Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2008, 21:32
Thizke
Thizke is offline
Goedenavond mensen,

al een paar dagen probeer ik informatie te zoeken hoe je als Belgische / Vlaamse student best begint wil je gaan studeren in het buitenland.

Hiermee bedoel ik geen publieke scholen, maar wel de "elitaire" scholen zoals MIT, Standford, etc.

Nu, mijn vragen:
hoe begin ik daar het best aan? Ik zit wat te prullen op commonapp.org ... ik zit vast aan standarized tests... waar gevraagd wordt naar SAT, ACT, TOEFL scores... is mijn eerste stap deze proeven afleggen aan lokale centrums?
wat heb ik allemaal nodig van "mijn" school? Ze vragen daar achter prestaties geschreven door de "study counselor"...

Indien er hier iemand rondsurfed wie dit onderwerp niet onbekend is, kunt ge aub een héél uitgebreide gids uitschrijven? Ik zou het zeer appreciëren (-:

En gelieve mild te zijn met idiote opmerkingen ;p

Alvast bedankt,
Thijs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2008, 07:06
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 22-02-2008, 17:25
Breg
Breg is offline
1. Ik hoop dat jij/je ouders een behoorlijk vermogen hebben want 'elitaire' universiteiten hebben elitaire prijzen.

2. Elke buitenlandse universiteit heeft een speciale website voor toekomstige internationale studenten, waar vast precies wordt uitgelegd welke informatie ze allemaal van je willen hebben.
Er is niks mis met advies vragen, maar als je mensen hier nodig hebt om een 'heel uitgebreide gids' te schrijven, waarom zou je dan op een top-universiteit thuis horen?

3. Standford?
Oud 22-02-2008, 23:22
Thizke
Thizke is offline
'llo Breg,

ik voelde me verplicht te antwoorden op je poging mij neer te halen... ik weet niet wat je probleem is... maar voorbeeldig is het allesinds niet. Ik vroeg gewoon hulp aan 'kenners'; niet een bevestiging van al geweten zaken.

1. Ik ben me er van bewust dat 2 semesters 20.000-32.000 euro kunnen kosten
2. Zoals je kon lezen in mijn originele post zou het mogelijk moeten zijn al te ontleden dat ik dit al gedaan heb, vandaar ook de vraag: wat moet je algemeen doen? In welke volgorde?
3. Oké - touché.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 12:40
Michiel_K
Michiel_K is offline
Naast de 20 tot 30 duizend euro die je betaalt aan collegegeld moet je ook rekenen op kosten voor een kamer en verzekering. Voor een studie aan een, zoals je zelf zegt 'elitaire', universiteit moet je toch wel rekenen op een bedrag van ongeveer 50 duizend euro voor een jaar. Een studie jaar in amerika loopt, gemiddeld, van september tot eind mei. Dat betekent dat je 9 maanden studeert. Wil je in de tussenliggende maanden daar blijven moet je rekenen op extra verblijfskosten. een dormroom bij een universiteit kost ongeveer 900 tot 1200 dollar per maand.

Ik zou je zeker adviseren om minimaal een jaar vantevoren te beginnen met de voorbereidingen. Voor toelating moet je je tijdig aanmelden, meestal is de deadline in januari. Bij je aanmelding moet je ook een goede motivatiebrief en recommendation letters van vorige/huidige docenten doen.
Ik zou me wel bij meerdere universiteiten aan melden want de kans dat je toe word gelaten is relatief klein. Zorg dat je back-ups hebt.

Wanneer je beurzen of fondsen nodig hebt om je tuition en andere kostenposten te financieren moet je zeker een jaar van te voren beginnen met aanschrijven.

Vergis je niet in MIT. Het klinkt misschien heel aantrekkelijk. Maar zoals elke amerikaanse universiteit is dit een heel competitief en ligt de werkdruk enorm hoog. Op MIT ben je zeker 90 uur per week bezig met je studie..
Weet waar je aan begint.

Het helpt enorm als je zogenaamde extracurricular activities op je cv kunt zetten. Reeds opgedane buitenlandervaring is heel belangrijk. Ook activiteiten zoals schoolkrant en leerlingenraad op je middelbare school helpen je om binnen te komen bij een amerikaanse private universiteit.

Ik weet niet of dat bij jullie in belgie ook is maar hier in Nederland hebben we een Fulbright Center. Dat is een stichting die de betrekkingen tussen nederland en de vs op onderwijs gebied behartigen. Zij kunnen allerlei adviezen geven en je ook helpen. Tevens kun je als nederlander bij hun een beurs krijgen. Maar ik weet dus niet hoe dat bij jullie in belgie is geregeld. Je zou even de website van de amerikaanse ambassade in brussel moeten raadplegen.

Laatst gewijzigd op 24-02-2008 om 12:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten