Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat leefstijl juist een product is van je mentale welbevinden en niet andersom. Ik denk dat je depressieve muziek luisterd als je depressief bent en niet dat je depressief word van die muziek. Je gaf zelf al aan dat je in tijd van 'depressie' weer greep naar je oude graf-cd's. Ook gaf je aan dat het geen zin had om nog lichte muziek te luisteren om jezelf te overtuigen dat je je nog goed voelt.
De suggestie dat je van depri muziek ook werkelijk depri word doet de truc. Je associeert die muziek met je slecht voelen en het word alleen maar een negatieve spiraal all over the place.. Beter kun je denken aan hoe je je gevoelens aanpast zodat je een betere leefstijl krijgt. De fout is dat veel mensen het andersom proberen. Maar gevoelens zijn intern en kunnen niét extern beïnvloed worden. Long story short: Het komt het gewoon allemaal weer neer op jezelf..
|
Verwijderd
|
Ik heb een paar liedjes waar ik altijd goedgezind van word als ik ze opzet. Natuurlijk zet ik die echter niet op wanneer ik me kut voel. Het zal altijd wel een soort van versterkende lus zijn, vermoed ik. Als je goedgezind bent, zet je goede muziek, waar je zo mogelijk nog vrolijker van word. Als je in een dipje zit, heb je echter geen zin of mentale kracht om jezelf uit dat dal te trekken met van die 'belachelijke' muziek, en luister je liever wat meer sombere muziek. Ik denk dat zo'n sombere muziek zelfs een soort van rustgevend effect kan geven, waardoor je er achteraf weer tegen aan kunt. Maar zoals iedereen al zegt, laat je niet te hard gaan in zo'n dip, een dal heeft naast een neergaande helling ook altijd een opgaande. Maar zie dat je geen rondjes blijft draaien in het putje.
Zo zeg, dat kan al tellen voor beeldspraak ![]() |
![]() |
|
Het gaat natuurlijk wel om de uitersten van de muzieksoorten. Metal in het algemeen kan best leuk zijn om naar te luisteren, ook als je je niet depri voelt.
Maar inderdaad heeft het er wel mee te maken. Ik denk echter dat er weinig risico zit aan het beluisteren van depri muziek. Op een gegeven moment wordt het een sleur en zet je weer wat anders op. Als je de muziek blijft luisteren, met als reden dat je je psychisch niet lekker voelt, dan ligt dat aan andere dingen. Zo, ff die old school blink182 opzetten! ![]()
|
![]() |
|
|