Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2008, 10:32
Missy
Missy is offline
We hebben nu ruim zeven jaar een Duitse Herder, genaamd Victor. Het beest heeft een heel lief karakter. Doet geen vlieg kwaad. Echter toont ie de laaste maanden nauwelijks meer affectie als er iets met hem ondernomen wordt. Het is ook nooit echt een hond geweest die balletjes gooien leuk vind. Of als mijn kleine zusjes naar hun zogenaamde hondencursus gaan - spelen op het pad - reageert hij er nauwelijks op en kijkt ons eerder aan of we getikt zijn.

De laatste tijd heeft hij last van zijn achterpoot. Hiermee zijn we al drie keer naar dezelfde huisarts geweest. Elke keer is hetzelfde antwoord: we krijgen pillen mee, dat neemt hij met moeite in, dan gaat het eventjes goed. Maar dan is het weer van ouds. Hij heeft wel al ander voer gehad, waar hij wat beter op reageert en zijn ontlasting beter van is.

We hebben een vrijstaand huis, waar hij opzich vrij zou kunnen rondlopen, maar dat gaat niet, want hij loopt iedere keer weg en de weg op.
Op zich is het niet een drukke weg, maar mijn ouders durven het niet. Waarschijnlijk doordat we al is een hond hebben verloren die de weg opvloog en tegen een auto kwam. Hij is dan ook overleden.

De laatste tijd loopt hij af en toe een rondje, kijkt wat rond en gaat weer liggen. Er word wel aardig wat ondernemen, maar hij reageert er niet zo sterk meer op. De dierenarts heeft ook vastgesteld, dat hij ondergewicht heeft. Dat komt waarschijnlijk, doordat hij weinig eet.

Ik wil graag wat meer tijd in hem gaan steken, in de hoop dat er wat meer pit in komt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Als ik iets onderneem met hem, zoals een bal, reageert hij er niet op. Met deze dierenarts kom ik ook niet erg ver, merk ik: zou langs een andere dierenarts gaan helpen?
Oud 21-03-2008, 14:41
Eend
Eend is offline
Ik zou inderdaad een second opinion laten doen. Waarschijnlijk heeft ie gewoon ergens pijn, dat ie weinig eet en weinig beweegt.
Oud 22-03-2008, 19:58
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Inderdaad een second opinion bij een andere dierenarts.

De pijn hoeft ook niet direct uit zijn achterpoot te komen, maar kan ook vanaf een ander stuk van zijn lichaam komen. Een zenuw op z'n rug bijvoorbeeld. (niet om er gelijk iets ergs van te maken, maar meer om aan te geven dat de oorzaak van de klachten heel divers kan zijn )

Je zou misschien op www.hondenforum.nl eens kunnen vragen naar ervaringen van verschillende dierenartsen. Je moet dan misschien wel wat verder rijden, maar dan weet je zeker dat je bij een dierenarts terecht komt die de tijd en moeite neemt voor je hond en dergelijke klachten ook dagelijks tegen komt.

Je kunt ook overwegen om eens bij een holistische dierenarts langs te gaan. Ik geloofde daar zelf eigenlijk niet echt in, maar heb echt verbazingwekkende ervaringen van andere mensen gelezen en gehoord waarvan de reguliere dierenartsen alle hoop op hadden gegeven voor de hond of maar gewoon niet tot een diagnose konden komen na allerlei onderzoeken. Die honden zijn juist door het bezoek aan de holistische dierenarts helemaal opgeknapt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten