Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2008, 08:01
Verwijderd
De nieuwe!

De oude staat hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2008, 08:29
Pruts0r
Pruts0r is offline
*zucht*

Gisteren is opa overleden, vandaag is het een jaar geleden dat de opa van mijn beste vriendin is overleden, waarover ik voor zijn dood nog had gedroomd, maar ik mag niet bij haar zijn, omdat mam jarig is en ik dus thuis moet zijn. Ik zit toch niet beneden in de kamer. Dan verpest ik de verjaardag alleen maar... Echt..
Oud 20-02-2008, 08:43
Verwijderd
Gecondoleerd Prutsor,
En wie zegt dat je je moeders verjaardag verpest.
Ik ken je moeder niet, maar ik denk dat ze het alleen maar leuk vind als jij er bij zit!

---

Ik kan niet wachten tot deeltijd.
Bleh voel me rot.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 09:11
metallica
metallica is offline
Hmm, moe maar weer helemaal rustig... Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, al steekt meteen alweer de onzekerheid op. komende week maar eens rustig erover kletsen samen lijkt me een goed idee...
Oud 20-02-2008, 09:12
Verwijderd
Gecondoleerd pruts0r.

Ik voel me erg rot. Gisteravond had ik motivatie, ik was echt van plan om het vandaag goed te doen. Maar vannacht was een rotnacht. Heel vaak wakker geworden, nee: wakker geschrokken. Allemaal nare dingen gedroomd en ik wist niet meer wat nou wel of niet echt was, paniek! En nu voel ik mijn lijf alsnog helemaal in staat van paniek en onrust en spanning. Niet leuk. En mijn motivatie om het goed te doen vandaag is verdwenen. Ik zie even niet hoe het beter kan zijn en waarom ik dat zou willen.
Ik wil onder de dekens blijven liggen.

Ik maak er zo'n zooi van.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 09:17
Verwijderd
Ik moet niet zo moeilijk doen, gewoon er vol tegenaan, want ik kan het prima. *praat zichzelf moed in*
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 09:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie, Gisteren, 19:32
Nu zou hij afwassen alleen, terwijl ik zit te werken, maar in plaats daarvan ligt hij op de bank te slapen. Ik vind het gemeen, hij was echt niet vroeg op vanmorgen, hij heeft niet veel gewerkt ofzo, dus kennelijk heeft hij gewoon niets beters te doen dan slapen... hij had dus makkelijk boodschappen kunnen doen, kunnen koken etc, terwijl ik dan rustig had kunnen studeren. Maar nee, zoiets komt niet in hem op, dan is het weer van 'maar ik heb de hele dag gewerkt en ik ga straks nog sporten!', bah, hij bedenkt zich niet dat ik gewoon geen tijd heb om te sporten omdat ik hém die tijd geef. Yuk, ik voel echt weer dat ik snel boos ga worden en daar heb ik geen zin in
Ik herken het en ik kan me precies indenken hoe je je voelt . Ik weet alleen niet goed hoe ik het aan moet pakken om er verandering in te brengen...
Ik was gisteren de hele dag bij mijn ouders, omdat ik daar naar de orthodontist moest. Ik zou ook daar eten en had voor mijn vriend al voor makkelijk eten gezorgd, hij hoefde alleen het vlees nog te bakken. Kom ik thuis om half 10, is de afwas niet gedaan en zit meneer voor zijn lol te computeren. Die afwas kan ik nu dus nog gaan doen.

Net hardgelopen, het ging best goed. Ik ben trots op mezelf. Nu dadelijk de planning voor de komende twee stageweken afmaken en naar mijn mentor mailen. Daarna zie ik wel wat ik van mijn to-do-lijstje kies om te gaan doen.

De puzzel is al grotendeels af! We zijn vorige week opnieuw begonnen aan een puzzel van 1000 stukjes, en nu moeten er nog maar zo'n 150 stukjes in (schat ik). Wel de lastigste, want dat zijn twee egaalgekleurde poezen. Maar toch. Ik heb zin om hem af te maken vandaag
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 09:39
Neko*
Neko* is offline
@ave; Ik weet precies hoe dat voelt, als ik droom droom ik altijd rot en ben ik echt 100 keer op een nacht wakker. Ontzettend rot en als je wakker wordt, denk je de hele tijd dat je nog slaapt en om elke hoek weer iets raars/engs/vervelends staat te wachten. Wat bij mij helpt op zo'n moment is bv naar de klok kijken, en dan niet alleen om te zien hoe laat het is, maar echt kijken. De klok horen tikken en je daar even op concentreren. Dan vloeit vanzelf de spanning uit mij weg. (komt misschien ook omdat ik dan weet dat ik écht wakker ben: klokken geven in dromen nooit een normale tijd aan, en lopen doen ze zeker niet.)*knuf* En anders gewoon rustig beginnen met wat je normaal ook doet 's ochtends. Niet gehaast, gewoon heel bewust doen waar je normaal nooit zo over na denkt. Dan kunnen die gedachten ook niet wegdwalen.

@metallica; ik vind het dapper van je dat je het probeerd, en ik hoop oprecht dat het goed gaat. En praten lijkt me een sterk idee, want ik geloof dat jullie nog best wat te bepraten hebben.. *knuf*

ot; Vanmiddag even naar school om pws in te leveren. Ben benieuwd. Stiekem vind ik dat wel eng, want ben echt de hele week nog niet op school geweest, en ik ga ook niet meer. Ga bezig met bijwerken wat ik achterloop, en dan ga ik ná de vakantie er weer met de volle 100% tegenaan. Maargoed, het wordt wel moeilijk om het zo te houden, mams is ook gewoon thuis morgen. Nog maar even iets verzinnen om te doen dan..

Verder heb ik laatst gedroomd over iemand die mij vroeg waarom ik nog bij vriendlief was. en toen zei ik, omdat ik van hem houd. En die persoon (geen idee wie het was) bleef maar vragen waarom dan. Alsof het raar was. En het zit me best dwars want ik droom in mijn dromen nooit over mensen die ik niet ken. En als ik dat wel doe, dan betekent dat meestal niet veel goeds. Dus nu zit ik continu in spanning. Ga er vanmiddag heen (z'n zusje is jarig) en ik weet wel dat het dan vast weer goed is. Maar blugh, ik denk nu 100 keer na over alles wat hij de laatste tijd deed en zei en dat is niet goed. *schopt onzekerheid*
Oud 20-02-2008, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Ik herken het en ik kan me precies indenken hoe je je voelt . Ik weet alleen niet goed hoe ik het aan moet pakken om er verandering in te brengen...
Ik was gisteren de hele dag bij mijn ouders, omdat ik daar naar de orthodontist moest. Ik zou ook daar eten en had voor mijn vriend al voor makkelijk eten gezorgd, hij hoefde alleen het vlees nog te bakken. Kom ik thuis om half 10, is de afwas niet gedaan en zit meneer voor zijn lol te computeren. Die afwas kan ik nu dus nog gaan doen.
Echt irritant ja Maar vanavond gaat hij koken en afwassen. Ik ben pas rond 20 uur thuis, dus dat mag ook wel Maar hij stelde het zelf voor, dat vond ik wel lief. Ben benieuwd wat het gaat worden
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 10:06
Missy
Missy is offline
Futloos. De afgelopen twee weken, ben ik zo futloos. Alleen maar stomme buikpijn. Ik voel me slap. Ik denk dat ik vandaag maar even langs de huisarts ga, want dit is niet leuk meer. Het zal waarschijnlijk wel morgen worden, want vanavond profielwerkstukpresentatie oefenen.

Ik ben zelfs zo moe dat ik me niet tot school gaan kan aanzetten. Aan mijn ritme kan het niet liggen, want ik slaap genoeg en doe wel genoeg. Ik ben blij dat het gauw voorjaarvakantie is. En als het Pfeiffer is, ga ik het echt niet vinden fijn, zeker niet met aankomende examens. Alsjeblieft niet.
Oud 20-02-2008, 10:14
justhanna
justhanna is offline
Mijn klasgenoten zijn echt zo demotiverend...
Oud 20-02-2008, 10:24
Verwijderd
*knuff* aan Neko* Komt helemaal goed meisje, kop op!
En oh, you've got mail.

ot: Jajajajajajaja.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 10:37
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Daantje: waarschijnlijk gaat die vakantie heel erg meevallen. Ik ben in september een weekendje met de schoonfamilie weggeweest en ik vond het van tevoren ook heel eng, maar het was echt heel leuk en gezellig. En over dat jij niet met een datum bent gekomen om te leren skiën, net alsof je in 1 dag kunt leren skiën op nepsneeuw... Ga je daar nog op ski-les eigenlijk? En over z'n ouders, hoe weet je dat zij denken dat je geen zin hebt? En verder gewoon naar je vriend luisteren, het komt vast wel goed!

OT: weer op m'n kamer in Zwolle. 'Op de plek waar ik ook af en toe verblijf.' Ik ga het hier per 1 april opzeggen, dan kan ik in maart verhuizen. Bijna 400e voor maar 2 dagen per week vind ik iets teveel.

Ik hoop voor de verandering dat ik afgebeld word voor werk, ik moét echt verder typen. En nog even naar de WNF-winkel, dat kan alleen vandaag, morgen en overmorgen is-ie dicht. En nog naar de feestwinkel, maar dat kan ook morgen nog wel. Vanavond bij m'n ouders eten, nog wat posters en flyers uitprinten en dan vanavond repetitie. Druk dagje, en dan zul je zien dat ik nu wél moet werken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 10:43
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik wil niet, ik ga niet en ik doe het niet.
Ik heb een geen zin dag... zoals ik die zoveel heb.
Ik wil gewoon lekker slapen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 11:17
Verwijderd
Heb ik weer. Taxi heeft aanrijding gehad, en nu komt hij een kwartier later.
Grom* Nouja hopelijk kom ik optijd.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 12:14
Pruts0r
Pruts0r is offline
Nou kreeg ik net te horen dat een klasgenoot van mij definitief zijn arm kwijt gaat raken. Ja, tuurlijk, dat kan er ook nog wel allemaal bij... Mja, alles komt tegelijk ofzo. Gelukkig kan ik dinsdag over alles praten, en hopelijk breek ik. En als ik breek, dan het liefst ook meteen helemaal breken, zodat alles loskomt.

Mja, nu nog even niet genieten van mijn dag.
Oud 20-02-2008, 12:52
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
*knuff* aan Neko* Komt helemaal goed meisje, kop op!
En oh, you've got mail.

ot: Jajajajajajaja.
ik had het gezien ja. Ben al twee keer begonnen aan een brief terug, maar het wil nog neit helemaal vlotten.
En dankje.
Oud 20-02-2008, 12:53
Neko*
Neko* is offline
Knuffel voor Pruts0r en Missy
Oud 20-02-2008, 13:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@ Daantje: waarschijnlijk gaat die vakantie heel erg meevallen. Ik ben in september een weekendje met de schoonfamilie weggeweest en ik vond het van tevoren ook heel eng, maar het was echt heel leuk en gezellig. En over dat jij niet met een datum bent gekomen om te leren skiën, net alsof je in 1 dag kunt leren skiën op nepsneeuw... Ga je daar nog op ski-les eigenlijk? En over z'n ouders, hoe weet je dat zij denken dat je geen zin hebt? En verder gewoon naar je vriend luisteren, het komt vast wel goed!
Dankjewel voor je lieve reactie Ik ben in november meegeweest naar een familieweekend maar toen zaten we met zijn neven en nichten in een huisje en heb ik zijn ouders vrij weinig gezien. Ik ben niet meer gewend om in een gezinssituatie te zijn en zeker niet op vakantie. Mijn ouders zijn al acht jaar gescheiden en ik ga al vijf jaar niet meer met m'n ouders op vakantie. Zijn zusje is skilerares en zou me in een of twee keer een beetje leren skieen in Snowworld in Zoetermeer maar dat heb ik dus maar een beetje laten zitten Nou vroeg m'n vriend dus gisteren dat ik moest bedenken wat ik wilde gaan doen die week maar ik wist helemala niet wat hun plannen waren, wat kan, hoe snel je iets leert, etc. Ik ga denk ik drie dagen op les. Eerst een dag klooien met m'n vriend, dan drie dagen les en dan misschien nog twee dagen met hun mee als dat een beetje gaat. Geen idee hoeveel je leert in drie dagen namelijk. En dan hadden ze een probleem wat ik moest doen als ik tussen de middag pauze had en zij aan het skieen zijn want dan konden ze niet terug komen. Nu heb ik vannacht bedacht dat ik dan wel iets kan gaan eten met zijn tante die haar pols gebroken heeft en waarschijnlijk wel meegaat maar niet ver bij dat huisje vandaan zal zijn vermoed ik Ben blij dat ik nog iets verzonnen heb. Mijn vriend zei tegen me dat zijn ouders me nogal passief vonden en het idee/gevoel hadden dat ik er geen zin in had dus dat hebben zij waarschijnlijk tegen hem gezegd. En dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen als ik kijk naar mijn gedrag van de afgelopen weken maar ik vind het zo moeilijk om dat te veranderen

Ontopic: maar ik heb wel weer een stageplaats Moest vandaag een dagje meelopen en er ging heel veel fout maar ze hebben me wel wat beter leren kennen en het klikte wel tussen mij en die vrouw die me gaat begeleiden (zij heeft in Antwerpen gestudeerd, ik in Leuven, schept een band ) en het was gewoon leuk en gezellig. Leuke mensen, flexibele en relaxte mensen. Ik ga 4 maart beginnen. Dan kan ik nog even een dag bijkomen van de vakantie, dat vind ik wel relaxed. Heb er zin in
Oud 20-02-2008, 13:50
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik voel me nogal hulpeloos.
Oud 20-02-2008, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me nogal hulpeloos.
*Knuf* voor Brian. Sorry dat ik je niet zo goed kan helpen, maar gelukkig kan E. dat heel goed en zie je haar snel weer. Nogmaals sterkte.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 17:50
Verwijderd
*zucht*
'k zou in januari gebeld worden door een therapeut, niks meer gehoord, belt ze nu ineens en is ze verontwaardigd dat ik d'r niet heb laten weten dat het niet meer nodig is.
Hallo, wie houdt zich hier nou niet aan z'n afspraken .

Ben moe en somber en ik moet straks nog weg, maar heb geen zin (what's new...).
En ik ben kwaad op dat mens.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 17:56
rare kwast
rare kwast is offline
ik zak steeds dieper weg, is er dan niemand die het ziet of me even kan vasthouden? maar er is niemand die me hoort of wil horen.. ik kan niet meer, ben zo moe...
Oud 20-02-2008, 18:27
metallica
metallica is offline
Pff, wat een vreemde dag hoor... alsof het allemaal niet nog vreemder kon. Gaar, maar we zien wel wat het brengt, hij bleek iig oprecht te zijn geweest ondanks z'n zatte kop.
Ik ben zo benieuwd en heb zo'n behoefte aan bevestiging, maar het is beter om het een paar daagjes te laten rusten. Dat weet ik wel, gelukkig veel te doen de komende dagen
Het vreemde is wel dat ik me er niet perse beter door voel, het heeft me allemaal toch veel meer gedaan dan ik verwacht had. Mja, morgen therapie en dan eens een plan van aanpak maken. Ik moet er iig voor zorgen dat mochten we het weer opnieuw proberen dat ik niet weer emotioneel helemaal naar de klote ga mocht het weer mislopen. En dat wordt lastig ja, al vraag ik me op dit moment af -afgaande van mijn gevoelloosheid- of ik het uberhaupt nog klaargespeelt krijg mezelf helemaal te geven. We will see, het is lastig, want op een bepaalde manier heb ik het gevoel dat het helemaal niet goed kan lopen. Bleh, ik haat die twijfels, waarom heb ik zoveel bevestiging nodig en zoek ik overal iets achter. Zo wil ik helemaal niet zijn en zo probeer ik me ook niet te uiten al zit het gevoel er wel. Controle, controle, controle... Het gaat binnenkort goed mis met me, ik voel het gewoon
Oud 20-02-2008, 18:29
indigo
indigo is offline
Ah men. Knuffel voor rare kwast, Pruts0r, darkfairy, Daantje en iedereen .

Ik voelde me echt even héel erg klote, want mijn zusje lijkt me steeds minder te willen kennen, maar toen ging ik oude pm's lezen en toen werd ik weer vrolijk. En ik mag eigenlijk ook niet klagen want ik had een 9 voor mijn megagrote-openboektoets () en ik ga zo dansen en ik heb al wel wat geleerd vandaag en ik ga zo nog wat leren en dan weg.
Oud 20-02-2008, 18:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Prutsor: gecondoleerd.

Ik heb het druk. Vandaag goed gewerkt, bijna aan een stuk door. Dus nu even pauze, en dan weer verder. Ik loop niet helemaal bij met mijn schema, maar die was wel wat idealistisch. Morgen red ik nooit thema 8, dat is veel te veel lezen. Dus doe ik morgen eerst maar 9, dan zaterdag 8 want dan kan ik het tenminste op 1 dag. Practicum voorbereiden laat ik zitten of doe ik 's ochtends in de trein. Ik heb de stof al een keer gelezen, dus ik ben niet totaal onvoorbereid. Ik vind het wel eng, practicum algemene indruk en fixatie paard en gezelschapsdieren (hond en kat). En we moeten volgens mij ook een anamnese afnemen. Ik vind het eng (nouja, niet echt eng, ik weet geen beter woord) maar toch ook wel leuk. Komt wel goed

Ik schiet nu wel op met leren, omdat het boek duidelijker is bij deze stof. Ik ben heel onzeker in mijn manier van leren, dus ik lees alles echt vaak en ik maak een samenvatting. En dat kost nou eenmaal tijd en daarom loop ik altijd achter met zelfstudie. Maar ik leer het meteen en ik probeer nu ook schema's te maken van sommige dingen, apart van de samenvatting, zodat ik alles snel kan vinden. Ik hoef niet nog te leren als ik straks klaar ben met mijn zelfstudie, dat scheelt wel. Dus het maakt niet uit als ik achterloop, ik heb het volgens mij wel voor volgend weekend af en dan hoef ik niet zoveel te doen. Ja, herhalen, maar alles zit dan wel in mijn hoofd. Niet zo onzeker doen, ik kan het wel.

Toen ik vannacht half wakker was en half sliep, droomde ik over mijn zelfstudie. Ik weet het niet meer precies, maar ik vond het niet leuk en ik kon maar niks anders bedenken

En ons cijfer zou vandaag komen (via-via gehoord, maar als bron de docent), maar het is er nog niet. Het netwerk ligt plat en op MyUU staat dat de derdejaarscijfers daardoor niet komen, en ik denk dat het ook voor onze cijfer geldt. Nog langer wachten En 58% heeft het gehaald (de cijfers zijn bij de docenten wel bekend, ze moeten alleen nog gecontroleerd en ingevoerd worden). Ik had een goed gevoel over het tentamen, maar als maar 58% het gehaald heeft, begin je toch wel te twijfelen.

Vandaag in de trein mochten we maar 40 km/h op een stuk, iets met een storing op het spoor ofzo. Vlak naast ons was de snelweg en alle auto's haalden ons in Maar 5 minuten vertraging uiteindelijk en ik heb op dat stuk wel rustiger kunnen lezen, dus ik zit er niet zo mee.

En nu ga ik stoppen met mijn geklaag en weer leren.

Calyx had laatst zo'n lief plaatje
Knuffel voor iedereen
Oud 20-02-2008, 18:46
Verwijderd
@ Prutsor: t stapelt zich wel een beetje op he? Gecondoleerd en sterkte!

Vandaag weer bij oma in het ziekenhuis geweest. T gaat gelukkig beter en ze wacht nu op een revalidatieplekje. Hm nou ja en verder zijn we in het huis geweest om wat spullen alvast weg te halen en op te ruimen. Wel raar, maar aan de andere kant: ze woonde er al niet meer.
En natuurlijk heeft mijn hoofd niet stilgestaan. wel schrijven, niet schrijven? Ik was vanmorgen lekker even aan het theeleuten bij een vriendin, toen belde er een andere, en morgen ga ik lekker op pad met weer een andere. Leuk. Haar heb ik leren kennen in Cusco. Zij even haar hart luchten over haar geluk in de liefde die nog in Peru zit, ik mijn hart luchten over de pijnlijke gebeurtenissen die zelfs nu ik hier ben maar niet ophouden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 18:58
darkfairy
darkfairy is offline
@Missy1234567890 ik was er een tijdje niet geweest.
maar dat komt ook doordat me stemming heel slecht is de laatste tijd.
(maanden) ik ben er zaterdag geweest.

en op het werk ging het weer mis.
ik raakte helemaal in paniek.
toen een vriend van me erover begon.
dat hij zich aan een doos had gesneden.
maar hij dacht er niet bij na dat ik de laatste tijd elke dag am.
dus dat was een verkeerde opmerking van hem.
en de rest van de middag heb ik niks meer tegen hem gezegd.
en toen ging naar de wc.
en toen raakte ik nog meer in paniek.
en heb allemaal dingen open getrokken.
met me nagels.
en een paar golega's en leiding maakte zich zorgen.
en toen kwam er een golega naar de wc toe.
om me te halen en te vragen of alles goed ging.
omdat ik vantevoren tegen een andere golega had gezegd.
dat ik al sinds vrijdag misselijk ben.
en dat ik weer duizelig ben ( al maanden).
wel aardig van hun dat ze zich zorgen maken.
maar toch.
want ze komen vaker kijken waar ik blijf.
en nou is die duizeligheid er nog.
en me paniek is ook nog steeds niet weg.
en de am-gedachtes/neigingen.
worden weer meer en meer.
hoe later het word op de dag.
hoe panischer ik word.
en me ouders zijn ook weer kut bezig.
tegen elkaar.
en dan noemt me zusje me nog kk wijf.
omdat ik haar niet gelijk de badkamer in laat.
dat versterkt de neiging nog meer.
en de tranen staan me de hele dag in me ogen.
.
Oud 20-02-2008, 19:05
darkfairy
darkfairy is offline
ik word gek.
*gedachtesproberenintehouden*.
probeerprobeerprobeerprobeerprobeer.
blegh.
Oud 20-02-2008, 19:19
metallica
metallica is offline
@Darkfairy: helpt het niet als je iig probeert ook wat leuke dingen te posten. Al is het maar iets kleins, want ik heb een beetje het gevoel dat je jezelf helemaal omlaag aan het praten bent en zolang je dat blijft doen wordt het ook niet beter. En het is echt niet negatief bedoelt hoor, want dat doe ik zelf ook (voordat ik daar commentaar op krijg ) maar ik ben me daar ook wel heel bewust van. Maar ik lees bij jou altijd alleen maar negatieve dingen en ik heb zo'n vermoeden dat het gewoon niet goed voor je is op deze manier. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar bij mij werkt het iig wel op deze manier. Maar als je eens wil pm'en kan dat altijd
Oud 20-02-2008, 19:25
darkfairy
darkfairy is offline
@metallica je hebt wel gelijk.
er kwam net alleen even niks postitiefs in me op.
alleen negatieve dingen kwamen er naar boven.
en van dat pm-en zal ik onthouden.
jij mag ook altijd pm-en als jij het nodig hebt.
*knuf*.

en nou iets positiefs.
ik luister leuke muziek.
schiet me te binnen.
Oud 20-02-2008, 19:32
Verwijderd
Ooo ik moet nódig Euripides lezen, anders krijg ik het helemáál niet meer uit voor morgen. Wat deed ik ook al weer op het forum dan?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 19:35
darkfairy
darkfairy is offline
[QUOTE=Medúlla;27069620]Ooo ik moet nódig Euripides lezen, anders krijg ik het helemáál niet meer uit voor morgen. Wat deed ik ook al weer op het forum dan.

[flauw] typen? [flauw].
Oud 20-02-2008, 19:38
Yana
Yana is offline
Ik voelde me best goed vandaag en dat mag ik niet laten verpesten. Niet door het gevoel buitengesloten te worden, niet door het vele huiswerk, niet door mijn eigen onrust.

Adem in, adem uit. Aan de slag! Vandaag geen eetbui, het mag niet. Nietnietniet.

En het is haast eng hoe goed sommige mensen zijn in het oppikken van signalen van anderen. "Voor jou is het soms zelfs alsof je bijna geen bestaansrecht hebt. Alsof je het liefst zou willen verdwijnen". Precies hoevaak heb ik dat letterlijk zo gedacht? Ben blij dat ik vandaag naar haar ben toegegaan, ze zei veel wijze dingen.
Oud 20-02-2008, 19:42
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
*Knuf* voor Brian. Sorry dat ik je niet zo goed kan helpen, maar gelukkig kan E. dat heel goed en zie je haar snel weer. Nogmaals sterkte.
Hey Faded, je hebt een nieuwe ava.

Mja, het gaat nu wel eventjes goed. Ik ga idd dinsdag alweer naar E. toe en daarbij kreeg ik heel veel steun van de klas. Vandaag heeft zowat iedereen me gecondoleerd, een groot deel ook voor ik dat aangaf bij Expert uur, het eerste lesuur, terwijl ik het lang niet tegen iedereen had verteld, dat opa overleden was.

Mja, het stapelt zich idd wel even op. Maar die jongen waarvan de arm eraf moest he, die was een uur later op school. En we hebben een vage directeur op de HAN (faculteit techniek?). Volgens hem zou die jongen dit schooljaar niet meer naar school komen wss en helemaal slecht eraan zijn enzo, terwijl we buiten nog lol aan het maken waren, hij zelfs, over hoe dingen zoals seks zouden gaan met één arm, of bepaalde gevaren. En één meisje uit onze klas ging dan voor zijn rechterarm spelen. En dat luchtte voor mij behoorlijk op.
Oud 20-02-2008, 19:53
Verwijderd
Yana, niet denken het mág niet, maar: ik wil niet!
En verder een dikke knuffel. En nog bedankt voor je lieve woorden
Je hebt wél bestaansrecht en ik vind je echt heel erg waardevol. hou het positieve gevoel vast meis!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 19:55
Nijn*
Nijn* is offline
@ Yana: goed om te horen, je klonk vanochtend ook al zo positief! Houd dat vast meis! En bedenk dat je wél bestaansrecht hebt en heel waardevol bent! *knuff*
@ Darkfairy: ik ben het inderdaad met Metallica eens dat je jezelf alleen maar verder de diepte in praat. Verder nog één opmerking, wil je me een plezier doen en golega alsjeblieft goed schrijven, namelijk als collega? *ik houd me in*

OT: Rotdag, ben er nou echt even helemaal klaar mee. Heb me de hele dag koest gehouden van het eerste tot het achtste uur en nu heb ik het gehad. Het viel uiteindelijk mee, behalve dan dat ik niet meer met L. heb gepraat, maar ik zoek haar morgen denk ik even op, want vandaag was ze ineens weg..
En sinds ik thuis ben kan ik alleen maar huilen of mensen afzeiken, dus richt ik me maar op dat laatste. Heb zin om een flinke ruzie te trappen en gelukkig is mijn broer thuis dus kan ik met hem even flink ruzie maken 'k Zit ook echt alles af te zeiken en word overal boos van, vervelend voor mijn omgeving maar 't moet er nu echt even uit.
Vooral mensen die eerst al mijn taken als voorzitter van het jaarboek over willen nemen omdat ze het er niet mee eens zijn en dan vervolgens zeggen 'dat iedereen maar naar jou alleen moet replyen, anders krijg ik zoveel e-mailtjes' en of ik dan niet even alle antwoorden kan lezen en kan samenvatten voor de volgende vergadering? Kan ik dan ook meteen even de hele quiz samenstellen, is dat een probleem? Vooral zelf niet teveel doen hoor jongens, hartstikke leuk gewoon mij opzadelen met de kutklusjes..
GRR, en ik zou nog zoveel meer willen zeggen (eigenlijk voornamelijk afzeiken) maar ik zal jullie mijn veel te lange en ongenuanceerde en onrealistische betogen besparen en zometeen maar gewoon mijn bed in duiken. Weer een dag voorbij.
Oud 20-02-2008, 20:47
Verwijderd
Kwast, misschien moet je iets duidelijk op hulp vragen? Mensen pikken het niet op, je moet het met koeienletters voor hun opschrijven wil je hun hulp krijgen. Mijn pm/mail/smsbox staat open he. Kom op, knuff.

