Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2008, 18:58
Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb iets ontdekt, waarvan ik denk dat ik het niet had mogen zien.
Ik zou het eerst even uitleggen.

Ik heb nu iets meer dan een half jaar met mijn vriend. Hij woont nog thuis maar is regelmatig bij mij. Voor mij heeft hij 2 jaar een relatie gehad met zijn ex. Hij heeft mij verteld dat hij toen die tijd verslaafd was aan het spel World of Warcraft (ofzoiets). Een van de redenen dat het uitging met zijn ex. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij het al meer dan 2 jaar niet meer speelt. Wel gaf hij toe dat hij er nog steeds een account heeft. Ik heb hem meteen gezegd dat hij die moet stop zetten, anders kan er weer een verleiding komen. Er is toen eigenlijk niet meer over gesproken.

Hij is net een week begonnen met afstuderen bij een stagebedrijf. O.a. door dat spel heeft hij meer dan een jaar studievertraging opgelopen, hoewel nog meer dingen een rol speelden. Hij verteld mij er helemaal zin in te hebben om dan nu toch eindelijk af te studeren.

En dan nu mijn ontdekking:

Zijn rugzak + laptop staat hier nu en hij is zelf niet thuis.
Hij had toen hij nog hier was gezegd dat hij nog brood in zijn tas had. Doordat we zo aan de klets waren is hij die vergeten eruit te halen.
Ik dacht er net in een keer aan en besloot het zelf maar te doen.
En wat kwam ik tegen: 2 spelen van World of Warcraft. Ik schrok me een ongeluk maar probeerde natuurlijk van alles te verzinnen: het is vast voor een collega ofzoiets.
Ik weet dat het slecht is, maar ik wilde verder kijken. Het viel mij al op dat er ook het nieuwste deel bij zat (tenminste, ik heb er geen verstand van, maar het hoesje oogt spiksplinternieuw en ik heb zelfs naar het jaartal gekeken: 2004-2006). Dit wekte bij mij argwaan op.
Ik kon er niks aan doen maar ik heb meteen zijn laptop aangezet. En ja hoor, op het bureaublad: WOWC. Ik heb zelfs nog gekeken naar de tijd van instaleren: vandaag. maar vandaag is hij de hele dag op stage geweest. En je gaat op stage toch geen spel spelen? En als hij het thuis wil spelen, dan installeer je het toch niet op je stage.

Ik ben zo bang dat hij terug valt, ook al was het voor mijn tijd. Het feit dat hij zelf al zei dat het echt een verslaving was beangstigd mij. Dat het zelfs toen uit is gegaan.
En nog enger: vragen als: is hij wel op stage? Speelt hij daar dat spel?

Ik voel me er zo belazerd door. Ook al mag ik misschien nog helemaal geen conclusies trekken. Shit.
Het brood heb ik ook maar in zijn tas gelaten.

wat moet ik doen? Ik had natuurlijk nooit zo mogen kijken in zijn tas, laat staan zijn laptop. Heeft zoiets niet met vertrouwen te maken? En stel dat ik het zeg en blijkt dat het inderdaad niks voorstelt, betekend dit dan dat hij mij ook niet meer kan vertrouwen doordat ik in zijn spullen snuffelde?
Moet ik het überhaupt ten sprake brengen, of nog even afwachten?

Als hij echt weer bezig gaat met dit spel en het weer zijn studie kost of dat hij stiekem gaat doen.... dan zou ik dit echt heel erg vinden en dan weet ik niet wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2008, 19:05
luchtballon
luchtballon is offline
Je kunt het brood eruit halen, zeggen dat je de spellen zag en vragen of hij het weer speelt, in welke mate (hij van plan dat is te doen), en of het verstandig is?
Oud 28-03-2008, 19:12
metallica
metallica is offline
Citaat:
Je kunt het brood eruit halen, zeggen dat je de spellen zag en vragen of hij het weer speelt, in welke mate (hij van plan dat is te doen), en of het verstandig is?
Dat ja. Brood uit zijn tas halen is echt geen ramp en dat je daardoor toevallig ook die spellen tegenkwam en daarover je vragen hebt is niet zo gek, toch? Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust ook beter is om het gewoon ter sprake te stellen

edit: ik zou gewoon ook meteen zeggen dat je op zijn pc gekeken hebt. Dat zal hij zeker weten veel minder netjes vinden, maar gezien zijn achtergrond valt het wel te begrijpen. En bovendien als je meteen zegt dat je hebt gezien dat het ook op zijn pc staat, kan hij zich er bij voorbaat al niet uitlullen met "ah, die zijn van een vriend/collega/whatever"
Oud 28-03-2008, 19:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik zou het hem allemaal voor de voeten gooien en als hij niet heel snel een heel goede verklaring heeft er klaar mee zijn. Maar ik ben dan ook een lompe zak, dus of je daar zo veel aan hebt
Oud 28-03-2008, 19:33
Fleurop
Fleurop is offline
Oke, ik kan inderdaad zeggen dat ik die spellen in zijn tas zag en vervolgens vragen of hij het nog speelt. Ik hoop dat hij eerlijk is. En daar ben ik bang voor: dat hij gewoon ontkent.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 19:40
Verwijderd
Vervelend, want wow kan op zich een erg leuk spel zijn. Hmmm. Als ik jou was zou ik gewoon vertellen dat je het brood ging pakken, de spellen zag en vragen hoe het zit?

Gewoon de waarheid dus, je deed het niet met foute bedoelingen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 19:40
metallica
metallica is offline
Citaat:
Oke, ik kan inderdaad zeggen dat ik die spellen in zijn tas zag en vervolgens vragen of hij het nog speelt. Ik hoop dat hij eerlijk is. En daar ben ik bang voor: dat hij gewoon ontkent.
Dat kan je alleen oplossen door te zeggen dat je het ook op zijn pc hebt zien staan. Dat valt niet te ontkennen lijkt me
Oud 28-03-2008, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 21:40
SilverBlue
SilverBlue is offline
Dan zal ik je uit je dromen/nachtmerrie helpen of juist er meer in drukken. Je hebt geen cd roms nodig als je het spel eenmaal geinstalleert hebt. Je kunt altijd inloggen in je acount, als je betaald hebt. De betaling is 2 maanden geldig en dan zou je opnieuw moeten betalen om weer in te kunnen loggen.

Ik heb ook wow gespeelt maar ben er nu mee gestopt ook door verslaving maar ook geld. Ik heb het spel er nog steeds op staan en speel (private servers) Daarvoor heb je de zelfde cdroms nodig alleen dan hoef je niet te betalen.

Vraag het hem gewoon en wees eerlijk, suc6

Silver
Oud 28-03-2008, 22:59
Verwijderd
Ik denk dat ik in jouw plaats volledig open kaart zou spelen. Ik zou vertellen hoe het komt dat je zijn laptop hebt opengeklapt.. dat je enorm schrok van die spellen in zijn tas en hoopte niets te vinden op zijn laptop, om jezelf gerust te stellen. Ik zou erbij zeggen dat je weet dat je fout zat door zomaar te kijken en dat hij daar best boos om mag zijn, maar dat dat het probleem; namelijk het spel, niet wegneemt en je daar graag met hem over wilt praten. Je bezorgdheid etc. uiten.

Als hij ENORM uit zijn vel springt door jouw actie, zou dat een bevestiging kunnen zijn van het feit dat jij hem echt "betrapt" hebt op iets en hij al langere tijd stiekem speelt. Als hij er rustig met je over kan praten, kan het een bevestiging zijn dat het niet direct een terugval is en jullie het samen nog op tijd in de kiem kunnen smoren.

Ik ben in het algemeen wel van mening dat, wil je dat hij open kaart speelt over een eventuele terugval en jou daarmee in vertrouwen nemen, jij ook volledig eerlijk moet zijn over wat jij gedaan hebt.

Ik hoop heel erg dat je eruit komt samen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:47
Verwijderd
Iemand die op zo'n leeftijd nog warcraft verslaafd is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 00:53
Verwijderd
Ik heb ook pas zoiets meegemaakt, vertel het gewoon, dan kan hij je uitleggen hoe het zit. Of je dat wilt geloven is natuurlijk een goede tweede. Daarbij: stel dat hij weer Warcraft speelt, dan is hij iig niet zo verslaafd dat het jou al eerder opgevallen was...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 10:23
hellebel
hellebel is offline
holy lolz wat een prachttopic
Oud 29-03-2008, 10:33
curiously106
curiously106 is offline
Ik zou volledig open kaart spelen.
En jij moet jou initiatief pakken om boos te durven zijn op hem.
Want als je het nou even goed bekijkt, dan kom je er wel achter dat JIJ een probleem nu gaat krijgen om hem te vertrouwen, en niet andersom.

Je weet nog niet eens zeker of hij het zelf zou ontkennen of niet. Dusja.

Anders pakt hij dalijk zijn kans alsnog om boos op jou te zijn, en zulke onterechte situatie's moet je METEEN vermijden wanneer je er achter komt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 20:13
Metal
Metal is offline
Citaat:
holy lolz wat een prachttopic
!!!!

WoW maakt meer kapot dan je lief is. En het meest trieste is dat het ook nog eens waar is/kan zijn.
Oud 29-03-2008, 20:38
Verwijderd
Citaat:
In 2008 helemaal niet zo belachelijk meer.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 22:32
Metal
Metal is offline
Idd. Ex-huisgenoot die tegenwoordig een eigen huis heeft, vaste baan, 28 jaar. Probeerde zichzelf toen-ie gevestigd was in zijn eigen crib wijs te maken dat-ie kon en wilde stoppen. Na een maand weer af en toe gaan spelen en nu zit-ie weer bij zijn oude guild en leeft-ie weer op een pizza dieet ;P.

Die guild leider is trouwens briljant, een of andere adolf die als een hysterische maniak opdrachten en random shit zit te schreeuwen constant. Je mag ook niet ff iets anders gaan doen als je ingame zit, want dan freakt-ie hem helemaal door , ook als je dingen niet goed doet in zijn ogen. Iets met dingen te serieus nemen enzo.
Oud 29-03-2008, 22:34
Verwijderd
euhm jongens, wtf is wow?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 22:38
Verwijderd
Citaat:
euhm jongens, wtf is wow?
World of Warcraft. Een spel dat je (volgens mij, weeti k nei zeker) op internet speelt, waarbij je steeds hogere levels dmv onder andere een soort betaling kan halen. Hoe het precies werkt, zou ik je niet durven zeggen. Veel weet ik niet van af, alleen dat het ontzettend verslavend kan werken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 22:39
Metal
Metal is offline
World of Warcraft

http://en.wikipedia.org/wiki/World_o...Game_addiction
Oud 29-03-2008, 22:41
Metal
Metal is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/Warcraft

Deeper look into the black hole of ultimate nerdyness.
Oud 29-03-2008, 22:42
Verwijderd
er gaat een wereld voor me open!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 12:24
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Maar ben je daar bang voor omdat het slecht voor hem zou zijn, of ben je daar bang voor omdat je dan moet toegeven dat je relatie niet zo goed is als je misschien dacht en dat niet alles perfect is? Om het verzwijgen en misschien liegen, of om het spel?

Heb je al iets gezegd tegen hem?
Oud 31-03-2008, 14:27
Armoed
Armoed is offline
Ik open de topic, ik denk vreemdgaan-topic #356.

Komt er zo'n prachtverhaal.

+1
Oud 31-03-2008, 14:32
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik zie veel nuttige reacties, maar zelf kwam dit ineens bij me op toen ik je topic las:
misschien moet je je eerst meer verdiepen in World of Warcraft voordat je een gesprek aangaat met hem. Dan heb je denk ik meer achtergrondinformatie en kan je met betere argumenten komen/beschuldig je hem niet per ongeluk vals. Er is genoeg informatie over te vinden, ik hoop dat het nuttig is voor je Succes dan!
Oud 31-03-2008, 15:17
Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Zorg gewoon dat je hem kunt betrappen door hem vaak een kopje thee aan te bieden als hij op zijn laptop bezig is. Of 'verras' hem. Niemand die het merkt. En doe er luchtig over, waarom stennis schoppen? Ik ken mensen die het zo leuk vonden in hun studentenstad en barkeeperbaantje dat ze 8 jaar over een WO studie deden. Zo erg is het niet, eenmaal vaak gespeeld verdwijnd de interesse vanzelf.
Oud 31-03-2008, 17:15
Fleurop
Fleurop is offline
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb het er nog niet met hem over gehad.
Ik heb het in eerste instantie even laten bezinken en erover nagedacht en ik ben tot de conclussie gekomen dat ik hem moet vertrouwen. Als het (weer) een verslaving wordt of gaat worden dan moet hij hier zelf over beginnen.
Ik moet ervan uitgaan dat er nu niks aan de hand is. Hij heeft het spel misschien geinstaleerd maar dat wil nog niks zeggen. Ik wil niet dat hij zich gecontroleerd voelt en ik wil hem vertrouwen.

Ik heb nog verder nagedacht en bedenk mij dat hij het spel nauwelijk kan spelen nu hij 40 uur stage loopt. Daarnaast is hij de avonden bijna altijd bij mij en gaat hij nooit op de computer. Dus als hij echt verslaafd zou worden (wat klinkt dat zwaar ) dan zou ik het vanzelf merken neem ik aan.

Ik heb besloten er niet over te beginnen en hem te vertrouwen.. maar ik hou wel mijn ogen en oren open op dit gebied. En dan zie ik wel weer verder.
Want verder is het allemaal erg fijn en goed tussen ons.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 18:56
Lilything
Lilything is offline
Ik weet wel wat dingetjes van WoW maar het is vrij algemeen. Gelukkig is mijn vriend nooit verslaafd eraan geweest of op enige wijze zijn leven daardoor overhoop gehaald. Hij heeft het ongeveer 3 maanden gespeeld. Je betaalt per 3 maanden namelijk contributie, dat is (dacht ik) 20 euro per 3 maanden. Gelukkig heeft hij de eigenschap om na een tijdje uitgekeken te zijn op games, dus dat is handig Maargoed, daar help ik jou niet mee door dat te zeggen.

Er schijnen heel veel mensen verslaafd aan te zijn. Dat heeft te maken met het feit dat je iets helemaal op moet bouwen en er eigenlijk geen einde aan het spel zit. Dat maakt het spel erg verslavend. Ik denk dat een terugval dus erg aannemelijk is en om nu volledig te vertrouwen op je vriend vind ik persoonlijk niet helemaal verstandig. Je weet namelijk niet wat hij 's nachts doet? WoW is namelijk een spel wat altijd online is en waar volgens mij vooral s nachts veel mensen zijn te vinden (ivm Amerikaanse tijd). Hij kan het ook s nachts geinstalleerd hebben, waardoor jij op 'vandaag' kwam, terwijl het eigenlijk 'gisternacht' was.

Volgens mij als je echt een verslaving wil overwinnen moet je er open over kunnen zijn. Dus ik zou er juist open over willen praten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft
Oud 31-03-2008, 23:24
Orpheo
Orpheo is offline
grappig dat je zegt dat je het niet netjes vindt dat je in de tas van je vriend kijkt, maar het zal mij echt bommen of m'n vriendin wel of niet in mijn tas kijkt. we zijn zo open tegen elkaar dat we dat gewoon niet erg vinden.

Wellicht moet je dus daar eens even over nadenken....?
Oud 01-04-2008, 00:21
Verwijderd
Citaat:
grappig dat je zegt dat je het niet netjes vindt dat je in de tas van je vriend kijkt, maar het zal mij echt bommen of m'n vriendin wel of niet in mijn tas kijkt. we zijn zo open tegen elkaar dat we dat gewoon niet erg vinden.

Misschien meer dat je daar onuitgesproken afspraken over hebt. Ik zou bijv. niet in de mail van vrienden/vriendjes kijken, hoe open ze er ook over zijn, ookal mag ik hun wachtwoord weten en lees ik mee als zij zelf hun mail checken. Dat heeft meer te maken met een soort ingebouwde grens dan met dat ik dat uit principe wel of niet zou doen. En als ik het wel zou doen, zou ik me er schuldig om voelen, ongeacht of híj het nou vervelend vindt of niet. Zij heeft dat ws. met die tas ook.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 10:13
Verwijderd
Maar ik vind het volkomen logisch dat ze het brood uit z'n tas haalde. Als je in z'n tas gaat neuzen omdat je nieuwsgierig bent, dan klopt dat niet, maar als je er gewoon iets uit nodig hebt, dan lijkt me dat geen probleem. Met e-mail is dat weer anders; ik kijk wel eens in de inbox van m'n man, maar alleen als ik iets nodig heb wat daar in staat en als hij ook weet dat ik daar naar ga kijken. In z'n tas zit ik ook zonder te vragen wel.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 13:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:

Sja, ik hou er niet van als mensen ongevraagd aan mijn spullen zitten, maakt niet uit wie.
Oud 01-04-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Sja, ik hou er niet van als mensen ongevraagd aan mijn spullen zitten, maakt niet uit wie.
Oh, zo ben ik dan ook wel weer; ik pak spullen uit de tas van mijn man, maar heb liever niet dat hij in mijn tas zit. Niet dat ik iets verberg ofzo, maar hij vind m'n tas altijd een zootje en gaat dan dingen opruimen en m'n tas helemaal uitzuigen met de stofzuiger Dat vind ik niet fijn, als ik 100 bonnetjes op de bodem van m'n tas wil bewaren, dan is dat m'n goed recht
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 14:15
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dat vind ik niet fijn, als ik 100 bonnetjes op de bodem van m'n tas wil bewaren, dan is dat m'n goed recht
Dat is zo typisch vrouw.
Oud 01-04-2008, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo typisch vrouw.
Ja, ik kan er niets aan doen Ik wil gewoon altijd graag een bonnetje en dan bewaar ik die in m'n tas tot ik het te erg vind worden, en dan gooi ik alles weg
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo typisch vrouw.
Mijn vriend bewaard ook bijna alle bonnetjes die 'ie krijgt, maar de laatste keer dat ik 't checkte had hij toch nog echt 'n piemel.

Anyway, dat je je schaamt over in de tas van je vriend kijken.. Zeker als hij zegt "er zit nog brood in" en hij het vergeten is eruit te halen. Ik vind 't geen probleem als mn vriend in mn tas zit, als het maar met een reden is. bijv. dat ie iets nodig had wat er in zat, of wat dan ook. Maarja, ik ben daarin ook heel open. Hij weet al mijn wachtwoorden etc, maar ik vertrouw hem er gewoon mee. Ik heb niks te verbergen, en ik weet ook dat hij niet gaat snuffelen naar wat dan ook. Hij zal hooguit mijn mail checken wanneer ik het hem vraag of om een liedje uit mn inbox te halen.

Oh en dan weer even on topic: eerst op wikipedia alles uitzoeken over 't spel, zodat ie je er niet met een paar speltermen koest houdt en geirriteerd gaat doen, en om te laten blijken dat je je er ook voor intresseerd. Als ie ontkent zeg je dat je de cds in zn tas zag zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 15:06
Verwijderd
Maar dat laptop aanzetten om te kijken of alles geinstalleerd was en controleren waar hij op dat moment was is niet zo netjes.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 15:50
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Mijn vriend bewaard ook bijna alle bonnetjes die 'ie krijgt, maar de laatste keer dat ik 't checkte had hij toch nog echt 'n piemel.
Ik zou nog een keer checken.

Snap niet precies waar iedereen zich druk om maakt in dit topic?
Oud 01-04-2008, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Ik zou nog een keer checken.

Snap niet precies waar iedereen zich druk om maakt in dit topic?
Waarom maak jij je zo druk over bonnetjes in tassen?

Ik snap best dat TS niet helemaal weet wat ze met die informatie aan moet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 17:19
Luna
Luna is offline
Citaat:
m'n tas helemaal uitzuigen met de stofzuiger
haha briljant!!
Oud 02-04-2008, 14:33
igfy
igfy is offline
WoW kan best tijdrovend zijn. Mijn vriend speelt dit spel ook en ik heb het ook wel eens gespeeld op zijn account, maar ik vind er meestal binnen een half uur al niets meer aan. Je kan je vriend best vertellen dat je die cd's hebt gezien omdat je brood uit zijn tas haalde, dat is niet zo heel raar. Je kan er dan op zich ook naar vragen of hij het nog speelt ofzo. Maar als hij 40 uur per week stage loopt en 's avonds bij jou is zou hij dus alleen in het weekend tijd hebben en dat is toch niet zo erg denk ik. Het wordt pas problematisch als hij niet naar zijn stage gaat om door te spelen enzo.

Verder kun je misschien vragen of jij het ook eens mag proberen, zodat je je kan inleven in hem. Dan is voor jou het obscure er meteen vanaf en kan hij er misschien makkelijker met jou over praten...
Oud 03-04-2008, 22:31
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Dat is niet zo raar hoor, de meeste mensen die het spelen zijn wel 20+..
Reageren

Regels voor berichten