Advertentie | |
|
![]() |
|
Een iets andere situatie (ik kreeg de ideale stiefvader
![]() Ik raad je aan hem in ieder geval te laten weten wat je voelt, persoonlijk of in een brief of hoe dan ook. Ik zou dan even afwachten wat zijn reactie is voor je besluit wat je verder gaat doen. Door gelijk het contact te verbreken geef je hem de kans niet meer uit te leggen waarom hij gedaan heeft wat hij deed, sorry te zeggen, proberen het goed te maken, of wat dan ook. Ook als je hem liever niet in je leven wilt nu, is het denk ik toch verstandig de mogelijkheid tot contact open te houden. Je zou bijvoorbeeld af kunnen spreken dat je hem een tijd niet wilt zien, en dat jij het initiatief neemt als je opnieuw contact mocht willen. Succes ![]() |
![]() |
|
Bedankt voor de reacties
![]() Ik wil sowieso wel eerst laten weten wat ik ervan vind en hoe ik me erover voel. En dan gewoon duidelijk erover praten en dan kan ik daarna altijd nog afspraken met m maken. En lukt dat niet dan zie ik het vanzelf wel denk ik.. Vind de positieve instelling van Flijn iig wel goed ![]() En wat rainn zegt, nu kan alles nog =) voor rainn: De leeraar-leerling verhouding is bij de goede (traditionele) kung fu leraren vaak als een vader-zoon/dochter relatie. Het vertrouwen en begrip moet je natuurlijk wel opbouwen, maar je leert van zo'n persoon ook veel over jezelf. Indien je nog de behoefte hebt in een vaderlijke relatie
Laatst gewijzigd op 24-03-2008 om 15:21. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat hem vergeven uiteindelijk voor jouw gemoedsrust het beste is. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je hem nog wilt zien - misschien kun je hem vergeven, maar voel je je toch prettiger, gelukkiger, als je inziet dat je vader ook alleen maar handelde zoals hij op dat moment dacht dat goed was - zelfs al is dat vanuit jouw/jullie oogpunt niet zo. Uiteindelijk straf je jezelf namelijk heel wat meer met wrok koesteren dan hem...
Maar hoe dat moet, tja. Dat is aan jou. Denk dat contact met hem wel kán helpen. En hem niet willen zien zou ook niet per se voor altijd hoeven te zijn, je kan altijd nog van gedachten veranderen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|