Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 21:10
Ephesis
Ephesis is offline
Hallo,

Ik zit nu in drie Havo, en ik ga het profiel E&M kiezen met Frans, Biologie en Drama, daarmee wil graag een culturele studie doen, zoals antropologie etc.
Alleen wat ik me af vroeg is wat je kunt worden als je een culturele studie doet, ik ben ook héél erg geďnteresseerd in muziek, taal, antropologie, geschiedenis.

Dus wat ik me afvroeg:
- Wat kan je met een culturele studie worden?
- Zijn er nog meer mensen die de culturele kant op gaan, en waar zou jij eerder voor kiezen, voor een zéér leuke baan, of voor een minder leuke baan waarmee je wél wat meer bij verdiend.
- Verder kan je hier wél alles over dit onderwerp kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2008, 16:00
coopergirl
coopergirl is offline
Je weet wel dat antropologie een universitaire studie is?
Oud 03-04-2008, 16:06
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
Je weet wel dat antropologie een universitaire studie is?
Nee?, wat dacht je van het mogelijkheid om na de Havo Atheneum te doen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 16:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nee?, wat dacht je van het mogelijkheid om na de Havo Atheneum te doen?
Ik vroeg me alleen af of je er rekening mee hield, that's all. Klaarblijkelijk interpreteerde je het anders dan mijn bedoeling was, gezien de overstresste reactie?
Oud 03-04-2008, 16:15
coopergirl
coopergirl is offline
"Als cultureel-antropoloog werk je veel in het buitenland. Je kunt zelfstandig opdrachten uitvoeren, of je bent in dienst van een bedrijf of instelling zoals de overheid, een museum of een organisatie op het gebied van bijvoorbeeld ontwikkelingshulp. Je kunt ook lesgeven in culturele antropologie of wetenschappelijk onderzoek doen. Je werkt bestaat uit het onderzoek doen naar andere culturen en leefgewoonten, meestal dus in het buitenland. Je kunt bijvoorbeeld in opdracht van een instelling als het Tropenmuseum opdracht doen naar de manier van leven van een bepaalde landen in Afrika. Je maakt dan een nauwkeurig verslag van hun leefgewoonten van de bevolking, bijvoorbeeld hoe mensen wonen, wat ze eten, welke onderlinge hiërarchische relaties er bestaan enzovoort. Je onderhoudt contact met ontwikkelingsmedewerkers, tropenartsen en andere mensen die in het te onderzoeken gebied werkzaam zijn. De gevonden informatie wordt onder andere gebruikt om betere hulp te verlenen of als onderwijsmateriaal.

De cultureel-antropoloog houdt van reizen en vindt het niet erg om lang en veel van huis te zijn. Het is handig als hij veel talen spreekt en hij heeft goede sociale vaardigheden. Daarnaast heeft hij interesse in mensen en in culturen."

Bron: http://studiekeuze.schoolweb.nl/occu...upationid=1125
Oud 03-04-2008, 18:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
antropologie is voor diehards die hópen op "een zéér leuke baan" (want aan alleen het inkomen schort het niet).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 16:20
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
Ik vroeg me alleen af of je er rekening mee hield, that's all. Klaarblijkelijk interpreteerde je het anders dan mijn bedoeling was, gezien de overstresste reactie?
Ja, sorry, ik zag later dat je een forumbaas was, sorry voor mijn reactie.
Bedankt voor de informatie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 16:22
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
antropologie is voor diehards die hópen op "een zéér leuke baan" (want aan alleen het inkomen schort het niet).
Wat zijn diehards precies :$?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 00:10
Verwijderd
Ik heb een deelvak antropologie gevolgd.. en ja.. mijn ding is het niet.
Mijn basisboek was van Kottak, misschien kun je daar eens opzoeken als je het echt boeiend vindt, dan krijg je misschien wat meer inzicht van antropologie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 01:10
PV
PV is offline
Citaat:
Wat zijn diehards precies :$?
mensen die iets heeeeeeeeeel graag willen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 23:44
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Dat ligt er een beetje aan wat je gaat doen, en je zult altijd meer verdienen dan achter de kassa bij de Digros. Je hebt natuurlijk wel een universitaire titel. Maar je moet het idd niet voor het geld doen.

Ik doe dus antropologie. En het is idd wel een studie voor mensen die écht die kant op willen, anders kun je beter wat anders doen. Maar wat je er precies mee kunt, tja, het blijft natuurlijk een universitaire studie die niet opleidt tot een bepaald beroep. Dat stukje van coopergirl klopt wel redelijk, maar je kunt nog wel wat meer kanten op. Ik ben op een aantal beroependagen voor antropologen geweest, en daar kwamen bijvoorbeeld ook mensen die journalist, beleidsmedewerker bij allerhande overheidsinstanties, medewerker bij het COA (centraal orgaan opvang asielzoekers) of uitgever waren.

Ik wil trouwens de ontwikkelingskant op, en daarom ga ik geen antropologiemaster doen. Ik ga (hoop ik, ik moet nog aangenomen worden) twee masters doen: International Development Studies en Humanitarian Action. En hopelijk ga ik ooit, in de verre toekomst, over heeeeeeeeel veel jaar, bij de VN werken.

Als je nog meer specifieke vragen hebt mag je me wel mailen ofzo.
Reageren

Regels voor berichten