Ot:
Ik heb gebraakt, een klein beetje maar.Byebye elf maanden. Vandaag precies, hoe krijg ik het voor elkaar. En ik voel me dik en rot en ga nu mijn therapie huiswerk maken, hoezee!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:50
Verwijderd
Ik baal
Ik haal op school de hele tijd hoge punten maar uiteindelijk staat er op mijn diploma alleen maar 'voldaan'.
Op mijn stage gaat het ook heel goed maar ze kijken alleen meer neer op mbo'ers.
Ik wil gewoon eindelijk verder. Ik weet dat ik zoveel meer kan maar heb nu het gevoel dat ik alleen maar de jaren moet uitzitten totdat ik een diploma krijg om verder te gaan .
En door al die stage en school blijft er gewoon bijna geen tijd over om iets te doen waar ik me wel nuttig bij voel..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Het zelf ook niet doen? Voor je vriend/man komt het nu waarschijnlijk over alsof het allemaal vanzelf gebeurt; hij hoeft er immers niets voor te doen. Gewoon laten staan, hoe moeilijk dat misschien ook is, op een gegeven moment ziet hij ook wel dat die afwas (of wat dan ook) niet vanzelf verdwijnt, maar dat iemand (hij of jij) daar wat voor zal moeten doen. Misschien gaat hij het dan een beetje meer waarderen of zal hij zelf ook eens wat meer initiatief tonen of iig reageren als je hem iets vraagt. (Ik bedoel het niet zo negatief als het misschien overkomt, want hij zal vast wel eens iets doen, mag ik hopen. )
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:57
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Daantje: ja ik snap het. Maar ik vind het wel een beetje een rare vraag, dat jij moet verzinnen wat je gaat doen. Ik bedoel, ze vragen jou mee op vakantie, weten dat je niet kan skiën. En ik snap wel dat zij natuurlijk lekker willen skiën en niet steeds met iemand die het nog niet kan willen optrekken, maar dan kunnen ze toch wel met je meedenken, nu leggen ze het bij jou 'wat ga je doen.' Dat samen eten met die tante is denk ik wel een leuk idee, anders ben je echt de hele dag alleen en zij ook. En over dat passieve, jammer dan voor hen. Ik ben ook best passief bij m'n schoonouders en dan zie ik ze nog redelijk vaak de laatste tijd. Ze zijn gewoon heel anders dan ik, ik kan ook 9 van de 10 keer niet mee praten bij hen. Ik vind het wel stom dat je vriend dat tegen je zei. Ik zou er alleen maar meer onzeker van worden als ik bij hen was, 'o, ze vinden me passief,' en dan krampachtig minder passief worden. Dat werkt dus niet. En Daantje, je hoeft niet te veranderen, als je vriend je goed genoeg vindt, is het toch prima. Ze nemen je maar zoals je bent.

En nog gefeliciteerd met je stageplaats!

@ Darkfairy: als je normaal ook niet vaak naar je oma gaat, hoef je je nu niet schuldig te voelen dat je niet zo vaak gaat. Je bent zaterdag al geweest. Je hoeft daar toch ook niet elke dag heen. Gewoon gaan als je dat echt wil en kan.

OT: lang dagje. Moest dus wel werken, had eerst echt geen zin, maar het werd nog wel gezellig. Lekker zitten kletsen met het meisje dat naast mij zat. Toen bij m'n ouders gegeten en nog wat posters/flyers uitgeprint. Toen naar repetitie, ik kwam daar in de pauze, haalde het echt niet eerder. Morgen vroeg op en aan m'n essay.

Laatst gewijzigd op 20-02-2008 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zien mannen gewoon heel vaak niet wat er moet gebeuren en weten ze niet dat heel veel dingen niet gebeuren als jij ze niet doet. Mijn vriend wil van alles voor hem doen maar vaak moet ik het wel vragen. Als ik moet werken van zes tot half acht dan wil hij best koken, als ik vraag 'wil jij morgen afwassen want ik heb nu geen zin meer en moet morgen vroeg weg' dan is dat geen enkel probleem. Ik weet niet of jullie vrienden/mannen ook zo zijn maar vragen scheelt een hoop en wellicht leert ie het dan een keer dat ie het ook zelf kan doen
Oud 20-02-2008, 22:06
Verwijderd
Eigenlijk gaat het best goed. En het was ontzettend gezellig vandaag. Morgen werken, vrijdag studiekeuzetest. Mijn leven is bijna perfect.
Alleen nog naar de kapper, en ik weet het nog steeds niet.

Zo waanzinnig mooi, zo waanzinnig waar, zo waanzinnig van toepassing.

Als ik weer wakker word in diepe nacht
en weer de droom de dag niet heeft verzacht.
Kijk ik in halfslaap stiekem toch opzij
en denk je hier bij mij.

