Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2008, 16:08
Verwijderd
Zijn er hier mensen die de opleiding journalistiek in Utrecht volgen?
Ik heb wel een paar mensen gesproken, maar nog niet genoeg naar mijn mening. Iemand die ik sprak, was in het eerste jaar gestopt met de opleiding, omdat ze het vreselijk saai vond. Ook zei ze, dat de docenten zeiden dat ze je niet gingen motiveren, omdat ze wilden dat er sowieso 200 mensen ''op ging rotten'' het eerste jaar. Van iemand anders hoorde ik weer dat dat best wel meeviel.

Nou mijn vraag aan jullie; hoe bevalt deze opeiding. Kunnen jullie me wat vertellen over hoe het eerste jaar is. Wat voor vakken krijg je dan bijvoorbeeld? Hoe is het niveau? En voor de mensen die het eerste jaar al hebben gepasseerd, hoe de andere jaren zijn.
Hoe zijn de docenten? Hebben jullie het gevoel echt iets te leren? Is het een chaos op deze school, of valt dat wel mee?
Is het mer individueel, of meer samenwerken?

Nou, alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2008, 10:11
Verwijderd
niemand ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 12:37
coopergirl
coopergirl is offline
Misschien kun je tussen de regels door hier http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1651217 nog informatie uithalen? Met name Hempo schrijft in het +/- 6 bericht vanaf boven geteld iets over zijn ervaringen in Utrecht.
Oud 02-02-2008, 12:06
Hempo
Hempo is offline
Nee, gaat over Zwolle
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 10:29
Verwijderd
Ik had zo graag meer reacrties gewild : (
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 20:43
PV
PV is offline
onzinforumbaas nina studeert er dacht ik, missch kun je haar een PM sturen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 16:55
Nyawa
Uit het algemene studiekeuzetopic:

- Journalistiek, Hogeschool Utrecht: nezzen, Jaaraa, K-elli-e

Ik weet niet of je deze drie al een PM had gestuurd?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 23:34
Verwijderd
Ik zit nu zelf in het tweede jaar. Ik zou je liever beter nieuws willen vertellen maar de school is inderdaad nogal een chaos. Nou is chaos een groot woord, maar dingen zijn vaak onduidelijk en slecht geregeld. Je krijgt bijvoorbeeld roosters pas op het laatste moment, en op cijfers moet je meestal lang wachten.
Er zijn vrij veel dingen waarbij je intensief moet samenwerken, vooral in groepjes, maar er zijn ook vakken gewoon individueel. Dat verschilt dus nogal.
Helaas zijn de meeste docenten nogal rare snuiters, maar gelukkig zitten er ook wel een paar leuke goeie tussen. In het eerste jaar had ik nog wel het gevoel iets te leren. Je krijgt veel verschillende vakken, zowel op journalistiek gebied (interviewen, nieuwsbericht schrijven, verslaggeving) maar ook vakken voor je algemene ontwikkeling, zoals moderne geschiedenis en politiek. Persoonlijk vond ik dat ik hier wel veel van opstak.

Dat verhaal van die docenten vind ik nogal raar. Het is waar dat er veel mensen afvallen, maar dat gebeurt meestal vanzelf wel.

Verder: je moet er van houden om echt erop uit te gaan. Je moet vaak op korte termijn iemand vinden om te interviewen, of langs te gaan voor een verslag. Het is geen studie die je puur en alleen vanachter je computertje volbrengt. Nieuwsgierigheid en interesse in het nieuws is ook heel belangrijk. De opleiding is heel nieuwsgericht en ook nogal gericht op kranten. Dus als je dat niet interessant vindt maar het bijvoorbeeld wel leuk vind om vorm te geven of te schrijven kan je beter iets anders kiezen.

Ik hoop je zo genoeg geïnformeerd te hebben.

Als je nog vragen hebt mag je me natuurlijk altijd pm'en.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:53
Verwijderd
en de toets.. hoe voor te bereiden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 20:52
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Ik zit nu zelf in het tweede jaar. Ik zou je liever beter nieuws willen vertellen maar de school is inderdaad nogal een chaos. Nou is chaos een groot woord, maar dingen zijn vaak onduidelijk en slecht geregeld. Je krijgt bijvoorbeeld roosters pas op het laatste moment, en op cijfers moet je meestal lang wachten.
Ik zit in hetzelfde gebouw, maar dan doe ik communicatie duaal. Het is fijn maar tegelijkertijd ook naar om te horen dat het bij journalistiek net zo bagger geregeld is als bij ons.

Oh... tip voor mensen die toch besluiten journalistiek of communicatie in utrecht te gaan doen: het eten van de kantine is buitengewoon vies, voor betere broodjes moet je naar de FEM
Reageren

Regels voor berichten