Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 18:54
damaetas
damaetas is offline
om natuurkunde vragtsukken op te lossen??? het gat over mechanica (dynamica translationeel en rotationeel, energie en arbeid)

ik zit echt te freaken hier, morgenvroeg examen
theorie is ook al een ramp
Oud 20-08-2002, 19:20
Methuselah
Methuselah is offline
hoe bedoelt ge?
Oud 20-08-2002, 19:32
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:
iemand nog tips ...om natuurkunde vragtsukken op te lossen??? het gaat over mechanica (dynamica translationeel en rotationeel, energie en arbeid)

ik zit echt te freaken hier, morgenvroeg examen
theorie is ook al een ramp
Je weet het wel goed te timen, moet ik zeggen...
Het enige wat ik je kan aanraden is zorgvuldig de theorie door te lezen en de voorbeelden die gegeven zijn goed te bekijken. Bij het oplossen van een vraagstuk gaat het om het nalopen van de volgende vragen:
- wat is er gegeven?
- wat wordt er gevraagd?
- welke wetmatigheden (formules en dergelijke) moet ik toepassen om vanuit het gegeven bij het gevraagde te komen om zo het vraagstuk op te lossen?
- indien niet direct te zien is hoe de oplossing er uit ziet, kan ik het vraagstuk dan herleiden tot een probleem waarvan ik wel de oplossing ken (dit noemt men een probleemtransformatie) en zo ja, hoe?
Ik hoop dat je met de hier vermelde aanpak verder komt en wens je mede namens alle andere forumbezoekers vast veel succes toe met het examen van morgenvroeg.
Oud 20-08-2002, 20:41
damaetas
damaetas is offline
bedankt, gestructureerd werken dus, ik zal er aan denken.
ja mijn timing heeft wel betere tijden gekend, maar tot gisteren zat ik nog met chemie bezig. (ging niet al te best )

ik ga me nog maar even verdiepen in de kromlijnige beweging OFZO
Oud 21-08-2002, 17:32
damaetas
damaetas is offline
theorie ging heel goed, oefeningen wat minder, maar dat stond op minder punten naart schijnt dusseuhm, tzal wel goed zijn
Oud 22-08-2002, 18:32
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
gefeliciteert! over je goede gevoel dan..
ik ben weer aanwezig, harde schijf besloot er op eens mee te kappen te veel badsectors denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten