Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Dan zal ik je uit je dromen/nachtmerrie helpen of juist er meer in drukken. Je hebt geen cd roms nodig als je het spel eenmaal geinstalleert hebt. Je kunt altijd inloggen in je acount, als je betaald hebt. De betaling is 2 maanden geldig en dan zou je opnieuw moeten betalen om weer in te kunnen loggen.
Ik heb ook wow gespeelt maar ben er nu mee gestopt ook door verslaving maar ook geld. Ik heb het spel er nog steeds op staan en speel (private servers) Daarvoor heb je de zelfde cdroms nodig alleen dan hoef je niet te betalen. Vraag het hem gewoon en wees eerlijk, suc6 Silver
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik in jouw plaats volledig open kaart zou spelen. Ik zou vertellen hoe het komt dat je zijn laptop hebt opengeklapt.. dat je enorm schrok van die spellen in zijn tas en hoopte niets te vinden op zijn laptop, om jezelf gerust te stellen. Ik zou erbij zeggen dat je weet dat je fout zat door zomaar te kijken en dat hij daar best boos om mag zijn, maar dat dat het probleem; namelijk het spel, niet wegneemt en je daar graag met hem over wilt praten. Je bezorgdheid etc. uiten.
Als hij ENORM uit zijn vel springt door jouw actie, zou dat een bevestiging kunnen zijn van het feit dat jij hem echt "betrapt" hebt op iets en hij al langere tijd stiekem speelt. Als hij er rustig met je over kan praten, kan het een bevestiging zijn dat het niet direct een terugval is en jullie het samen nog op tijd in de kiem kunnen smoren. Ik ben in het algemeen wel van mening dat, wil je dat hij open kaart speelt over een eventuele terugval en jou daarmee in vertrouwen nemen, jij ook volledig eerlijk moet zijn over wat jij gedaan hebt. Ik hoop heel erg dat je eruit komt samen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou volledig open kaart spelen.
En jij moet jou initiatief pakken om boos te durven zijn op hem. Want als je het nou even goed bekijkt, dan kom je er wel achter dat JIJ een probleem nu gaat krijgen om hem te vertrouwen, en niet andersom. Je weet nog niet eens zeker of hij het zelf zou ontkennen of niet. Dusja. Anders pakt hij dalijk zijn kans alsnog om boos op jou te zijn, en zulke onterechte situatie's moet je METEEN vermijden wanneer je er achter komt. |
![]() |
|
Idd. Ex-huisgenoot die tegenwoordig een eigen huis heeft, vaste baan, 28 jaar. Probeerde zichzelf toen-ie gevestigd was in zijn eigen crib wijs te maken dat-ie kon en wilde stoppen. Na een maand weer af en toe gaan spelen en nu zit-ie weer bij zijn oude guild en leeft-ie weer op een pizza dieet ;P.
Die guild leider is trouwens briljant, een of andere adolf die als een hysterische maniak opdrachten en random shit zit te schreeuwen constant. Je mag ook niet ff iets anders gaan doen als je ingame zit, want dan freakt-ie hem helemaal door ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heb je al iets gezegd tegen hem?
|
Ik zie veel nuttige reacties, maar zelf kwam dit ineens bij me op toen ik je topic las:
misschien moet je je eerst meer verdiepen in World of Warcraft voordat je een gesprek aangaat met hem. Dan heb je denk ik meer achtergrondinformatie en kan je met betere argumenten komen/beschuldig je hem niet per ongeluk vals. Er is genoeg informatie over te vinden, ik hoop dat het nuttig is voor je ![]() ![]()
|
![]() |
|
Zorg gewoon dat je hem kunt betrappen door hem vaak een kopje thee aan te bieden als hij op zijn laptop bezig is. Of 'verras' hem. Niemand die het merkt. En doe er luchtig over, waarom stennis schoppen? Ik ken mensen die het zo leuk vonden in hun studentenstad en barkeeperbaantje dat ze 8 jaar over een WO studie deden. Zo erg is het niet, eenmaal vaak gespeeld verdwijnd de interesse vanzelf.
|
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb het er nog niet met hem over gehad. Ik heb het in eerste instantie even laten bezinken en erover nagedacht en ik ben tot de conclussie gekomen dat ik hem moet vertrouwen. Als het (weer) een verslaving wordt of gaat worden dan moet hij hier zelf over beginnen. Ik moet ervan uitgaan dat er nu niks aan de hand is. Hij heeft het spel misschien geinstaleerd maar dat wil nog niks zeggen. Ik wil niet dat hij zich gecontroleerd voelt en ik wil hem vertrouwen. Ik heb nog verder nagedacht en bedenk mij dat hij het spel nauwelijk kan spelen nu hij 40 uur stage loopt. Daarnaast is hij de avonden bijna altijd bij mij en gaat hij nooit op de computer. Dus als hij echt verslaafd zou worden (wat klinkt dat zwaar ![]() Ik heb besloten er niet over te beginnen en hem te vertrouwen.. maar ik hou wel mijn ogen en oren open op dit gebied. En dan zie ik wel weer verder. Want verder is het allemaal erg fijn en goed tussen ons. |
![]() |
|
Ik weet wel wat dingetjes van WoW maar het is vrij algemeen. Gelukkig is mijn vriend nooit verslaafd eraan geweest of op enige wijze zijn leven daardoor overhoop gehaald. Hij heeft het ongeveer 3 maanden gespeeld. Je betaalt per 3 maanden namelijk contributie, dat is (dacht ik) 20 euro per 3 maanden. Gelukkig heeft hij de eigenschap om na een tijdje uitgekeken te zijn op games, dus dat is handig
![]() Er schijnen heel veel mensen verslaafd aan te zijn. Dat heeft te maken met het feit dat je iets helemaal op moet bouwen en er eigenlijk geen einde aan het spel zit. Dat maakt het spel erg verslavend. Ik denk dat een terugval dus erg aannemelijk is en om nu volledig te vertrouwen op je vriend vind ik persoonlijk niet helemaal verstandig. Je weet namelijk niet wat hij 's nachts doet? WoW is namelijk een spel wat altijd online is en waar volgens mij vooral s nachts veel mensen zijn te vinden (ivm Amerikaanse tijd). Hij kan het ook s nachts geinstalleerd hebben, waardoor jij op 'vandaag' kwam, terwijl het eigenlijk 'gisternacht' was. Volgens mij als je echt een verslaving wil overwinnen moet je er open over kunnen zijn. Dus ik zou er juist open over willen praten. http://nl.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft
|
grappig dat je zegt dat je het niet netjes vindt dat je in de tas van je vriend kijkt, maar het zal mij echt bommen of m'n vriendin wel of niet in mijn tas kijkt. we zijn zo open tegen elkaar dat we dat gewoon niet erg vinden.
Wellicht moet je dus daar eens even over nadenken....?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar ik vind het volkomen logisch dat ze het brood uit z'n tas haalde. Als je in z'n tas gaat neuzen omdat je nieuwsgierig bent, dan klopt dat niet, maar als je er gewoon iets uit nodig hebt, dan lijkt me dat geen probleem. Met e-mail is dat weer anders; ik kijk wel eens in de inbox van m'n man, maar alleen als ik iets nodig heb wat daar in staat en als hij ook weet dat ik daar naar ga kijken. In z'n tas zit ik ook zonder te vragen wel.
|
![]() |
||
Citaat:
Sja, ik hou er niet van als mensen ongevraagd aan mijn spullen zitten, maakt niet uit wie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, dat je je schaamt over in de tas van je vriend kijken.. Zeker als hij zegt "er zit nog brood in" en hij het vergeten is eruit te halen. Ik vind 't geen probleem als mn vriend in mn tas zit, als het maar met een reden is. bijv. dat ie iets nodig had wat er in zat, of wat dan ook. Maarja, ik ben daarin ook heel open. Hij weet al mijn wachtwoorden etc, maar ik vertrouw hem er gewoon mee. Ik heb niks te verbergen, en ik weet ook dat hij niet gaat snuffelen naar wat dan ook. Hij zal hooguit mijn mail checken wanneer ik het hem vraag of om een liedje uit mn inbox te halen. Oh en dan weer even on topic: eerst op wikipedia alles uitzoeken over 't spel, zodat ie je er niet met een paar speltermen koest houdt en geirriteerd gaat doen, en om te laten blijken dat je je er ook voor intresseerd. Als ie ontkent zeg je dat je de cds in zn tas zag zitten. |
![]() |
||
Citaat:
Snap niet precies waar iedereen zich druk om maakt in dit topic?
|
WoW kan best tijdrovend zijn. Mijn vriend speelt dit spel ook en ik heb het ook wel eens gespeeld op zijn account, maar ik vind er meestal binnen een half uur al niets meer aan. Je kan je vriend best vertellen dat je die cd's hebt gezien omdat je brood uit zijn tas haalde, dat is niet zo heel raar. Je kan er dan op zich ook naar vragen of hij het nog speelt ofzo. Maar als hij 40 uur per week stage loopt en 's avonds bij jou is zou hij dus alleen in het weekend tijd hebben en dat is toch niet zo erg denk ik. Het wordt pas problematisch als hij niet naar zijn stage gaat om door te spelen enzo.
Verder kun je misschien vragen of jij het ook eens mag proberen, zodat je je kan inleven in hem. Dan is voor jou het obscure er meteen vanaf en kan hij er misschien makkelijker met jou over praten...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vertrouwen terug winnen? Thanatios | 27 | 23-03-2008 11:25 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |