![]() |
|
Verwijderd
|
Zo moet hij op je vinger liggen:
![]() Dus niet zo: ![]() Als hij ligt zoals op het foute plaatje, dan zit hij binnenstebuiten. En kijk hier ook eens voor tips: Klik! Wat ik altijd doe; ik haal de lens uit z'n houdertje en dan neem ik hem voorzichtig tussen wijsvinger en duim om hem vervolgens even af te schudden zodat hij dus niet meer zo vochtig is, dan droog ik m'n vingers af (lens hou ik met links even vast, rechts droog ik af), ik leg de lens op m'n droge rechter wijsvinger en dan kan ik hem heel makkelijk indoen (ik hou m'n oogleden altijd vast; m'n rechter middelvinger trekt het onderste ooglid omlaag en m'n linkerhand (meestal de middelvinger van die hand) trek ik het bovenste ooglid omhoog; dan met de rechter wijsvinger (waar de lens dus op ligt) naar m'n oog toe en klaar, ik leg m'n lens overigens niet op m'n oogwit zoals ze op die site aanraden, ik leg 'm gewoon meteen op de goede plek). Oh, en in het begin is het makkelijk om aan tafel te gaan zitten met een spiegel liggend voor je, waar je je dan overheen buigt. Dan kan je makkelijk recht naar beneden kijken en als je lens valt, dan ligt hij gewoon braaf op de spiegel. Als je wat handigheid krijgt, dan gaat het ook prima staand voor een spiegel en uiteindelijk kan je het ook prima zonder spiegel. Laatst gewijzigd op 04-04-2008 om 14:17. |
![]() |
|
lenzen zijn even wennen, de eerst paar dagen voel je ze constant zitten. Maar later echt niet meer!
Goedkope lenzen vindt je trouwens op www.lensexpress.nl Zelf gebruik ik de Actifresh 400 |
![]() |
|
Het is altijd wennen, na bijna een uur kreeg ik mijn eerste lens er eindelijk in met de hulp van de opticien. Toen ik het thuis moest proberen was na twee uur pielen het feit dat het me al een keer gelukt was de enige motivatie niet mijn lenzen de kamer door te smijten.
|
Mijn eerste lenzen had ik ook gewoon van de kruidvat en ik heb nooit echt moeite gehad met indoen. Soms klapt íe dubbel omdat ik plots knipper ofzo, maar dan doe ik 't gewoon opnieuw. Idd met droge handen, ooglid omlaagtrekken en voor het handige een spiegel erbij.
Ik heb trouwens ook een keer dure lenzen gehad van de opticien, maar ik merkte eigenlijk weinig verschil qua comfort ofzo. En aangezien ik m'n lenzen toch maar heel soms draag (bij het uitgaan bijv.) vind ik die goedkopie dingen net zo goed. Maar als je ze echt elke dag wil dragen zou ik wel eerst naar een opticien gaan hoor. Er kan namelijk meer met je ogen aan de hand zijn. Ik had bijvoorbeeld kleine scheurtjes, door 'beginnende uitdroging', en daar is bij al m'n controles voor m'n bril nog nooit iets over gezegd.
||
Citaat:
in de gids van de consumentenbond staat deze maand ook een heel artikel in over drogisterij lenzen. Zij raden ook aan dat je eerst een opticien raadpleegd en dat je regelmatig je ogen laten controleren.
||
Citaat:
Zou toch naar de opticien gaan want je zicht is een te belangrijk iets om zomaar mee aan te kloten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar hm, als je ze maar eens in de maand draagt zal dat wel niet zo veel uitmaken, maar als je ze regelmatig in wilt, lijkt het me toch wel handig dat ze optimaal bij je ogen passen. En vervolgens kun je die sterkte dan weer gaan halen bij de etos ofzo ![]() |
![]() |
|
Daarom was ik toen ook naar de opticien geweest, want 'zomaar' goedkopie lenzen gebruiken leek me toch niet heel erg verstandig. Maar nu ik mijn sterkte weet en er is onderzocht of ik geen vreemde dingen aan m'n ogen heb, draag ik weer gewoon die goedkope dingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Klopt het dat ze bij drogisten nooit lenzen met cilinders verkopen en ook zelden met een plus-sterkte? Niet dat ik het zelf direct zou willen proberen maar dat viel me wel eens op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
het is ook zo dat je bril sterker is als je lenzen,
je lenzen zitten dichter op je oog waardoor je een andere sterkte hebt mijn bril scheelt - 0.5/- 1.00 (weet niet precies hoeveel) met mijn lenzen daardoor en ik ben wel gewoon bij de opticien geweest dus zou je ogen eerst laten testen voordat je met de verkeerde sterkte rondloopt, lijkt me niet echt goed voor je ogen ik zou die lenzen alleen aanschaffen in geval van nood, of misschien om bij je te hebben als je je lens eens kwijtraakt ofzo, maar zeker niet om dagelijks/wekelijks/maandelijks te dragen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mijn vriend heeft aan zijn ene oog ook een hoge cilinder en daarom heeft hij vaak dat zijn lens niet helemaal mooi op zijn oog ligt waardoor hij met lenzen alsnog wazig ziet omdat zijn lens niet goed aansluit. Hij heeft zijn lenzen overigens hiervandaan voor het geval iemand nog benieuwd was
![]()
||
![]() |
Citaat:
de eerste maal waren ze direct comfortabel en had ik er helemaal geen last van (ja, wel het missen van ze omgekeerd insteken en wat prutsen om in te steken) maar toen de maand om was en ik nieuwe ging kopen, vroeg ik wet hetzelfde merk (Acuvue) maar ze gaven me een andere reeks,(ze gaven me gewoon Acuvue, de keer ervoor was het Acuvue 2) en ik kon ze helemaal niet inhouden: mijn ogen begonnen te pieken en tranen en ik bleef ze maar telkens uit mijn ogen wrijven. Waar ik naartoe wil is dat je misschien met één merk wel gemakkelijk bent maar met een ander merk niet...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Aantal vragen -Lenzen, schaduw, lichtbundels- CZZZ | 4 | 19-06-2009 11:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen Iduna | 51 | 08-04-2006 12:53 | |
VWO |
Natuur & Techniek Bloedpropje | 34 | 15-05-2005 14:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
kleurlenzen dreadlock leen | 40 | 01-11-2004 18:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
bril of lenzen? CoveredEyes | 53 | 27-06-2003 18:27 |