Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2008, 16:38
Verwijderd
Ik heb er nog nooit last van gehad, maar een goede vriendin van me is fysiek na een therapie sessie echt gebroken.

Heeft een van jullie hier wel eens over gehoord, zelf ervaren? Hoe kom je er vanaf of maak je het minder?

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2008, 16:49
Yana
Yana is offline
Ik heb wel eens hoofdpijn, maar meer dan dat ook niet.

Spanning kan zich op veel manieren uiten, bij jouw vriendin dus blijkbaar heel sterk lichamelijk.

Een goede douche wil trouwens wel eens helpen, dan voel je je meestal wel weer wat beter. Ik weet niet wat voor klachten zij precies heeft?
Oud 22-02-2008, 19:04
Verwijderd
Psychische problemen kunnen lichamelijke klachten veroorzaken. Dingen als rustig aan doen, proberen te ontspannen, lief zijn voor jezelf (of anderen voor jou), enz. helpen soms wel iets. Verder denk ik dat het na verloop van tijd wel minder zal worden, als je dingen meer verwerkt hebt ed.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 21:34
Verwijderd
Ik heb dat niet speciaal na een therapiesessie, maar in tijden van veel stress of spanningen kan ik last krijgen van spieren in mijn nek, schouders of rug of ik krijg vaak last van mijn gewrichten. Het is zeker mogelijk om door psychische klachten ook lichamelijke klachten te krijgen. Na psychologische onderzoeken ed. ben ik trouwens ook helemaal uitgeput en slaap ik vaak 24 uur achter elkaar. Zoiets kost gewoon veel inspanning, zeker als je gebieden van je persoonlijkheid blootlegt die je nog nooit hebt (durven) toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 09:02
zeep007
zeep007 is offline
Ik merk dat ik gigantisch moe ben, hoofdpijn begin te krijgen. En ik zweet me altijd helemaal kapot.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:20
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hangt er vanaf van wat die pijn inhoudt.
als dit het begin is vind ik het zeker niet raar, misschien ook weer iets om met de psycholoog zelf te bespreken. wat lentekriebel ook zegt: dingen vasthouden en opkroppen brengt verkramping, dingen loslaten of onder ogen zien kan enorme inspanning, onberekenbaarheid opleveren.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 21:20
Tripp
Tripp is offline
Ik voelde me na mijn gesprek eigen wel super relaxed. Blij dat ik nu over mijn "geheim" met iemand kan praten.
Oud 27-02-2008, 20:27
Verwijderd
Nou ze had spierpijn, heftige koppijn, misselijk (alhoewel ik me dat vrij makkelijk kan voorstellen in een kutsituatie of moeilijk gesprek, knoop-in-je-maag-gevoel), en nog meer klachten.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 20:35
denvermax
denvermax is offline
knoop-in-maag, trillend, malend, c'est ca, maar ben geen ervarene...
Reageren

Regels voor berichten