Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Met mijn ouders bespreek ik niet zoveel. Ik woon dan ook 250km van ze af. Mijn vader vertel ik eigenlijk niet zo snel iets, mijn moeder meestal wel, maar ook lang niet alles. En tsja. Ik heb niet één vast persoon aan wie ik dingen kwijt moet. Als het moet, pak ik de eerste de beste waar ik redelijk mee op kan schieten. Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben heel open naar mijn ouders toe. Toen ik een jaar of 9 was ofzo kwam ik tot de conclusie dat ik wel kon proberen te liegen tegen ze, maar dat ze me zo goed kennen dat ze het meteen door hebben. Dus dan maar openheid
![]() De mening van mijn ouders is ook enorm belangrijk voor me. Als ik ergens onzeker over heb hang ik binnen no time met mijn moeder of vader aan de lijn. Ik heb wel eens keuzes gemaakt door blind op hun advies af te gaan. En mijn ouders zeuren nooit. Ik kan het niet altijd even leuk vinden om te horen, maar ik weet wel dat er altijd een kern van waarheid in zit. Maar ik bedacht me dat ik in relaties sowieso vrij open ben. Als ik het idee heb dat ik dat niet kan, ga ik ook geen vertrouwensrelatie met ze aan zoals een vriendschap of partner. Ik praat heel open met mijn man (gelukkig maar!) en alles bespreek ik in eerste instantie met hem. Maar ik bespreek ook persoonlijke zaken met mijn vrienden, omdat ik ze daarmee vertrouw. En ik heb het getroffen met een hele lading broers en zussen bij wie ik allemaal terecht kan. Mijn ouders hebben ons heel erg opgevoed met het idee dat we voor elkaar klaar moeten staan en dat is goed gelukt ![]() Beinvloeding door je ouders hoeft niet per definitie slecht te zijn. Ligt voornamelijk aan wat voor een ouders je hebt denk ik dan ![]() En zelfstandigheid, wat versta je daar onder? Want ik denk dat je tot op zekere hoogte altijd je ouders wel nodig zou hebben en/of hun mening ergens over wilt. Ik weet dat mijn moeder nu ze 50 is, nog steeds haar ouders mist nu ze overleden zijn en dingen met ze zou willen bespreken omdat ze ergens niet uit komt. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet zelfstandig is. Probeer eens duidelijk te krijgen op welke punten je wel of niet zelfstandig bent en hoe 'erg' je dat eigenlijk vind. Laat je alles aan je ouders over, of ben je ook in staat om zelf belangrijke beslissingen te nemen? En heb je er in je dagelijks leven ook last van? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik kan goed met mijn ouders praten, over eigenlijk alles wel. Hoewel de gesprekonderwerpen vaak wel verschillen, bij 1op1 gesprekken.
En sowieso bespreek ik ook niet alles, ik heb nou niet zoiets van "laat ik dit eens vertellen!" of "dit moet ik echt vertellen", etc. en dit dan over alle onderwerpen. Het is dus ook wel logisch dat ik dan ook niet echt alles vertel, maar dat hoeft ook niet. Echte problemen heb ik niet, en kleine dingetjes kan ik bij anderen en/of mijn ouders kwijt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan heel goed met mijn ouders praten, over alles eignelijk. Ze zijn ook oprecht geïnteresseerd, elke keer weer. Ook als ik dingen al duisent keer verteld heb. Het punt is alleen dat ik dat vaak niet doe. Dingen die me écht bezighouden, die me dwars zitten, waar ik last van heb, vertel ik tegen niemand. Maar dan ook echt niemand. Ik ben op de goede weg en word langzamerhand steeds een stukje opener, maar hte kost me wel tijd. Zo heb ik vorig jaar mijns tage niet gehaald, iets wat ik al eind september wist. Toch heb ik het pas dertig december tegen mijno uders vertelt. En toen moesten ze het er nog uit trekken. Vraag me niet waarom ik dat doe, maar het is wel zo. Toch weet ik adt ik alles bij ze kwijt kan, en als dat echt nodig is, doe ik dat ook wel. Het gaat de laatste tijd best goed, vindi k zelf.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Met mijn moeder kan ik over het algemeen wel goed praten ja, ook over dingen die mij eigenlijk niks aangaan. Bijvoorbeeld dat ze er over denkt om bij mijn vader weg te gaan terwijl hij daar zelf niet van op de hoogte is, of dat ze zich zorgen maakt over mijn broer die ouder is dan ik, terwijl ze dat niet met hem zelf bespreekt. Haar vertel ik ook best veel, maar dingen die echt heel diep zitten houd ik voor mezelf. Dus praten gaat goed, tot op zekere hoogte. Als ik er zo over nadenk heb ik nog nooit een inhoudelijk gesprek gevoerd met mijn vader en dat wil ik ook niet, sterker nog, ik zou liever hebben dat hij er gewoon niet was (en zulke foute dingen bespreek ik dan ook weer met mijn moeder, die me vaak ook nog eens gelijk geeft). En met mijn broer probeer(de) ik wel eens een gesprek te voeren, maar dat verloopt erg moeizaam want uit zichzelf zegt ie niks, dus dat heb ik opgegeven.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn ouders zijn echt geen enge mensen, ze zijn ontzettend lief en zorgzaam. Ik kan er een heel boek over schrijven, maar dat doe ik maar inet. ![]() |
![]() |
|
Ik kan alles met m'n ouders bespreken. Maar als er iets is pak ik net als Rob over het algemeen de eerste de beste waar ik goed genoeg mee op kan schieten. Als het echt dwars zit horen m'n ouders er over het algemeen alsnog wel van, want ik kan gewoon ook goed met allebei opschieten.
|
Ik vertel mijn ouders weinig vertrouwelijke dingen. Niet omdat ze het niet goed zouden vinden, maar ik praat liever met mijn vrienden. Soms vind ik het wel stom van mezelf, want als ik nou morgen dood zou gaan zouden zij nog denken dat ik net zo was als vroeger, en nergens tegen kan. Vooral mijn vrienden weten hoe ik tegenwoordig in elkaar zit. En ik vind het ook wel stom dat als ik nu opeens zou beginnen met met ze praten, ze het gevoel zouden hebben dat ze met heel iemand anders praten. Soms lijkt het alsof ze belachelijk weinig van me verwachten wat emotionele intelligentie betreft en ik heb geen zin om mezelf te confronteren met hoe ze me zien, omdat ze echt niet zullen verwachten dat ik over zo veel dingen zo veel nadenk.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb dan de neiging om altijd maar heel groot te gaan lullen, om heel ingewikkelde zinnen te maken en me er onder uit te lullen, terwijl ik eigenlijk wil zeggen dat ik het niet weet. Mam heeft dat in de gaten en reageert daar op. Toen heb ik aangegeven dat ik het wel eens moeilijk vind dat ze zo kritisch kan zijn en dat ik me dan een beetje verloren of lullig of nietgoedgenoeg voel omdat ik dan dingen vergeten ben. Ze moest daar een beetje mee lachen en zei dat ze zelf ook wel wist dat ze écht niet de makkelijkste is en dat ze af en toe te kritisch kan kijken. Maar dat ik geen moment aan mezelf moet twijfelen omdat ik goed ben zoals ik ben en nog wat lieve dingen. Ik weet niet of het een idee is, maar bij mij was het het proberen waard. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mijn moeder weet het ook wel, maar ze vindt dat ik niet tegen kritiek kan (wat op zich af en toe ook wel zo is
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Op kamers gaan werkt wel. M'n moeder doet nu wel relaxt en rustiger, ook al gaat ze ook nog meer betuttelen. Omdat ze me mist doordeweeks denk ik. En daar kan ik dus echt niet tegen, en begin ik ook weer te flippen. Ach. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
praat jij met je ouders over sex?? infrasoft | 100 | 19-04-2007 10:52 | |
Seksualiteit |
Praat jij met je ouders over seks? Verwijderd | 51 | 31-10-2004 22:41 | |
Psychologie |
Met je ouders praten? Nona | 53 | 30-10-2004 14:01 | |
Drugs & Alcohol |
praten met je ouders... "Beltaine" | 12 | 30-01-2003 17:01 | |
Seksualiteit |
kan je het met je ouders over seks hebben? !KiTTiE! | 38 | 03-02-2002 14:22 | |
Drugs & Alcohol |
Weleens met je ouders over jou drugsgebruik gepraat ??? Blue Eyes | 13 | 29-01-2002 15:38 |