Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 14:21
Verwijderd
Hallo daar,

Ik heb een vraag voor mensen die hier veel ervaring mee hebben.

Een klant wil graag bestanden op de webserver zetten waar zijn website wordt gehost. Ik ben niet van plan om de FTP wachtwoorden te geven, want ik wil natuurlijk zelf de touwtjes in handen houden.

Daarom wil ik graag een PHP filemanager op de server zetten, die vanaf een bepaalde map (Root voor mijn klant), bestanden kan uploaden en beheren.
Natuurlijk wil ik ook dat mijn klant hiervoor een eigen wachtwoord en gebruikersnaam heeft. Ik wil niks met FTP, enkel dat PHP kan schrijven op mijn server.

Wellicht heb ik al op internet gezocht naar een filemanager. Ik heb al het een en ander uitgeprobeerd. Maar deze filemanagers waren wel beperkt in mogelijkheden.
Je kan geen bestanden naar je scherm slepen, die vervolgens worden geupload. En dat wil ik wel graag.

Om het even kort te houden:
Ik wil graag een gratis filemanager voor PHP met zoveel mogelijk, mogelijkheden voor gebruikersvriendelijkheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 16:52
freyk
freyk is offline
Je bent dus op opzoek naar een webbased filemanager, maar ik heb eigenlijk nog nooit eentje gezien dat drag-drop heeft.
Als er eentje zou bestaan, dan neem ik aan dat ze java of flash gebruiken (dat weer geld zal kosten).

Dus mijn vragen:
Welke filemanagers heb je al gebruikt
En waarom absoluut geen FTP? (je redenen zijn een beetje vaag)

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 17:33
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
idd, waarom niet gewoon ftp accountje voor je klant aanmaken?
Oud 02-04-2008, 11:04
Verwijderd
Ik heb geen rechten om een ftp acount aan te maken en met mijn persoonlijke ftp acount kun je overal inkomen; dat is niet mijn bedoeling.

vandaar dat ik graag een filemanager wil die werkt op php.

Deze kwam het meest in de buurt van mijn wensen (alle andere software voldeed niet):
http://www.gerd-tentler.de/tools/filemanager/

Nu graag een met drag-drop.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 20:30
Verwijderd
Drag en Drop gaat het sowieso niet worden, het is en blijft een website waar je mee wil gaan werken.

(tenzij je Java wil gaan gebruiken)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten