![]() |
|
Hallo,
hier even een berichtje ter informatie, voor mensen die het al lang graag willen, maar niet weten hoe: in Frankrijk werken. Tegenwoordig zijn er best wat organisaties die dit aanbieden. Ik heb zelf ervaring met werken op verschillende Franse campings, waarvan de laatste keer via een organisatie (Double A). Het voordeel van werken via zo'n (in ieder geval die) organisatie is dat je een gedegen training en info krijgt, en er verder vrij weinig omkijken naar hebt: geld, onderdak en camping worden voor je geregeld. Daarnaast is het echt een groot voordeel om daar in het buitenland een (Nederlands) aanspreekpunt te hebben die je kan ondersteunen en regelmatig langs komt om te checken of alles in orde is. Daarnaast is het handig om de verschillende aanbieders te filteren op ervaringen van anderen: vaak hoor je spookverhalen over hoe je aan het werk wordt gezet als schoonmaker of iets anders waar je helemaal niet voor gekomen bent. Als je een goed bedrijf zoekt die dit uitsluit, kan je nog altijd op ze terugvallen als het wél gebeurt. Houd er wel rekening mee dat het toerisme vrij hard werken is: je bent de hele dag dat je op de camping bent, eigenlijk aan het werk als aanspreekpunt en 'gezellig persoon'. Maargoed, mensen die dit werk graag willen doen hebben dat wel in zich. 't Is iig echt een aanrader! Check ook ff mijn ervaringsverhaal op www.doublea.nl (Bart 21 uit Zoetermeer). Voor vragen mag je me altijd ff PM'en! Groetjes, Bart
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Forum leesclub: uitleg + poll voor december Balance | 119 | 02-03-2012 16:46 | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 65 Tink* | 500 | 13-01-2010 21:00 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic #127! Verwijderd | 497 | 02-05-2008 23:55 | |
Vrije tijd |
Transfers en geruchten deel V number9 | 500 | 20-12-2004 18:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Verklaar je forumnaam... Verwijderd | 227 | 25-07-2003 15:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Beantwoord ook DEZE stellingen voor een goed stemadvies! Nieuwe Nationale Partij | 37 | 21-02-2002 18:25 |