Tim Vanhamel, The Black Box Revelation, The Whigs en Modern Skirts.
Oud 05-04-2008, 10:54
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hmmm zonder beirut en zonder kriek wordt het geheel voor mij toch al wel een heel stuk minder interessant...
Oud 05-04-2008, 11:08
botulismf
botulismf is offline
Voor mij ook, en dEUS als afsluiter zie ik ook niet meer zitten sinds ik hun nieuwe cd heb gehoord.
Oud 06-04-2008, 10:02
Verwijderd
Vorig jaar hadden ze nog gewoon kriek hoor , maar niet in alle tentjes te verkrijgen.

Ik ga, indien mijn zomercursus in Noorwegen niet doorgaat, gewoon maar weer gezellig mee.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Voor mij ook, en dEUS als afsluiter zie ik ook niet meer zitten sinds ik hun nieuwe cd heb gehoord.
Is it that bad?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 11:38
Verwijderd
nee, het is zeker niet hun beste cd maar er staan zeker wel een paar redelijke nummers op.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 18:56
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Beirut komt niet meer, haha. Dan hoef ik ook niet meer naar Werchter.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 09:42
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hehe zo'n gevoel heb ik ook een beetje. t valt me toch een beetje tegen. de eerste namen voor pukkelpop druppelen een dezer dagen binnen ( tot nu toe metallica lols) dus ik ben benieuwd wat zij hebben. misschien the mars volta, die komen deze zomer nog naar europa hihihihihihihiiiiiiiii.
Oud 08-04-2008, 11:49
botulismf
botulismf is offline
Wat hebben al die festivals toch ineens met Metallica en met 'de headliner waar iedereen al eeuwen op zit te wachten'? Die staan toch vrijwel ieder jaar op Werchter, ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan die van Metallica houden en ze nog nooit gezien hebben. Ik kan me eigenlijk uberhaupt niet voorstellen dat er mensen bestaan die van Metallica houden, maar dat is weer een ander verhaal.
Oud 08-04-2008, 14:32
antigone
antigone is offline
Citaat:
Wat hebben al die festivals toch ineens met Metallica en met 'de headliner waar iedereen al eeuwen op zit te wachten'? Die staan toch vrijwel ieder jaar op Werchter, ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan die van Metallica houden en ze nog nooit gezien hebben.
qft, maar dat heeft verder niet veel met werchter te maken, des te meer met pukkelpop.
Oud 08-04-2008, 14:44
antigone
antigone is offline
trouwens, fayelinde, met alle respect, maar ik kan me niet voorstellen dat je enkel voor beirut een duur kaartje koopt? of bedoel je dat je het van plan was?

ik wacht ook nog even de pukkelpop en dour line-ups af.
Oud 08-04-2008, 16:11
Until My End
Until My End is offline
Staan erg leuke namen tussen moet ik zeggen. Zag dat Gnarls Barkley ook gaat komen trouwens.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten