Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2008, 19:20
Verwijderd
Vanaf nu op sbs6.

Iemand die kijkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2008, 19:33
Verwijderd
Ik keek net even, maar ik vind het te eng
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 19:49
Uice
Uice is offline
James Randi zegt: niet bang zijn.

Oud 26-01-2008, 20:12
Verwijderd
Met die messen was eng, vooral omdat ze ervoor een filmpje lieten van iemand die de verkeerde koker koos.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 22:46
PV
PV is offline
mn ma had een horloge gepakt dat inderdaad weer ging lopen maar ze had het wel eerst zelf al zitten opwinden
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 22:55
Verwijderd
Ik las van iemand dat haar toaster weer werkt
edit: had ik m'n kapotte telefoon nu maar even bij de tv gelegd...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 23:44
Verwijderd
Pfft, geen lepel gesprongen. Morgen checken of mn ovchipkaart is geladen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 10:58
Verwijderd
dat mensen dat geloven
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 11:35
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik vond t nogal nep. Het was 'live' maar de ondertiteling stond er al voordat ze iets zeiden.
Ze hebben zeker Uri Geller gekloond en die de ondertitels laten voorspellen

Ik voel me misleid door SBS6
Oud 27-01-2008, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vond t nogal nep. Het was 'live' maar de ondertiteling stond er al voordat ze iets zeiden.

Zoiets heeft altjd een beetje vertraging; minuut ofzo, zodat ze dus meteen kunnen ondertitelen en áls er iets mis gaat, dan zie je het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 13:00
Verwijderd
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik zag de dag ervoor trouwens Uri Geller bij Pauw en Witteman en dat vond ik wel frapant. Ik weet niet, maar Pauw en Witteman zouden zich toch niet snel laten gebruiken voor doorgestoken kaart...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 13:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Geller is al door meerdere mensen ontmaskerd hoor. Er bestaat geen twijfel over dat hij de boel belazert.
Oud 27-01-2008, 13:35
Verwijderd
Feiten aub, gooi ze maar op tafel. Waar heb je gevonden dat het nep is? Of geloof je dat net zo gemakkelijk als dat wij Uri geloven?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 13:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Feiten aub, gooi ze maar op tafel. Waar heb je gevonden dat het nep is? Of geloof je dat net zo gemakkelijk als dat wij Uri geloven?
Zie het filmpje dat ik bovenaan postte.

Bovendien: als je bereid bent te geloven dat David Blaine een goochelaar is en trucs gebruikt, waarom ben je dan niet bereid te geloven dat Uri Geller dat doet? Alleen maar omdat hij zegt dat hij paranormaal begaafd is?
Oud 27-01-2008, 14:00
Verwijderd
Citaat:

Tis ook geen improvisatie.

Als een keer mn lepel van de tv afspringt, zal ik het geloven.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Zie het filmpje dat ik bovenaan postte.

Bovendien: als je bereid bent te geloven dat David Blaine een goochelaar is en trucs gebruikt, waarom ben je dan niet bereid te geloven dat Uri Geller dat doet? Alleen maar omdat hij zegt dat hij paranormaal begaafd is?
Ja, ik snap je. Ik ben overigens best neutraal hoor. Ik merk alleen dat mensen snel de neiging hebben om een kant te kiezen: Laten we heel sceptisch doen of er juist ineens heel erg in geloven.

Feit is wel dat mijn horloge ineens begon te lopen, wat ik toch echt niet kan verklaren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 14:12
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik zag de dag ervoor trouwens Uri Geller bij Pauw en Witteman en dat vond ik wel frapant. Ik weet niet, maar Pauw en Witteman zouden zich toch niet snel laten gebruiken voor doorgestoken kaart...
Ik kijk Pauw & Witteman ook erg regelmatig en vind het een erg interessant programma, maar ze hebben eerder een grove fout gemaakt door een bedrieger in hun programma zijn leugens te laten vertellen (http://pauwenwitteman.vara.nl/artikelen.php?id=1). Dus redacties van dergelijke programma's hoeven niet alles in de gaten te hebben en zijn natuurlijk ook geen autoriteit op het gebied van elke gast die ze uitnodigen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 14:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, maar ze hoeven er zelf ook niets van te weten. Die tekening heeft Paul Witteman waarschijnlijk gemaakt terwijl Uri Geller erbij zat en zich wegdraaide of zijn handen voor zijn ogen hield of iets dergelijks, en dan zijn er tal van manieren die goochelaars gebruiken om te spieken. De informatie over Jeroen Pauw's sofa heeft hij waarschijnlijk van iemand te horen gekregen.
Oud 28-01-2008, 13:11
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik twijfelde ook eerst, maar na de nodige filmpjes met uitleg op youtube bekeken te hebben van de Duitse serie is die twijfel snel uit de wereld geholpen. Daarbij was er al vrij snel duidelijk dat de kandidaat die nu immuniteit kreeg geen onbekende was van Uri Geller. Die was er in de Duitse variant al uitgevlogen namelijk.

Ik zal zo wel even wat links van filmpjes posten
Oud 28-01-2008, 13:18
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Wel in het Duits, met uitleg.

Soortgelijke act als mental carlo:
http://www.youtube.com/watch?v=owIzY9bULsU

Deze is ongeveer gelijk aan die van Ramana
http://www.youtube.com/watch?v=b-L5oN1FXJQ

Russisch roulette, uit de Duitse versie
http://www.youtube.com/watch?v=BJUu1en9iKs

Zoek maar eens op youtube op the next Uri geller. Vind je genoeg.
Oud 28-01-2008, 14:10
Verwijderd
Ik geloof ook absoluut niet dat het echt is, maar het is een act, daarom vind ik hem geen bedrieger, net zoals Hans Klok geen bedrieger is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 14:34
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik vond het wel een geinige show. De acts zelf waren spectaculair.
Jammer alleen dat ze er weer zo'n Idols-achtige onzin van hebben gemaakt dat je voor 70 cent per bericht kan SMSen wie er doorgaat en dat er dan de hele tijd zo'n blonde doos voor een telefoonpanel te zien is
Vroeger waren dit soort shows veel leuker, voor het SMS tijdperk bedoel ik dan dus.
En de aanwezigheid van Henk Jan Smits is natuurlijk ook een groot minpunt aan de show.
Ik zie nog wel of ik het volgende week weer ga kijken...
Oud 28-01-2008, 15:02
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Ik geloof ook absoluut niet dat het echt is, maar het is een act, daarom vind ik hem geen bedrieger, net zoals Hans Klok geen bedrieger is.
Hans Klok is een goochelaar en hij geeft zelf toe dat hetgeen hij doet 'niet echt' is. Uri Geller heeft in ieder geval in het verleden beweert dat het echt is en dat hij het te danken heeft aan paranormale gaven. Dat kan gevaarlijk worden als mensen dat echt gaan geloven want dan worden ze kwetsbaar voor misbruik.

Laatst gewijzigd op 28-01-2008 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 15:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:

Uri Geller beweert bij hoog en laag dat het niet nep is. Dan vind ik je wel een oplichter. Hans Klok komt er tenminste voor uit dat het trucs zijn.
Oud 28-01-2008, 17:07
gurl19
gurl19 is offline
Ik hoorde Uri toch duidelijk zeggen dat het amusement en in andere woord ook iets dergelijks van trucs ipv dat hij paranormaal begaafd is. Want dat laatste geloof ik dus echt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2008, 17:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Feit is wel dat mijn horloge ineens begon te lopen, wat ik toch echt niet kan verklaren.
Klokjes en horloges die al een tijdje stilstaan beginnen vaak weer te lopen omdat je ze oppakt en er mee gaat bewegen (en vaak ook weer opwindt), en dat leidt er toe dat het mechaniek weer even in beweging komt, en dat je dus denkt dat het weer loopt.
Oud 29-01-2008, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Uri Geller beweert bij hoog en laag dat het niet nep is. Dan vind ik je wel een oplichter. Hans Klok komt er tenminste voor uit dat het trucs zijn.
Ik heb Uri niet horen beweren dat hij paranormaal begaafd is, hij zei zelfs heel duidelijk dat het trucs zijn en dat het puur amusement is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 15:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Niet in dat programma nee, maar dat komt omdat hij zijn strijd min of meer heeft opgegeven.
Oud 29-01-2008, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Niet in dat programma nee, maar dat komt omdat hij zijn strijd min of meer heeft opgegeven.
Ah, ok, ik ken hem echt alleen maar als 'die vent die lepels kan buigen', meer ook niet
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 18:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik zag het staan op zijn Wiki
Oud 29-01-2008, 19:01
Verwijderd
Citaat:
tv is doorgestoken kaart als er maar geld mee wordt verdiend
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:01
Verwijderd
Citaat:
waar heb je gevonden dat er bewijzen zijn dat het echt is??
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Hans Klok is een goochelaar en hij geeft zelf toe dat hetgeen hij doet 'niet echt' is. [..]
Ik herinner me ineens een leuk verhaal over Hans Klok
Ik was ooit met m'n hele klas bij Telekids, in 1992, Hans Klok was toen de 'vraagmaarraak-gast' en ging ook een 'illusie' doen op het toneel. Zijn assistente ging in een kooitje, daar ging een deken over en poef, ze zat niet meer in dat kooitje maar in een andere. Er werd heel duidelijk gezegd dat het geen cameratrucage was enzo, maar dat was het wel Alle kinderen moesten van de tribunes naar achteren en vervolgens mochten we na de truc weer gaan zitten, Hans Klonk ging heel plotseling midden op het podium heel trots staan kijken en wij moesten hard klappen. Allemaal cameratrucage dus, het was niet live (werd opgenomen tijdens een tekenfilm), er werd gedaan alsof hij de truc voor publiek uitvoerde enzo, niets van waar.
Ik voelde me echt heel erg genept daarna
In Las Vegas zal het wel anders gaan, maar ik vind Hans Klok sinds 1992 echt een slechte goochelaar
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 20:25
Verwijderd
Typisch één van de programma's waarom ik nihil tv meer kijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
waar heb je gevonden dat er bewijzen zijn dat het echt is??
Precies mijn punt.

Ik ben nog steeds neutraal trouwens.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 09:22
Verwijderd
naturlich is het nep, maarja mensen geloven ook in god he, dus waarom zouden ze dit niet geloven?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 13:45
geen punt :|
geen punt :| is offline
Tooske zei van tevoren al dat die Jap door was (en dus die Nederlander niet). Toen was ze 30 seconden stil en ging door alsof er niets aan de hand was .

Dramatisch presentatie duo overigens. Die Henk Jan Smit kan dus absoluut niet presenteren! Bij dat bel-gebeuren, wat een vervelend gedoe zeg! Tooske kan het dan wel, op bovenstaand foutje na dan.

Ik wees Katja aan en geen Patty trouwens. Wat een nonsens was het om alleen maar de "ja wat een wonder ik had Patty"-reacties te laten horen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 17:27
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Ik herinner me ineens een leuk verhaal over Hans Klok
Ik was ooit met m'n hele klas bij Telekids, in 1992, Hans Klok was toen de 'vraagmaarraak-gast' en ging ook een 'illusie' doen op het toneel. Zijn assistente ging in een kooitje, daar ging een deken over en poef, ze zat niet meer in dat kooitje maar in een andere. Er werd heel duidelijk gezegd dat het geen cameratrucage was enzo, maar dat was het wel Alle kinderen moesten van de tribunes naar achteren en vervolgens mochten we na de truc weer gaan zitten, Hans Klonk ging heel plotseling midden op het podium heel trots staan kijken en wij moesten hard klappen. Allemaal cameratrucage dus, het was niet live (werd opgenomen tijdens een tekenfilm), er werd gedaan alsof hij de truc voor publiek uitvoerde enzo, niets van waar.
Ik voelde me echt heel erg genept daarna
In Las Vegas zal het wel anders gaan, maar ik vind Hans Klok sinds 1992 echt een slechte goochelaar
Leuk verhaal? Ik vind het maar naar eigenlijk . Ben je dondersblij dat je een keer bij Telekids een 'illusie' in het echt mag meemaken, blijkt het doorgestoken kaart te zijn. Hopelijk zijn jullie erover heen gekomen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik wees Katja aan en geen Patty trouwens. Wat een nonsens was het om alleen maar de "ja wat een wonder ik had Patty"-reacties te laten horen.
Ik kwam ook op iemand anders uit, maar ik wist dat Uri op Patty uit zou komen, omdat hij kennelijk anders telde dan ik.

Maar dat was echt een domme truc, btw. Belazerd worden waar je bij staat. :/
Puur rekenen op groep 3 niveau was het. Waar slaat het nou op om te zeggen dat je evenveel stapjes terug moet gaan, als dat je naar voren ging? Dan komt iedereen bij hetzelfde 'beginpunt' uit. Daarna geeft ie je zogenaamd de keus om met de klok mee of terug te gaan. Er zijn dan nog 7 andere bn'ers over, dus door vier plaatsjes te verschuiven komt iedereen bij middelste terecht. :')
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 02:30
Verwijderd
Citaat:
James Randi zegt: niet bang zijn.

[filmpje]
5:07 t/m 7:40 is prachtig
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 09:20
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
Ik kwam ook op iemand anders uit, maar ik wist dat Uri op Patty uit zou komen, omdat hij kennelijk anders telde dan ik.

Maar dat was echt een domme truc, btw. Belazerd worden waar je bij staat. :/
Puur rekenen op groep 3 niveau was het. Waar slaat het nou op om te zeggen dat je evenveel stapjes terug moet gaan, als dat je naar voren ging? Dan komt iedereen bij hetzelfde 'beginpunt' uit. Daarna geeft ie je zogenaamd de keus om met de klok mee of terug te gaan. Er zijn dan nog 7 andere bn'ers over, dus door vier plaatsjes te verschuiven komt iedereen bij middelste terecht. :')
Idd, ik lach rollend van het lachen op de grond. Wellicht dat ik daardoor m'n vinger even van het scherm had en dat het mislukte Door evenveel stappen terug te gaan kwam iedereen uiteindelijk op Patty
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 18:21
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 18:22
Verwijderd
Uri reageert btw echt heel erg gespeeld op die 'bijna dood' trucs.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 19:43
Verwijderd
Met die ringvoorspelling van ramana kan je toch gewoon het papiertje in de ring plakken?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 20:01
Verwijderd
Wat was het commentaar van Uri bij die truc met het spijkerpistool?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 20:31
MTpower
MTpower is offline
http://www.dumpert.nl/mediabase/4231...ri_geller.html

Oud 22-02-2008, 17:06
Verwijderd
Omgawd
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 23:01
tuttebel
tuttebel is offline
zo jammer dat mensen denken dat die show echt gaat om mensen die echt een rare gave hebben; ze geven altijd toe dat t show is.
Reageren

Regels voor berichten