Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dus als zij de vriendschap weggooit als manou achter de jongen in kwestie aan gaat zitten.. dan is dat een probleem aan de kant van die andere meid. Hoe zou de wereld er uit zien als we voortaan allemaal denken: 'oh wat een leuk iemand, maar die goede vriend(in) van me vindt hem/haar ook leuk.. nou laat maar dan.'
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() da's een goeie. de wereld zou maar net hetzelfde zijn hoor, alleen de middelbare scholen zouden meer vriendschappen en minder relaties 'bevatten'. voor zover je het 'relaties' kan noemen natuurlijk. |
![]() |
|
Ik zou echt geen relatie kunnen nemen met hem. Mijn vriendinnen betekenen veel voor mij. Ik zou er niet tegen kunnen dat zij pijn heeft doordat ik iets heb met hem. En trouwens, boys aren't worth the drama. Ik heb liever een goede vriendschap dan zo'n relatie dat maar een paar maanden duurt.
|
Ik heb het eens gehad dat ik zeg maar min of meer in de positie stond van jou vriendin. Natuurlijk is het voor jezelf wel rot dat hij voor jou vriendin kiest en dat je je daar kut om voelt is ook niet raar. Maar aan de andere kant waarom zou je het je vriendschap laten verpesten? Als hij voor haar kiest is het zijn keuze en daar kom ik ook wel overheen. Het zou wel fijn zijn als ze de eerste tijd niet teveel klef doet voor jou neus etc en dat je erover kan praten samen, maar verder? Ik gun mijn vriendinnen ook hun geluk en als zij hem leuk vindt en het is wederzijds heb ik gewoon pech, kom ik uiteindelijk ook wel echt overheen.
Ik snap dat het ook erg moeilijk voor jou is, maar ik ben het niet eens met de meeste mensen hierboven dat je het niet zou moeten doen als je vriendschap belangrijk is. Ik geloof echt wel dat het kan. Het zal moeilijk zijn, maar zo lang je er onderling in die vriendschap eerlijk in bent zie ik het echt niet als een probleem. |
![]() |
|||
Citaat:
En het hoeft niet alleen van toepassing te zijn op jongeren van de middelbare, oudere jongeren en ouderen kunnen ook voor zo'n probleem komen te staan. Citaat:
En het alternatief dat die vriendin vrij baan heeft wat die jongen betreft, lijkt me ook niet zo wenselijk. Softiesgedrag, je moet opkomen voor jezelf.
|
In deze situatie zat ik ook een keer. Ik vond een jongen heel leuk, maar het werd me al gauw duidelijk dat ie mij niet zag staan. Toen opeens bleek hij gevoelens te hebben voor mn beste vriendin, en zij na lang twijfelen toch ook wel voor hem.
Er was in het begin wel een lichte jaloezie te bespeuren van mijn kant, maar kon me er al snel bij neerleggen aangezien het mijn beste vriendin is en het niet haar schuld was dat hij niet met mij was + het feit dat ik het leuk vond voor haar. Op een gegeven moment vond ik die jongen zelfs helemaal niet meer leuk, dus toen was er geen probleem meer. Dit alles speelde zich 6 jaar geleden af. Nu kunnen mijn vriendin en ik er heel hard om lachen. wat ik dus wil zeggen is, dat zoiets niet tussen jullie vriendschap hoeft te komen, en dat je vriendin zich er daadwerkelijk wel bij neergelegd zou kunnen hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veertien- à zeventienjarige meisjes vallen en masse voor dezelfde jongens: de knapste jongens van de klas/van de school, die overigens ook goed met iedereen kunnen opschieten. Als je wat ouder bent leer je meer mensen kennen in meer variërende omgevingen, op je studie, op je werk, op je hobby, whatever. En de kans dat je dan nét op dezelfde persoon valt is echt wel heel wat kleiner. Toen wij (mijn vriendengroep dus) in het middelbaar zaten had bijna iedereen een vriendje of vriendinnetje dat van dezelfde school kwam. Vanaf dat we allemaal op de unief zitten, variëren de vriendjes en vriendinnetjes veel sterker: ik heb mijn vriend leren kennen op mijn stage, mijn beste vriendin de hare in haar stamcafé, een andere vriendin van mij heeft haar vent opgeschaard op de surfclub, een kameraad leerde zijn vriendin kennen op een TD van zijn studentenkring, ... Vaak leer je dan de partner van je vriend(inn)en pas kennen als het al daadwerkelijk iets is geworden, of toch in mijn ervaring, en om er dàn nog gevoelens voor te gaan ontwikkelen lijkt me sterk ![]() Snap je wat ik bedoel? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Naamzoek nattigheid!
Verder: Been there, done that, bought the t-shirt. Zelfde soort situatie, vriendin en ik verliefd op dezelfde jongen. Hij vond haar ook leuk, einde verhaal voor mij. In het begin vond ik dat natuurlijk wel heel moeilijk, maar ik kon eigenlijk niet veel anders doen dan me erbij neerleggen. Ik had ook niet echt veel zin te gaan zitten stoken tussen hun. Laatst gewijzigd op 11-02-2008 om 09:53. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb wel een goed beeld van de partners van de meeste vrienden. Hoewel de vrienden die het meest met me op dezelfde lijn zitten een vriendin (als ze die hebben, dat wisselt wel) wat meer afzijdig houden. Met mijn beste vriend heb ik dat zelfs min of meer zo afgesproken, omdat dat meisje van hem er wel leuk & schattig uitziet. Iets waar ik wel aangetrokken tot ben. En gevoelens ontwikkelen.. hmm, eerlijk daar hoeft bij mij niet veel tijd voor overheen te gaan. Maarja ik ben single, dat maakt al veel verschil tussen ons.
|
Verwijderd
|
gevonden, Mushu!
Ook ik inderdaad. niet 1, maar twee keer. De eerste keer mét Mushu en een knul. Ik 'kreeg' hem. De tweede keer, tsja. lang verhaal, niet positief. Ik kan je maar 1 ding zeggen, topicstarter: ervoor gaan en het allemaal niet vervelender maken dan het al is. En er ondanks alles toch maar van genieten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|