Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 11:42
Verwijderd
Hallo,

ik heb op t moment redelijke problemen die voortkomen uit mijn falen op school doordat ik niet kon omgang met mijn hoogbegaafdheid.
Hierdoor ben ik gigantisch aan het onderpresteren geslagen, waardoor ik meerdere problemen kreeg waaronder een depressie.
Nadat ik van school af ging, ging het weer goed, maar nu ik weer met dezelfde problemen kamp begin ik me weer een depressief te voelen. Ik heb het gevoel dat ik weer in die spiraal zit, waar ik zelf niet uit kan komen zonder alles te laten vallen.

Ik ben nu 2x naar de maatschappelijk werker van mijn werk geweest, maar zij weet niet wat ze met me aan moet. Nu heeft ze me een folder meegegeven voor een alternatieve therapie die niet vergoed wordt en klauwen met geld kost. Aangezien ik dit zelf niet kan betalen, weet ik niet meer wat ik verder moet doen.
Consulting bureaus voor hoogbegaafden rekenen ook ongeveer dit bedrag. Dit zou wel de beste optie zijn, maar ook dit wordt niet vergoed.

Na een beetje googlen kwam ik op het Riagg uit. Hier heb je echter een doorverwijzing voor nodig en die krijg ik niet, omdat mijn huisarts mijn probleem niet erkend.

Ik heb echt even hulp nodig, want ik kom er zelf niet uit op deze manier. Kan iemand mij vertellen waar ik terecht kan?

alvast thnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2008, 11:49
Verwijderd
Ik zou bij de huisarts aangeven dat je een doorverwijzing wilt, ook al erkent hij het probleem niet. Als hij die doorverwijzing niet wil geven, dan zou ik op zoek gaan naar een andere huisarts.

Om hulpverlening vergoed te krijgen moet je die doorverwijzing hebben, bij het Riagg, maar ook bij andere hulpverleners. Alleen maatschappelijk werk is in veel steden gratis. Misschien kun bij instanties als Plato (of eventueel Pharos) om informatie vragen? Zij zullen misschien nog wel mogelijkheden weten?

Ik weet niet of je studeert? Maar dan zou je ook nog via de hogeschool/universiteit hulp kunnen proberen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:58
Verwijderd
Ik werk in het leger vandaar dat het ook zo rot is. Bij Defensie hebben ze eigen psychologen en maatschappelijk werkers. Die worden allemaal vergoed, maar hebben ook een doorverwijzing nodig.
Als de maatschappelijk werker vind dat jij geen psycholoog nodig hebt, krijg je de hulp gewoon niet.

Pharos is meer gericht op de ouders van hoogbegaafden kinderen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Pharos is meer gericht op de ouders van hoogbegaafden kinderen.
Daarom noemde ik in eerste instantie ook Plato en Pharos tussen haakjes als mogelijke tweede optie, want ook al richten ze zich vooral op ouders, dan nog kunnen ze misschien wel goede tips hebben qua hulpverlening ed (ouders zullen vast ook wel eens de vraag stellen waar ze met hun kind terecht kunntn voor hulp ).

De maatschappelijk werkster vindt niet dat je hulp van een psycholoog nodig hebt, maar wel een alternatieve therapie? Ik zou nog eens met haar gaan praten en aangeven dat je die alternatieve therapie wel wilt, maar niet kan betalen, en aangeven dat je wel hulp nodig hebt en wilt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 09:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
De maatschappelijk werkster vindt niet dat je hulp van een psycholoog nodig hebt, maar wel een alternatieve therapie? Ik zou nog eens met haar gaan praten en aangeven dat je die alternatieve therapie wel wilt, maar niet kan betalen, en aangeven dat je wel hulp nodig hebt en wilt.
inderdaad.
Reageren

Regels voor berichten