Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2008, 19:30
Roelofsen
Roelofsen is offline
Hallo allemaal,

ik heb de opdracht om voor het vak Nederlands een boekverslag te maken over een onderwerp, 2 boeken over dat onderwerp te lezen, er samenvattingen van te maken en te vergelijken. De boeken moeten dus over hetzelfde onderwerp gaan maar toch een beeetje verschillend. Ik kom er niet uit, dus ik dacht dat jullie mischien wat adviezen zouden hebben?

Bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2008, 21:05
Verwijderd
Dit hoort op moderne vreemde talen thuis
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 14:35
Gunkan
Gunkan is offline
Bovendien: kom nu toch... Hoe moeilijk is het nu om twee boeken te vinden die over het zelfde onderwerp gaan? Zoek een onderwerp waar veel mensen over hebben geschreven en kies d'r twee

Ideetjes:
* De moord op JFK
* De ontwikkeling van Apple/Microsoft/IBM/ander IT bedrijf met grote geschiedenis
* Een specifieke situatie uit de tweede wereldoorlog, bijv D-Day
* Enz...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 21:45
Nona
Nona is offline
Uhm... Ik neem aan dat het literatuur moet zijn?

Tsja, van alles is mogelijk. Ik zou zeggen: kies een boek dat je leuk vindt en zoek daar een boek bij met hetzelfde onderwerp.
Oud 09-02-2008, 12:49
Nienna*
Nienna* is offline
Uh ja ik weet niet tot hoever de overlapping moet zijn? Als je het hebt over "afwijkende liefde in de ogen van de maatschappij" of zo, dan kun je Twee Vrouwen van Harry Mulisch (of een ander boek over lesbische liefde/ homoseksuele liefde [kijk ook bij Gerard Reve]) en Rico's Vleugels van Rascha Peper lezen (over homoseksuele liefde) en met elkaar vergelijken.

Of twee boeken over lesbische liefde.

Ja dit is het eerste wat in me opkomt, omdat er veel literatuur over geschreven is.

Of naoorlogse romans over antihelden! De avonden - Gerard Reve; Nooit meer slapen - Willem Frederik Hermans. <333
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 12:46
polat03
polat03 is offline
Wie heeft er boekverslag van De zwarte molen(Krabat)?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 23:47
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Wie heeft er boekverslag van De zwarte molen(Krabat)?
Daar is dit forum niet voor. Kijk gewoon op www.scholieren.com bij boekverslagen, of nog beter: maak het zelf! Dat boek is niet moeilijk en goed door te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten