Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2008, 18:48
Krabsalade
Krabsalade is offline
Ik weet niet of er al een soortgelijk topic is, dus ik maak maar een nieuwe !

Ik studeer, heb dus een OV-studentenkaart. Ik heb een weekendkaart want ik ga meestal in het weekend naar huis. Maar nu heb ik besloten pas maandag naar huis te gaan. Maar op maandagochtend zit de trein altijd bomvol, dus ik wil eigenlijk lekker rustig 1e klas reizen..

Nu zijn er twee mogelijkheden, 1e klas kaartje kopen met 40% korting
Of een 2-1 Overgangskaartje kopen??

Als ik een 2-1 Overgangskaartje koop, kan dit dan met 40% korting? En moet ik dan eerst ook een 2e klasse kaartje kopen? Of is het 2-1 Overgangskaartje de enige die ik moet kopen? Want dit 2-1 Overgangskaartje is veel goedkoper dan een gewoon 1e klas kaartje!?

Laatste vraag: Als ik dit overgangskaartje kan kopen, mag dit dan alleen op dagen dat ik vrij mag reizen ( weekend!) of wanneer ik met korting reis (doordeweeks)?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want de NSwebsite is hier niet heel erg duidelijk over.
Thanks,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2008, 21:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt een weekend-OV waarmee je in het weekend gratis kunt reizen. Dan heb je dus geen recht op korting. Doordeweek heb je wel recht op korting. Op maandagochtend kun je dus een overgangskaartje 2-1 kopen met korting + een 2e klas kaartje voor het traject. Dit is echter net zo duur als een eersteklas kaartje met korting voor het traject wat je wilt reizen. Een 2-1 dagkaartje moet je kopen bij een 2e klaskaartje want op zichzelf is het geen vervoersbewijs.

Op de dagen dat je met korting reist (dus doordeweek) mag je een 2-1 dagkaartje kopen met korting. Op de dagen dat je gratis reist (weekend) moet je een 2-1 dagkaartje vol tarief kopen want dan heb je geen recht op korting.
Oud 12-10-2008, 21:38
Krabsalade
Krabsalade is offline
Ok thanks :-)!

Dus ik kan of een 2e klasse kaartje + 2-1 Kaartje kopen, of gewoon een 1e klasse kaartje
Dank je voor de opheldering!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, dat klopt
Oud 13-10-2008, 11:15
Tochjo
Tochjo is offline
Voor de volledigheid: de NS-website is nog nooit zo duidelijk geweest over dit onderwerp als tegenwoordig. Als je onder het kopje 'Regelen en kopen' op OV-studentenkaart klikt, dan staat de door jou gezochte informatie onder Geldigheid
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 15:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Op de dagen dat je gratis reist (weekend) moet je een 2-1 dagkaartje vol tarief kopen want dan heb je geen recht op korting.
Dit vind ik wel vreemd. Waarom mag je dan het 2-1 overgangskaartje niet met korting kopen?
Oud 13-10-2008, 15:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dit vind ik wel vreemd. Waarom mag je dan het 2-1 overgangskaartje niet met korting kopen?
Omdat je alleen recht hebt op korting als je niet gratis reist. Zo staat het ook op de achterkant van je OV-kaart.
Oud 14-10-2008, 06:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Omdat je alleen recht hebt op korting als je niet gratis reist. Zo staat het ook op de achterkant van je OV-kaart.
Ja, maar als jij wel gratis reist, dan kunnen drie anderen wel met korting mee. Dus het is in mijn ogen een beetje krom
Oud 14-10-2008, 08:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja, maar als jij wel gratis reist, dan kunnen drie anderen wel met korting mee. Dus het is in mijn ogen een beetje krom
Ik ben het met je eens dat het krom is, maar het is niet anders.
Oud 14-10-2008, 14:30
Verwijderd
Let er op dat je met een weekendov dinsdag tot en met vrijdag voor 9 uur 's ochtends NIET met korting mag reizen. Alleen maandagochtend voor 9 uur kan het met korting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten