Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2008, 08:34
PGWR
PGWR is offline
Ik heb ik december een laptop gekocht, maar kom er nu achter dat mijn batterij steeds eerder leeg is. Daar waar hij eerst na 3,5 uur leeg was, is dat nu al gauw na 2,5 uur. Daarnaast klopt de resterende tijd van de accu steeds minder vaak. Vanmorgen deed ik mijn laptop aan en gaf de software aan voor meer dan een uur nog stroom te hebben. Na een half uur was het echter over en uit zonder vooraf gegeven waarschuwing.

Ik laat m'n batterij altijd volledig op en laat 'm daarna altijd geheel leeglopen totdan de laptop zichzelf uischakeld. De accu laat ik dus niet doelbewust 'lui' worden.

Zijn er mensen met vergelijkbare problemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2008, 08:36
M@rco
M@rco is offline
Door je accu steeds leeg te laten lopen slijt hij (en snel ook). Je kunt hem beter gewoon opgeladen houden of eruit halen en in de kast leggen, als je toch bij een stopcontact zit.
Oud 28-03-2008, 08:54
PGWR
PGWR is offline
Hmm, ik kreeg vanuit de winkel juist het advies om de accu zo vaak mogelijk volledig te gebruiken en dus leeg te laten lopen.

OK, bedank voor het advies.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 10:19
]{ing
]{ing is offline
Niet te leeg én niet te vol. Dus als je laptop aan het laden is en hij komt rond 90% liever eruit. Ideale capaciteit als je de accu niet gebruikt is rond 40% (dan is er de kleinste kans op schade)

Gebruik het programma notebook hardware control; dan kan je realtime zien hoeveel je laptop slurpt (in watts) en hoe vol de accu is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 09:54
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Hmm, ik kreeg vanuit de winkel juist het advies om de accu zo vaak mogelijk volledig te gebruiken en dus leeg te laten lopen.

OK, bedank voor het advies.
dan hebben ze in de winkel verkeerd advies gegeven.. helemaal leeg laten lopen is de ideale gebruiksmethode voor NiCd accu's bij modernere Lithium accu's geldt dit absoluut niet.. zoals ]{ing al zegt.. 40% is het na te streven minimum..
Reageren

Regels voor berichten