Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben zelf in verschillende hotels in Egypte geweest tijdens een 2-weken durende rondreis. Het wordt sowieso afgeraden kraanwater te drinken daar, tandenpoetsen kan wel gewoon, maar je moet het niet echt gaan drinken. Gewoon flesjes water kopen/bestellen en opletten of de dop nog goed dicht zit. Fruit en ijsjes eten wordt ook afgeraden in de reisgidsen enzo, maar ik denk dat je gewoon een beetje moet opletten wat je eet en waar het vandaan komt. Anders kun je niks meer eten.
Ik heb er eigenlijk alles wel gegeten, vlees, salade, zelfs de Egyptische pannenkoek (met melk en eieren dus) en dat ging allemaal goed. Ik heb geen last van misselijkheid e.d. gehad daar. Het hangt natuurlijk ook van jezelf af, als jij een sterke maag hebt of een goede weerstand hoef je niet zoveel te vrezen. De een is bevattelijker voor een virusje dan een ander. Mijn tante lette echt op alles wat ze at en sloeg vooral vlees en ijsjes over en zij is hartstikke ziek geweest daar, terwijl ik alles at en nergens last van heb gehad. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De TS zegt toch juist dat hij enkel in zijn resort eet? dus niet in het een of ander wegrestaurant. Trouwens in zo'n resorts kun je normaal wel alles eten het hangt allemaal af van het gebruikte water. Je doet wel alsof egypte gelijk aan India is... Zo erg is het ginder allemaal niet. Trouwens nog een tip, eet vooral plaatselijke gerechten en niet intercontinentaal, meeste mensen worden ziek van de ingevoerde middelen.
||
Citaat:
Het probleem is, zoals hier al staat, dat hotels niet altijd even goed zijn in het bereiden van westerse gerechten en daarin nogal gemakzuchtig kunnen zijn. Verder is lokaal eten van de kraampjes juist een aanrader, een vuistregel is zelfs dat waar er veel volk is het meestal ook wel lekker/proper zal zijn. De Egyptische keuken is nu eenmaal niet om over naar huis te schrijven dus ik kan de TS zeker aanraden om eens een drukbezocht falafelkraampje of zo te bezoeken. Niks mis mee. Maarja, je woonde 3 jaar in de tropen, je weet dit dus allemaal. ![]()
|
![]() |
Er werd ons ook afgeraden om ijs te eten omdat het kan zijn dat dat lang onderweg is geweest en daardoor voor een deel ontdooid kan zijn geweest en daarna weer ingevroren, wat dus niet goed is.
Je drinkt idd best ook geen water van de kraan, maar uiteindelijk waren de frisdranken van onze "all inclusive" gewoon van zo'n machine ipv van een fles. In die machine zat ook geen echte coca cola of sprite of zo, maar gewoon hun water (dat bij momenten echt duidelijk de geur had van het water waarmee ze de tuin sproeiden) met wat kleur - en smaakstoffen. Iedereen dronk daarvan (behalve wanneer 't dus die geur had) en heb toch geen zieke mensen geweten. Voor de rest zeiden ze ook dat je moest oppassen met slaatjes omdat die groenten gewassen werden met kraantjeswater, maar dat was blijkbaar toch ook niet zo'n probleem. Zoals al gezegd is, moet je idd gewoon een beetje opletten wat je eet. 't Is niet zo dat je alles moet laten.
|
Niet dat je het advies van anderen maar meteen in de wind moet slaan of zo, maar ik denk toch echt dat je zelf het este kunt beoordelen wat je wel en niet kan eten. Ik eet persoonlijk eigenlijk altijd 'langs de weg'. Gewoon in een tentje waar veel lokale mensen komen.. dan weet je tenminste zeker dat je het 'echte' lokale eten krijgt, en niet de verwesterste troep die je in de meeste hotels krijgt. Maar weet je nou van jezelf dat je snel ziek/zwak/misselijk wordt begin er dan gewoon niet aan. Better to be safe than sorry, en dat soort zaken, jeweetwel..
|
Ik ben zelf in Egypte geweest, en heb daar wel gewoon vers fruit en verse groenten gegeten, soms van het hotel, soms bij stalletjes langs de weg. Ijs werd ons sowieso van alle kanten afgeraden, en de 3 keer dat ik in Afrikaanse landen ben geweest heb ik maar 1 keer ijs gegeten, bij een erkende Italiaanse ijsmaker.
Sommige mensen doen ook moeilijk over ijsklontjes in hun drankjes, zoals andere mensen al zeiden, het ligt er aan of die van het lokale kraantwater gemaakt worden of niet. Ons hotel liet ons graag even zien dat ze er mineraalwater voor gebruikten, en als je erom vraagt zullen ze je vast willen helpen/geruststellen.
||
![]() |
Citaat:
|
|
|