Of als ik wakker word nat van paniek,
dat ik niet weet meer waar ik ben zo ziek.
Dan denk ik hoe het was, het was toen jij
en ik denk je hier bij mij.

Of in de auto urenlang alleen,
van mag geen naam/op weg naar nergens heen.
Dan weet ik dat ik uit ’t verleden leen,
als ik jou denk bij mij.

Wie in bed stapt met beschadigd hart
geeft aan z’n droom al snel een slechte start.
Maar soms drink ik mezelf zo schadevrij,
dat ik jou denk bij mij.

En soms schrijf ik nog en bijna wat ik bedoel,
maar geen pen gevonden nog die woorden kent voor wat ik voel.
Wat ik het allerliefst in woorden zou,
denk jij soms mij bij jou?

Ik heb dat jij en ik maar aangehouden.
Maakt jou het uit, weet dat je het nooit vertrouwde.
Maar ik heb jou niet nodig om van jou te houden.
Ik denk je hier bij mij. Ik denk je hier bij mij.
Ik denk je hier bij mij. Ik denk je hier bij mij.

Als ik nu bij hem in bed kruip, vindt ie dat dan goed?
Als ik nog even tv wil kijken? Ja? Ja? Ja...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 22:24
Verwijderd
*gaap*
ik zie op tegen morgen
maar ik kijk er ook naar uit
ambivalentie de gexte...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 22:33
kroot
kroot is offline
dikke knuffel voor iedereen.

Vandaag een offerte geupdated, ben ik toch vrij lang mee bezig geweest. En the hague jazz gaat echt leuk worden! Verder heb ik eindelijk mijn opdracht voor dirigeeropleiding af, moest eigenlijk een week geleden, maarja...
En sommige mensen denken ook echt alleen maar niet verder dan hun neus lang is En ja het heerst: verkouden/hoofdpijn/keelpijn. Maar toch is het kut. Zelfs door de telefoon vragen mensen die ik niet ken of het wel goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 22:37
Nienna*
Nienna* is offline
@ Redhair: Ik las het in 3voor12 (ofzo)! Ik was er best door geschokt, ook al ken ik die man natuurlijk niet persoonlijk.

@ Pruts0r: sterkte!
@ De rest: Knuffels voor wie dat nodig heeft... Iedereen denk ik wel

OT: Yesyesyes, weer een stukje van profielwerkstuk afgerond. Poh ik ben blij dat ik er vanaf ben. Het ging best goed op zich... alleen weer te snel praten, het duurde iets te lang en mijn maatje raakte de tekst even kwijt, toen moest ik inspringen. Maar iedereen kon het goed volgen en zo.
Ik voel me geliefd, ja klinkt lekker stom, maar ik mag een dag meelopen met iemand en die toont dik interesse en die vorige met wie ik meeliep was ook al zo aardig, een jongen van een feestje heeft me gemaild, want hij wilde wel contact haha en ja ik weet dat andere al niet meer... alleen doet mijn beste vriend raar en stom, het heeft met mij te maken maar hij zegt dat er niets is. Dat is nou altijd met hem, binnenvetter.
Maar verder is alles best leuk nu. Ik ga slapen en morgen "fris" (yeah right) weer op!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 22:56
Redhair
Redhair is offline
Ja, behoorlijk heftig allemaal, zo'n kort ziektebed en dan gewoon al dood, terwijl je op het hoogtepunt van je leven zit..

Hoewel ik overdag stuiter, geniet van alles, gelukkig ben ik als ik de lucht zie verkleuren bij zonsondergang, alleen maar kan lachen, lig ik 's avonds steeds langer wakker en begin ik na te denken. Verlang dan naar pep, naar vaagheid, terwijl het niet vaag zijn me juist zo goed bevalt. Ik begin dan te piekeren over D., mijn beste vriendinnetje, die steeds verder weg zakt, steeds onbereikbaarder word, een groot zwart gat. Het begint een junkie te worden. En dan niet alleen pep, ook die gore coke. Ik zie haar wegzakken en in de knoop zitten en een web van leugens opbouwen. Ik zie hoe ze school verwaarloosd, doordeweek bijslaapt of doorgebruikt en in het weekend vaag wordt. Steeds vaker met haar cokevriendjes, steeds minder met ons, de pephoofden. Ze krijgt al de coke trekjes, die haar eigen eigenzinnige en onberekenbare karakter versterken. Ik kan af en toe waarschuwen maar verder moet ik maar toekijken hoe ze hetzelfde dal in rent als ik heb gedaan, met open armen. Stralend zeggen hoe leuk en fijn drugs zijn, en ik zie dat ze tegen zichzelf liegt, net als ik heb gedaan. Ik zie haar hetzelfde fucking pas afwandelen en moet met lede ogen toekijken, want ik kan niet anders. Ik moet zien wat zij twee jaar geleden bij mij zag gebeuren. Maar toen wisten we allebei nog niet hoe verkankerd de drugswereld is, nu weet ik dat en hoop ik maar dat ze snel weer op haar pootjes terecht komt en kapt met die drugs, helemaal met die coke. De cokewereld is eng, daar wil je niet inzitten als meisje van zeventien. Kap met die drugs en word niet zo als mij, dat is kansloos, ik ben kansloos.
's Middags kan het me allemaal niets schelen. In de drugswereld raak je gewend aan mensen die wegvallen. Ze vallen weg omdat ze jou niet meer moeten als je eenmaal junkie bent, omdat je hen niet meer moet omdat je junkie bent of omdat je zo veranderd en onbereikbaar wordt, al is beide partijen aan de drugs.
Ik word niet meer telefonisch lastig gevallen, dat is fijn. Moet nog een week extra werken, omdat er dan pas vervanging is geregeld. Ze hadden zonder overleg mijn contract verlengt. Ben vandaag boos geworden, in mijn contract staat duidelijk dat het na de bepaalde tijd eindigt, maar mijn objectleider zegt dat het altijd stilzweigend wordt verlengt. Ik ga even een brief schrijven naar hun, want ik teken voor een half jaar, niet voor een verlening waarvan in niet op de hoogte wordt gebracht. Pas dan dat kutcontract aan.

En nu ben ik stoned, loop de hele dag al hasj te roken. Vanavond bij mijn huisgenootje gezeten, belde K. weer, zoals elke dag. Kwam ook nog een joint roken. Automatisch zoek ik vervanging, ik ben en blijf een junkie. Al deed ik doordeweeks bijna geen pep, ik blow nou weer elke dag.
Maar boeien, van hasj word ik niet zo neerslachtig. Ik ga lekker wat knackebrod met kaas eten, ooh ik heb het weer herontdekt, lekkerlekker.
Morgen vroeg op, werk zoeken, yeah. Het gaat goed.

Laatst gewijzigd op 20-02-2008 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 07:57
Verwijderd
Aaaaaaargh! Leuk zo'n vriendje. Gaat de wekker, zet ie m direct uit om weer verder te slapen...Waarna we allebei pas om half 9 wakker werden terwijl ik om kwart voor 8 in de trein had moeten zitten op weg naar een belangrijk werkcollege. Fijn, heel fijn. Ik verneuk 1 vak, waarom niet direct ook het andere? Moet nu een vervangende opdracht maken van 4 A4, dat kon er ook nog wel bij. Ik loop al zo achter en ik wilde vandaag zo hard mn best doen, mn best doen met alles. Er eens uit halen wat er in zit. En dan dit er ook nog bij. Ik ben al gestresst genoeg.
Ik wéét dat ik het kan, mijn hele leven heb ik alles gekund, maar zo voelt het niet. Ik haat het dat iedereen denkt dat ik alles kan, want ik maak het simpelweg niet meer waar

Nou, zo maar eens braaf ontbijten en gaan leren. Kijken hoe ver ik kom vandaag, want als ik morgen die andere werkgroep mis, dan is dat vak dus afgelopen voor mij...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 08:01
Yana
Yana is offline
Citaat:
Aaaaaaargh! Leuk zo'n vriendje. Gaat de wekker, zet ie m direct uit om weer verder te slapen...Waarna we allebei pas om half 9 wakker werden terwijl ik om kwart voor 8 in de trein had moeten zitten op weg naar een belangrijk werkcollege. Fijn, heel fijn. Ik verneuk 1 vak, waarom niet direct ook het andere? Moet nu een vervangende opdracht maken van 4 A4, dat kon er ook nog wel bij. Ik loop al zo achter en ik wilde vandaag zo hard mn best doen, mn best doen met alles. Er eens uit halen wat er in zit. En dan dit er ook nog bij. Ik ben al gestresst genoeg.
Ik wéét dat ik het kan, mijn hele leven heb ik alles gekund, maar zo voelt het niet. Ik haat het dat iedereen denkt dat ik alles kan, want ik maak het simpelweg niet meer waar

Nou, zo maar eens braaf ontbijten en gaan leren. Kijken hoe ver ik kom vandaag, want als ik morgen die andere werkgroep mis, dan is dat vak dus afgelopen voor mij...
Adem in..adem uit. Het positieve is dat je extra slaap gehad hebt . Neh, ik snap dat het heel vervelend voor je voelt, maar zie dit niet als excuus om de rest van de dag maar weer op te geven he. Denk aan gisteren. En als je dit vak niet haalt, dan haal je het volgend jaar maar weer.. rustig maar. Het is het einde niet. *knuffel*
Oud 21-02-2008, 08:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het zelf ook niet doen? Voor je vriend/man komt het nu waarschijnlijk over alsof het allemaal vanzelf gebeurt; hij hoeft er immers niets voor te doen. Gewoon laten staan, hoe moeilijk dat misschien ook is, op een gegeven moment ziet hij ook wel dat die afwas (of wat dan ook) niet vanzelf verdwijnt, maar dat iemand (hij of jij) daar wat voor zal moeten doen. Misschien gaat hij het dan een beetje meer waarderen of zal hij zelf ook eens wat meer initiatief tonen of iig reageren als je hem iets vraagt. (Ik bedoel het niet zo negatief als het misschien overkomt, want hij zal vast wel eens iets doen, mag ik hopen. )
Mjah, jij en Daantje hebben vast wel gelijk, maar toch is het lastig. Ik ben ten eerste nogal een perfectionist: als ik in mijn hoofd heb dat iets moet gebeuren, dan moet het ook gebeuren. En ten tweede moest ik die afwas wel doen, want anders kon ik niet koken (i.v.m. vieze pannen e.d. en plek op het aanrecht). Soms laat ik ook gewoon dingen liggen die hij heeft gedaan, maar soms kan ik er gewoon niet omheen. En het feit dat mijn vriend nog steeds een beetje ziek is, maakt het er ook niet makkelijker op.

Zo, vandaag ga ik echt mijn stagedingen afmaken. En ik moet de thuiszorg nog bellen, of ze mijn jaaropgave willen sturen. Laat ik maar gewoon vooraan beginnen met mijn to-do-lijstje, dan zie ik wel hoe ver ik kom vandaag.
Vannacht heb ik trouwens heel stom gedroomd. Eerst droomde ik dat ik geflitst was met de auto . En daarna nog dat ik dood ging. Zeker te intensief OML gekeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten