Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2008, 18:01
Thomas1984
Thomas1984 is offline
Ik zit al een paar dagen met een irritant probleem met het kopieren van (grote) bestanden van mijn computer naar een normale 2gig SD kaart.

Elke keer als een grote map van Weste Europa ofzo wil kopieren naar mijn SD kaart krijg ik op hetzelfde moment (bijna achteraan) een foutmelding die varrieren van "pad te lang" of "cyclische redundantiecontrole" of "I/O apparaat..."!

Als ik kleine bestanden of mappen kopieer lukt dat gewoon wel maar zijn ze groter bijv. 1,6 gig ofzo krijg ik op zo'n 80% schat ik die foutmelding(en).

Ik heb geprobeerd het naar een 2gig USB stick te doen en dat lukt wel.

Ik kom hier gewoon niet meer uit, kan iemand mij helpen waar dit aan zou kunnen liggen? ik gebruik een Traxdate SD kaart 2GB flash series!

Alvast bedankt!

Thomas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2008, 18:07
Verwijderd
Waarschijnlijk kan het gewoon niet zulke grote bestanden aan vanwege de bestandsindeling.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 18:32
Thomas1984
Thomas1984 is offline
Citaat:
Waarschijnlijk kan het gewoon niet zulke grote bestanden aan vanwege de bestandsindeling.
Maar hoe kan het dan dat zoiets wel gewoon op een SD kaart gezet moet worden. Er wordt ook een 2GB SD kaart voorgeschreven door Route66 bijv.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:42
Vinniebar
Vinniebar is offline
Misschien dat het met dat FAT/NTFS te maken heeft.

Misschien een proberen om te zetten naar NTFS
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 21:17
Thomas1984
Thomas1984 is offline
Citaat:
Misschien dat het met dat FAT/NTFS te maken heeft.

Misschien een proberen om te zetten naar NTFS
Hij zet bij mij in ieder geval het niet om naar NTFS. ik heb het geprobeerd maar hij blijft gewoon op FAT staan. Dus helaas werkt dat ook niet!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 13:14
Verwijderd
CRC errors geven meestal een beschadiging aan. Probeer er eens handmatig een MP3 collectie op te zetten tot de 2GB of een Windows HDD check vanuit computerbeheer.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 14:31
remy476
remy476 is offline
kun je het bestand niet opdelen in 2 mappen. Ik heb dat eens met een mp3speler gehad. Ik wilde toen alle muziek in 1 map flikkeren maar dat ging dus niet. in 2/3 mappen ging het wel.
Oud 20-03-2008, 18:32
ILUsion
ILUsion is offline
Omzetten naar NTFS is echt een slecht idee: enkel een computer zal kunnen omgaan met NTFS; in geheugenkaartjes was het tot voor 2 jaar gebruikelijk om FAT te gebruiken (heel wat oude toestellen kunnen zelfs enkel met FAT overweg), en anders is FAT32 de enige standaard die ik aanmoedig.

Het type van fouten, geeft inderdaad aan dat er een echte beschadiging is: CRC staat voor Cyclic Redundancy Check. Dit is een soort controlecode die per X aantal bytes op je kaartje opgeslagen wordt en waaruit berekend kan worden of de data in dat stuk correct zou kunnen zijn.

Op FAT(16) kan je normaal geen bestanden groter dan 1 GiB zetten, maar ik kan me vergissen (ik ben er enkel zeker van dat je maximaal 2GiB daarmee kan aanspreken op 1 kaartje/partitie).
Reageren

Regels voor berichten