Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 08:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het probleem is niet dat ik niet meer lekker tot 10 uur of zelfs tot 12 uur kan uitslapen. nee, het probleem is dat ik iedere ochtend om 6 uur wakker word. écht iedere ochtend. en ik kom dan dus met geen mogelijkheid meer in slaap. ik moet dan echt mn bed uit. pas een paar uur later (om 10 uur ofzo) kan ik weer gaan slapen. 's middags lukt me dit zelfs ook gemakkelijk. maar om 6 uur 's ochtends is dat echt een probleem!

nu heb ik het idee dat het komt doordat ik 's ochtends ontzettende eetlust heb en het eerste waar ik dan aan denk eten is. klinkt stom. maar hoe kom ik hier dus weer vanaf? het is overigens niet zo dat ik zo'n honger/trek heb ofzo.

ik wil gewoon kunnen uitslapen als k eens een keer de eerste 3 uur vrij heb ofzo. op zondag kan ik trouwens wel goed uitslapen.
Oud 23-09-2003, 09:05
@pie
@pie is offline
hoelaat ga je meestal naar bed? en ben je vermoeid als je gaat slapen? drink je cafeďne oid voordat je gaat slapen?

als ik n nacht 8 uur slaap en de hele dag niks doe word ik de volgende nacht na n uurtje of 5/6 ook weer wakker... daarom ga ik altijd wel een stukkie hardlopen ofzo... dat ik in ieder geval IETS van vermoeidheid heb
Oud 23-09-2003, 09:53
Ieke
Ieke is offline
Kan ook gewoon aan je bioritme liggen. Als jij de hele week er vroeg uit moet gaat jou biologische klok ook om die tijd staan. Gevolg is dat je als je een keer kan uitslapen gewoon wakker wordt. (en dus ook trek hebt omdat je gewent bent om die tijd te eten).
Niet echt iets aan te doen. Ik heb er zelf ook last van, ik kan alleen maar wat uitslapen in een vakantie of als ik extreem moe ben.
Oud 23-09-2003, 10:41
Verwijderd
Heb ik zelf ook jaren gehad.

Maarja, inmiddels na een halfjaar lang niet meer zo vroeg wakker te moeten worden verschuift mn bioritme langzaam.
Oud 23-09-2003, 13:01
alwaysgood
alwaysgood is offline
het kan inderdaad door je bioritme komen. Moet jij doordeweeks elke dag om 6:00 eruit. Dan zul jij in het weekend ook rond die tijd wakker worden.
Het kan zijn dat je met gordijn/rolluik open slaapt, waardoor je wakker wordt van het licht.
Je zou voor je gaat slapen iets kunnen eten. Dit is niet echt heel goed voor je gewicht omdat dan bijna alles in vetten wordt omgezet.

meer kan ik zo ook niet bedenken
Oud 23-09-2003, 13:11
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
echt vervelend is dat jah.. nu valt het wel mee en kan ik wel uitslapen maar volgende week moet ik weer vroeg op en de dagen dat ik dan niet hoef te werken word ik net zo vroeg wakker en kan ik ook pas na uuuuren weer slapen maar jah dan word t echt keilaat dus dat schiet ook niet op
en daarbij moet mijn vriend om half 9 op maar dat alarm van hem gaat al vanaf 8u elke 5min af en tjah dan ben je ook wakker want dan gaat meneer nog aankleden zn haren doen bla bla bla dan ist licht in de kamer al zo lang aan dak dus echt niet meer slaap hoe graag ik ook wil

ik dacht eerst ook dat het aan de eetlust lag (ben sochtends nogal gauw beetje misselijk door de honger) maar als ik savonds nog iets gegeten heb dan heb ik er geen last van gelukkig
Oud 23-09-2003, 13:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
nou ik hoef maar 2 keer in de week om half 7 eruit. de rest van de dagen om half 8. k word dus ook echt áltijd voordat de wekker gaat wakker.

daarbij ga k wel om 10 uur al naar bed. maar k ben gewoon zo moe 's avonds

als k ga bewegen voordat ik ga slapen kom ik juist heel moeilijk in slaap! het begint gewoon irritant te worden. afgelopen nacht sliep ik pas om half 12 en toen werd ik dus gewoon weer om 6 uur wakker.

het zal inderdaad wel iets met mn ritme te maken hebben. maar hoe krijg ik het dan weer weg, zeg maar?!
Oud 24-09-2003, 12:28
Verwijderd
Later naar bed gaan. Het is niet meer dan logisch dat je om 6 uur wakker wordt als je steevast om 10 uur gaat slapen. En het is ook heel erg logisch dat je om 10 uur moe bent als je om 6 uur wakker bent. Je moet 't toch doorbreken, die gewoonte, als je er echt last van hebt tenminste. Geforceerd later naar bed gaan zal wel helpen.
Oud 24-09-2003, 19:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
********** schreef op 24-09-2003 @ 13:28:
Later naar bed gaan. Het is niet meer dan logisch dat je om 6 uur wakker wordt als je steevast om 10 uur gaat slapen. En het is ook heel erg logisch dat je om 10 uur moe bent als je om 6 uur wakker bent. Je moet 't toch doorbreken, die gewoonte, als je er echt last van hebt tenminste. Geforceerd later naar bed gaan zal wel helpen.
Werkt ook niet altijd, als je klok vrij sterk is dus niet. Maar dan kan het wel eens helpen, maar dan heb je ook weer het gevoel dat je moe bent.
Volgens mij kan je er niet veel aan doen.
Oud 26-09-2003, 15:46
beestje
beestje is offline
tja ik heb het de laatste tijd ook, maar ik slaap wel genoeg uiteindelijk (ik ben overdag niet moe ofzo) dus op zich moet het geen probleem zijn.

Als je nou het idee hebt dat je echt slaap tekort komt moet je misschien eens nagaan of het andere oorzaken heeft (stress ofzoiets) succes ermee iig
Oud 27-02-2008, 10:03
Verwijderd
Ik heb er ook last van. Ik word altijd tussen 6 uur en half 7 wakker. 's Ochtends is dat heerlijk, maar om 10 uur 's avonds word ik heel slaperig. Last van slaaptekort heb ik niet.

Hebben degene die hier ook last van hebben ook problemen in het sociale leven, bv. doordat je niet van uitgaan houdt?
Oud 27-02-2008, 10:23
Iduna
Iduna is offline
Ik dacht dat Chloe terug was. topic is wel erg oud.
Oud 27-02-2008, 15:37
Bloem
Bloem is offline
Inderdaad, topics uppen die 5 jaar oud zijn gaat een beetje ver.
Topic gesloten

Regels voor berichten