Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2008, 19:07
Noddy
Noddy is offline
Benjamin Barker (Johnny Depp) wordt ten onrechte door rechter Turpin (Alan Rickman) veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf, maar weet te ontsnappen en zint op wraak. Hij neemt de identiteit van Sweeney Todd aan en keert terug naar zijn oude kapperszaak in Londen boven de broodjeszaak van Mrs. Lovett (Helena Bonham Carter). Wanneer een andere kapper, de flamboyante Italiaan Pirelli (Sacha Baron Cohen), dreigt Sweeney's ware identiteit te onthullen, snijdt Todd hem zijn keel door. Ze weten niet wat ze met het lijk moeten doen, maar dan bedenkt Mrs. Lovett dat dit 'probleempje' weleens haar slechtlopende zaak zou kunnen redden...

http://www.sweeneytoddmovie.com/

Het lijkt mij een heel toffe film, ga er zo snel mogelijk heen.
Willen jullie hem zien? Wat verwachten jullie ervan? Of voor wie al heeft gekeken: hoe was het?
Oud 30-01-2008, 19:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ga hem wel kijken voor de Violence & Gore. De musical-elementen spreken me totaal niet aan, though. Maar ja, Violence & Gore....
Oud 30-01-2008, 20:03
DanielC
DanielC is offline
Er zijn maar weinig dingen mooier dan musicals. Film musicals tenminste. En als dat dan ook nog eens met violence & gore is. Dan is dat mooi meegenomen. Ik ben van de partij.
Oud 30-01-2008, 20:15
HenkMul
HenkMul is offline
Ik walg intens van musicals, maar ja: Burton en Depp.
Oud 30-01-2008, 20:44
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Er zijn maar weinig dingen mooier dan musicals.

- afrikaanse kinderen met lepra
- platgereden dieren
- rottend fruit
- britney spears

overigens ben ik heel benieuwd en ik mag sweeney todd nu al.
Oud 30-01-2008, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Er zijn maar weinig dingen mooier dan musicals. Film musicals tenminste. En als dat dan ook nog eens met violence & gore is. Dan is dat mooi meegenomen. Ik ben van de partij.
Hoezo zijn er maar weinig dingen mooier dan musicals?

Overigens wil ik m ook wel zien, want Burton en Depp. Dat het een musical is, neem ik voor lief
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 07:56
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Hoezo zijn er maar weinig dingen mooier dan musicals?
Omdat het de ultieme vorm van escapisme is. En je met de camera dan overal kan komen en zo de mooiste opnames ooit kan maken.

Shadow Waltz (Golddiggers of 1933)
My Forgotten Men (Golddiggers of 1933)
Girl Hunt Ballet (The Band Wagon)

Ik vraag me af hoeveel musicals al die mensen die er zo'n enorme hekel aan hebben gezien hebben. Buitenom Grease en The Sound of Music.

Laatst gewijzigd op 31-01-2008 om 08:04.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 09:20
Verwijderd
Hij lijkt mij al geniaal puur om het feit dat zo'n zoetsappig genre gebruikt wordt voor een verhaal over een seriemoordenaar Bovendien houd ik sowieso wel van musicals. Als Johnny Depp dan ook nog eens zingt, ben ik helemaal om, en Tim Burton <3

Heb al kritieken gelezen die niet heel positief waren, maar la. Ik denk dat ik me enorm ga vermaken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 09:36
Marcade
Marcade is offline
Ik heb hem tijdje geleden al gezien, ik hoopte dat het gezing en dergelijke wel mee zou vallen en dat het alsnog een spannend verhaal zou worden.

Maar nee, het gezing kwam me echt de keel uit, zeker ook omdat liederen continue soortvan herhaald worden. De (weinig spannende) blood & gore maakte dat ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 11:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
(weinig spannende) blood & gore .
Okay, that's it. Dat wordt versneld kijken (snelheid x 3) op DVD.
Oud 31-01-2008, 13:40
Darko
Darko is offline
Citaat:
Ik heb hem tijdje geleden al gezien, ik hoopte dat het gezing en dergelijke wel mee zou vallen en dat het alsnog een spannend verhaal zou worden.

Maar nee, het gezing kwam me echt de keel uit, zeker ook omdat liederen continue soortvan herhaald worden. De (weinig spannende) blood & gore maakte dat ook niet goed.
Deze week ook gezien en ik ben het behoorlijk met je eens. De enigen die ook nog enigzins goed konden zingen waren Depp en Bonham-Carter, maar vooral Timothy Spall zong vreselijk vals.

De sfeer maakte wel wat goed, maar ik had veel meer van de film verwacht.
Oud 31-01-2008, 17:19
Marcade
Marcade is offline
Is misschien verkeerd van mij, maar ik had gehoopt dat de film een beetje meer zoals "the corpse bride" was .. Daar zitten ook liederen in, maar meer naast het verhaal .. niet 'continue' .. en die liedjes zijn wel tof
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Is misschien verkeerd van mij, maar ik had gehoopt dat de film een beetje meer zoals "the corpse bride" was .. Daar zitten ook liederen in, maar meer naast het verhaal .. niet 'continue' .. en die liedjes zijn wel tof
continu

En dat is het hele punt van een musical i.p.v. een film-met-muziek
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 12:49
Balance
Balance is offline
Ik ga hem zeker kijken, ben erg benieuwd. De trailer gaf me een beetje een Moulin Rouge gevoel. Qua sfeer en uiteraard (musical)genre dan, uiteraard niet qua verhaal. Johnny Depp is sowieso een prachtig acteur, dus ook dat lijkt me goed zitten.
Oud 02-02-2008, 22:57
niña
niña is offline
God wat een drama! n_n

Ik moest even inkomen dat ze elk moment in zingen uitbarsten, maar het sfeertje zit er goed in. Fijne stemmen, vooral van Helena.
Oud 05-02-2008, 10:42
menniej
menniej is offline
Citaat:

Ik sluit me bij je aan. Toen Alan Rickman ook nog begon te zingen was het echt over bij mij
Oud 05-02-2008, 23:31
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Teveel zang, sommige liedjes waren echt te gedwongen. Maar aan het einde wel een beetje verassend en visueel echt prachtig.
Johnny is toch altijd goed.
Oud 06-02-2008, 00:10
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat ik hier van ga vinden. Johnny Depp is natuurlijk maar de Moulin Rouge vond ik een vreselijke film, dus ik hoop niet dat het zoiets wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 14:31
Verwijderd
Maar wat heeft Moulin Rouge met Sweeney Todd te maken?
(of zie ik iets gruwelijk over het hoofd?)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 14:58
Uice
Uice is offline
Allebei musicals met een vrij sprookjesachtige stijl.
Oud 06-02-2008, 15:13
Verwijderd
A.s. zaterdag ga ik erheen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Allebei musicals met een vrij sprookjesachtige stijl.
Ja, maar wel twee totáál verschillende regisseurs, acteurs, setting, liedjes etc. etc.

Dan zou je het ook met Mary Poppins kunnen vergelijken...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 19:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, maar wel twee totáál verschillende regisseurs, acteurs, setting, liedjes etc. etc.

Dan zou je het ook met Mary Poppins kunnen vergelijken...
Ik vind de sfeer of stijl van de trailer best wel lijken op die van Moulin Rouge. Ik weet niet of dat in de rest van de film ook terug komt.
Oud 07-02-2008, 14:29
Verwijderd
Is het in Nederland ook in het filmhuis?
Hier (Frankrijk) wel namelijk. Ik ga wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 14:37
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
filmhuis? het is gewoon een commerciele film hoor...
Oud 08-02-2008, 17:21
Verwijderd
Timmie doet zijn ding, wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
filmhuis? het is gewoon een commerciele film hoor...
Ja, maar geen standaard snollywood film
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 17:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar desalniettemin een Hollywoodfilm.
Oud 08-02-2008, 18:18
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
idd dat het misschien geen standaard lovestorty met jen en ben is wil niet zeggen dat het geen 'gewone' hollywoodfilm is. is net zoiets als beweren dat the road to guantanamo bay een hollywoodfilm is.
Oud 08-02-2008, 18:26
Verwijderd
Je merkt gewoon dat Tim zijn eigen ding doet. En ik erger met niet aan hollywood kleur en smaakstoffen die we wel in veel films zien.(zoals het recente cloverfield)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 18:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat heeft je eigen ding doen te maken met wel of niet Hollywood?
Oud 08-02-2008, 19:13
Vice
Vice is offline
Ik vind Sweeny Todd behoorlijk Hollywood. Komt waarschijnlijk vooral door de sfeer in de film.
Oud 08-02-2008, 19:41
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Je merkt gewoon dat Tim zijn eigen ding doet. En ik erger met niet aan hollywood kleur en smaakstoffen die we wel in veel films zien.(zoals het recente cloverfield)
dat hij zijn eigen ding doet heeft niks te maken met het feit dat die film voor het grote publiek is gemaakt, er grote filmmaatschappijen achter zitten en er overduidelijk sprake is van een commerciele hollywoodfilm. daar heeft de genialiteit van burton echt niks mee te maken.
Oud 09-02-2008, 01:14
Verwijderd
Citaat:
dat hij zijn eigen ding doet heeft niks te maken met het feit dat die film voor het grote publiek is gemaakt, er grote filmmaatschappijen achter zitten en er overduidelijk sprake is van een commerciele hollywoodfilm. daar heeft de genialiteit van burton echt niks mee te maken.
Ik doel op standaard films die geen reet aan uit de lopende band worden uitgepoept. Dit heeft teminste nog iets orgineels.
Ik gebruikte niet zo zeer de term om aan te geven of het nou een commerciële film was of niet. Ik bedoelde meer dat overamerikaans, dat standaard gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 01:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik doel op standaard films die geen reet aan uit de lopende band worden uitgepoept. Dit heeft teminste nog iets orgineels.
Ik gebruikte niet zo zeer de term om aan te geven of het nou een commerciële film was of niet. Ik bedoelde meer dat overamerikaans, dat standaard gebeuren.
Het is anders gewoon een standaard Burton formule, in dit geval ook nog gebaseerd op een theatermusical.

Heel aardige film verder. Ik ben niet zo heel onder de indruk meer van Burton's stijl en de muziek was over het algemeen ook niet fantastisch, maar tegen het einde wordt het toch aardig spannend.
Spoiler
Oud 09-02-2008, 10:21
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Spoiler
Oud 09-02-2008, 10:35
Verwijderd
Ik vond het niet zo'n geslaagde film. Het was allemaal erg traag en de muziek wist me nergens te raken. Ik heb die typetjes van Depp en Bonham Carter nu wel gezien - ook al kunnen ze het goed, ik wil ze liever weer eens in een serieuze rol zien. De sfeer en cinematografie waren mooi en typisch Burton, maar ik vind wel dat hij eigenlijk telkens dezelfde film maakt. Het einde kon ik wel goed waarderen, maar al met al toch een tegenvaller.

Laatst gewijzigd op 09-02-2008 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 11:17
DanielC
DanielC is offline
laat het ralph maar niet horen. Ik zal vandaag of morgen ook eens gaan kijken.
Oud 09-02-2008, 12:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
maar ik vind wel dat hij eigenlijk telkens dezelfde film maakt.
Nounou, dat vind ik ook weer overdreven. Qua cinematografie, muziek en het soort personages lijken zijn films allemaal wel op elkaar, maar zoiets grimmigs als Sweeney Todd heb ik hem nog niet zien doen.
Oud 09-02-2008, 12:38
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ach al maakte hij altijd dezelfde films, dan zou ik ze nog tof vinden, gewoon puur voor de sfeer
Oud 09-02-2008, 13:14
King Ralph
King Ralph is offline
Op een betere verfilming hadden we niet kunnen hopen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 14:21
Verwijderd
Ben benieuwd naar 2010 Alice in Wonderland
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 00:07
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Citaat:
Ik vond het niet zo'n geslaagde film. Het was allemaal erg traag en de muziek wist me nergens te raken. Ik heb die typetjes van Depp en Bonham Carter nu wel gezien - ook al kunnen ze het goed, ik wil ze liever weer eens in een serieuze rol zien. De sfeer en cinematografie waren mooi en typisch Burton, maar ik vind wel dat hij eigenlijk telkens dezelfde film maakt. Het einde kon ik wel goed waarderen, maar al met al toch een tegenvaller.
Helemaal raak deze typering. Helena Bonham Carter speelde precies dezelfde rol als in Charlie's Chocolate Factory en Johnny Depp zette zijn rol veel te vet aan. Hij leek een kopie van Christopher Walken en zong als David Bowie. Die liedjes vond ik overigens drie keer niets. Het verhaal was een lege huls, waardoor ik er geen seconde door meegesleept werd. Ineens was de film ook afgelopen. Twee lichtpuntjes: de art-direction was natuurlijk fantastisch en Borat als Italiaanse kapper/oplichter was ook leuk. Deze week heb ik ook TBS gezien en die vond ik als 'donkere film' veel beter geslaagd, hoewel het natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken is, dat geef ik toe. Maar Sweeney Todd is vooral héél véél vorm en héél weinig inhoud.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Helemaal raak deze typering. Helena Bonham Carter speelde precies dezelfde rol als in Charlie's Chocolate Factory en Johnny Depp zette zijn rol veel te vet aan. Hij leek een kopie van Christopher Walken en zong als David Bowie. Die liedjes vond ik overigens drie keer niets. Het verhaal was een lege huls, waardoor ik er geen seconde door meegesleept werd. Ineens was de film ook afgelopen. Twee lichtpuntjes: de art-direction was natuurlijk fantastisch en Borat als Italiaanse kapper/oplichter was ook leuk. Deze week heb ik ook TBS gezien en die vond ik als 'donkere film' veel beter geslaagd, hoewel het natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken is, dat geef ik toe. Maar Sweeney Todd is vooral héél véél vorm en héél weinig inhoud.
Ik was al bang dat iedereen alleen maar zo positief was
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 18:41
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Citaat:
Ik was al bang dat iedereen alleen maar zo positief was
Ja, de opwinding voor die film begrijp ik ook helemaal. Helemaal vreemd dat Johnny Depp er een Oscar-nominatie voor heeft gekregen. Ik heb hem wel eens beter (en vooral origineler) bezig gezien. En, eh, na afloop liep ik gewoon over straat, dus zonder om me heen te kijken...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 19:07
Verwijderd
Oke, ik vind nu eigenlijk wel dat de beginpost één asociaal grote spoiler is...Gelukkig had ik hem niet gelezen of was ik het al vergeten, maar voor mensen die de film nog niet hebben gezien kan dit een hoop verpesten.

En dan hier mijn mening:
Ik vond de liedjes weinig aan; het was me teveel gezang, en dan nog niet eens echt mooi. Het eerste deel van de film kabbelde langzaam voort, en zorgde voor enkele inkakmomenten. Het tweede deel van de film kwam de film echter spontaan op gang en werd het naar het einde toe steeds grimmiger. Erg gaaf. Ook het einde was mooi.

De rollen vond ik goed gespeeld, maar zoals eerder gezegd, een beetje een herhaling van eerdere rollen (typecasting de gekste ) en was met name Depp een soort tweede Edward Scissorhands.

De sfeer was goed, en zoals altijd weer Burtonesque, maar inmiddels ben ik daar ook niet meer zo heel erg van onder de indruk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 19:39
Verwijderd
Ik vind Edward Scissorhands misschien wel de meest overgewaardeerde film die ik ooit heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Ben benieuwd naar 2010 Alice in Wonderland
Omg, ik vínd Alice in Wonderland altijd al zo eng, als Burton het doet, wordt het natuurlijk helemaal een freaky geheel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 11:02
Verwijderd
Ik vond het een aparte, bizarre film. Ik vond 'm zeker wel zo leuk als ik had gedacht. De liedjes waren dan misschien niet zo "catchy", maar het klopte allemaal, en saai vond ik 'm zeker niet. Er zaten leuke details in, ook wel verrassende stukjes en het bleef boeiend om te kijken. En goed geacteerd, leuke mensen, mooie Burton-sfeer.

Johnny Depp vond ik enger dan ooit. Maar ik vond 'm nou niet bepaald lijken op Edward Scissorhands hier.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 12:24
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Citaat:
Ik vind Edward Scissorhands misschien wel de meest overgewaardeerde film die ik ooit heb gezien.
In Edward Scissorhands zaten tenminste nog een paar komische en gevoelige momenten en die heb ik totaal gemist in Sweeney Todd. Ik vond het een bijzonder plichtmatige film. Een beetje op de automatische piloot gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten