Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2008, 17:47
tbag
tbag is offline
heey

Ik heb een dringende vraag...
Ik zit nu in 3 vmbo en ik ben al 1x blijven zitten en ik ga dit jaar waarschijnlijk niet halen wat kan ik nu doen? want ik wil me examen wel nog halen.
Naar welke school zou ik dan moeten gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2008, 19:52
Vinniebar
Vinniebar is offline
plantsoenendienst
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 20:18
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
plantsoenendienst
Hier heeft de TS echt wat aan

Ontopic:

Praten met de coördinator/mentor/die-shit, anders misschien een leerwegje lager doen (van tl naar KB bijv.) en als je al BB doet praktijkonderwijs gaan doen
Oud 09-04-2008, 08:54
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
plantsoenendienst
Zeg, ga'ns op de snelweg spelen? Was dat nou voor een butt-antwoord?

Ik zou zeggen: doorzetten en ga inderdaad eens met de begeleiders op school praten. Ze kunnen je vast helpen met een plan, waardoor je het wel gaat halen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 09:29
Verwijderd
Heb je er een reden voor? Ben je bijvoorbeeld ziek geweest of had je gewoon geen zin of vind je het te veel/te moeilijk? Als je door ziekte of overmacht (bv. iemand die dichtbij je stond is overleden) het nu weer niet haalt, denk ik dat ze je wel goed kunnen helpen op school; dus ga met een begeleider praten. Het zelfde geldt voor wanneer jet het te veel of te moeilijk vindt, zij hebben daar misschien een oplossing voor. Als je 'gewoon' te lui bent geweest, dan heb je denk ik wel een probleem, maar als je laat zien dat je er nu wel écht voor wil gaan... misschien willen ze je dan nog wel een kans geven (mogelijk inderdaad op een lager niveau binnen het vmbo).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 09:49
Blaf
Blaf is offline
Praat met je decaan eens over het volwassenenonderwijs, misschien is dat een optie als je weer blijft zitten om uiteindelijk toch je vmbo-t diploma te halen.
Oud 09-04-2008, 14:26
tbag
tbag is offline
heey
Ik kan volgens mij niet meer blijven zitten en ik doe al vmbo kb.
Dus als ik dit jaar niet haal dan moet ik waarschijnlijk naar een andere school toch?
En wat zijn dan de opties voor mij als ik toch mijn vmbo diploma wil halen.
(btw ik ben 16)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 17:13
Nona
Nona is offline
Waarschijnlijk moet je dan eerst die school afronden waar je nu naartoe wilt en dan volwassenenonderwijs vmbo doen. Maar als je het zeker wilt weten, praat dan met je decaan.
Oud 10-04-2008, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Dus als ik dit jaar niet haal dan moet ik waarschijnlijk naar een andere school toch?
Als jouw school geen bb heeft, dan zou dat inderdaad kunnen.

Maar ga eens met iemand op school praten. Die kan je veel beter vertellen wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Ook kun je dan bespreken wat de reden is dat je het (weer) niet haalt. Als die reden iets anders is dan een gebrek aan motivatie, dan zijn er soms wat meer dingen mogelijk, ik zou het dan dus zeker bespreken. Ik zou ook niet wachten tot het eind van het schooljaar met gaan praten, maar dat zo snel mogelijk doen, wie weet wat er nog mogelijk is (in een paar maanden kun je soms nog heel veel doen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten