Advertentie | |
|
![]() |
|
ze moesten maar eens een alternatief verzinnen wat je niet zo goed kunt zien, ik vind het goed dat die mensen bekeurt worden, terecht. Als je regels maakt dan moet je ook zorgen dat ze nageleefd worden, anders kun je ze net zo goed niet maken.
|
![]() |
Die mensen verdienen een bekeuring.
Ik vind dat de marge ook verlaagd moet worden naar 3km, wie dus 53km rijdt i.p.v. 50km krijgt een bekeuring. En dat gaat zo: €15 per km/h te snel gereden. Telling begint bij max. snelheid + 3. Wie dus 100 rijdt waar 80 is toegestaan, krijgt een boete van €255. (Eerstegraads overtreding.) Bij een snelheidsoverschrijding van meer dan een kwart van de toegestane snelheid, dus bvb. meer dan 20 km te hard op een 80km-weg, volgt een rijontzegging van 7 dagen óf celstraf van 3 dagen. Plus de normale boete. (Tweedegraads overtreding.) Bij een snelheidsoverschrijding van meer dan de helft van de toegestande maximumsnelheid inbeslagname van de auto, plus tweemaal de boete berekend met bovenstaande rekensom. Dus wie 125 rijdt op een 80-weg, betaalt €1350 boete, en is (voorgoed) z'n auto kwijt. (Auto krijgen ze niet terug.) (Derde graads overtreding.) Een éérstegraads overtreding is goed voor één gele kaart. Een tweedegraads overtreding is goed voor twee gele kaarten. En een derdegraads overtreding is goed voor een rode kaart. Bij drie gele kaarten of één rode kaart word de rijbevoegdheid voor één maand ontnomen. Volgt er binnen één jaar nog een gele kaart, dan word deze maatregel herhaald. Volgt er binnen vijf jaar na de eerste rode kaart nóg een rode kaart, dan is de bestuurder levenslang de rijbevoegheid kwijt. |
![]() |
|
Flitspalen.. gekke dingen.. kost bakken met geld... Bolletjes-slikkers, moordenaars en verkrachters gaan vrijuit wegens cellentekort en meer van dat soort onzin, maar o wee als je 10 km/h te hard rijdt, want dan hebben ze je dubbel en dwars te pakken... Ik vind dat de overheid eens wat orde in haar prioriteiten moet scheppen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Is dit je eigen idee offe..?? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
[edit]toelichting: Hij deed het op mij overkomen alsof hij van mij had begrepen dat ik beweer dat Jan en Alleman vrijuit gaan vanwege het cellentekort. Dat bedoelde ik dus niet[/edit]
Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 00:31. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik vind die nieuwe flitspalen wel goed:
bij de eerste paal word je "geflitst"; bij de tweede paal nog een keer. Dan wordt berekend hoe hard je gereden moet hebben (gemiddeld) tussen deze twee flitspalen. ![]() Enneh, het is inderdaad lullig als je een boete krijgt voor 54 km per uur waar je 50 km per uur mag. ![]() Maar persoonlijk heb ik daar nog geen last van gehad.... Gatara |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet een plek waar je heuvel afgaat en waar je van 80km uur naar 50 km uur moet, maar dat is bijna niet te doen. Wat hebben ze nu gedaan? Ze hebben aangegeven waar je gas moet terugnemen door middel van strepen. Nou, dat werkt perfect. Kan zelfs mijn auto terugbrengen op 45 km uur ![]() (maar dat is dan ook weer niet de bedoeling ![]() Gatara |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aan de ene kant is het goed dat ze er staan omdat regels natuurlijk nageleefd moeten worden, maar aan de andere kant...
Voorbeeldje: Men schaft een apparaatje aan waardoor men flitspalen te slim af is. Het gevolg is dus dat mensen langzamer gaan rijden om zo een bekeuring te vermijden, het doel van de flitspaal is dus bereikt. Wat doet de overheid vervolgens? Ze verbieden die apparaatjes. Daaruit maak ik op dat het alleen maar is ingesteld om de staatskas te spekken. En dat wekt irritatie op... |
![]() |
|
Een plaats hier in de buurt heeft 4 flitspalen langs de 'hoofdweg' zeg maar. Wat je vaak ziet is mensen die 65 rijden ofzo (iedereen reed voor die palen daar kwamen ook zo iets), voor een paal gaan remmen en dan weer op het gas. En dan staan er 4 in die plaats. Lekker veilig dan...
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maw, je ziet niet alle camera's.
|
Verwijderd
|
Mijn rant:
Het is absoluut waanzin dat er een snelheidslimiet geldt op snelwegen. Flitspalen die 's nachts (of 's ochtends, zo u wilt) om een uur of 04:00 kiekjes staan te nemen van mensen die met 180 (voor mijn part) over een godsverlaten weg karren is domweg automobilistje plagen en tevens domweg zakken vullen van de al zo uitgemelkte belastingbetaler. Niet meer en niet minder. Daarom pleit ik voor géén snelheidslimieten meer op snelwegen. Voordat iedereen nou op z'n achterste poten staat; laat me uittikken! Snelheidscontroles in de bebouwde kom daarintegen mogen van mij véél strenger. Evenals controles in woonerven e.d. De straffen mogen echt bizar zijn mocht iemand dáár te hard rijden. En dan zullen er vást mensen zijn die zeggen dat hard rijden onverantwoordelijk is; welnu; dat valt allemaal wel mee. Wanneer er namelijk geen snelheidslimieten op snelwegen meer zijn, wéét je dat er mensen zijn die hárd kunnen c.q. willen rijden. Dus blijf je rechts rijden, en stel je je daarop in. Dat dat meer ongelukken tot gevolg heeft is nonsense; kijk maar naar Duitsland. Overigens mag je daar ook niet op *iedere* snelweg plankgas, maar dat is een detail. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ze kunnen veel beter alcoholcontroles houden en flitspalen wat dunner en her en der verspreiden dan ze OVERAL neer te zetten...
verspilling van geld. en zet ze ook op een beetje normale plekken neer en niet op die naaiplaatsen. iemand met drank op achter het stuur lijkt me gevaarlijker als iemand die 10 kilometer te hard rijdt.... maar ja, dat brengt weer minder geld in het laatje. als er bij je ingebroken wordt moet je eerst zelf naar het bureau om aangifte te doen, dan kun je weer naar huis omdat ze "even geen tijd hebben" nou, omdat dat raam aan diggelen ligt rij je wat harder naar huisom het af te dekken ofzo.. en ja hoor, DAN hebben ze wel agenten over ![]() |
![]() |
|
![]() |
Iedereen zegt altijd dat je op de snelweg maar zo hard zou moeten kunnen rijden als je zelf wil, "zoals in Duitsland". Maar men vergeet (of weet niet) dat de overige regels in Duitsland erg streng zijn: bumperkleven, door rood rijden, noem maar op. Overal krijg je punten voor, en zodra je je limit hebt bereikt raak je je rijbewijs tijdelijk kwijt. En reken maar dat daar streng op wordt gelet.
Nu willen ze in Nederland dus ook dat puntensysteem gaan invoeren. Lijkt mij een goed idee. Wel zou ik in Nederland de snelheidslimit aanhouden op snelwegen. Deze zijn al zo vol, en er staan al veel files. Door geen snelheidslimit meer te hebben verhoog je kans op files aanzienlijk, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. |
![]() |
||
Citaat:
-word meer geremd bij bv. uitvoegen -lastiger invoegen; waarschijnlijk langere opritten nodig en trouwens, als het druk is heb je toch geen ruk aan een hogere snelheidslimiet. Die haal je dan toch niet, behalve net die ene idioot die daarmee een aanrijding veroorzaakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lastig invoegen/uitvoegen? Je denkt toch niet dat men op de rechterrijstrook massaal 200 rijdt? Wanneer 't druk op de weg is haal je die snelheid niet zeg je. M.a.w. al jouw 'argumenten' voor een snelheidslimiet vervallen dan. Raar dat mensen denken dat hard rijden automatisch gepast gaat met onkundige bestuurders. |
![]() |
|
dit is wel een interresant stukje voor deze discussie:
http://www.traffictest.nl/nieuws1.htm#langzaam ook wel een goed idee, variabele maximumsnelheden.
|
![]() |
Iemand rijdt rechts met 100 km/u op de snelweg. Degene erachter wil inhalen, want hij rijdt 120... Deze persoon gaat dus links rijden om in te halen. Vervolgens komt er vanuit het niets iemand achterop, die 180 rijdt (en die zie je echt niet aankomen in je spiegels als je gaat inhalen). Gevolg is dat deze op de rem moet voor de inhalende auto. Auto erachter moet nog harder remmen, daarachter weer... Je kent het effect wel dat hoe verder je naar achteren in een rij auto's komt, hoe harder je moet remmen.
Uiteindelijk ontstaan op deze manier de meeste files... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het is op zich best goed dat er van die controles zijn, maar bekeuringen voor een paar km te hard zijn belachelijk. Net als je bijvoorbeelt s'nachts op een verlaten snelweg rijd. Dan kan je best wat harder. Laat ze al die mensen die ze over houden door geen bekeuringen (of dan alleen maar heel sporadisch) uit te delen voor een paar km te hard nou gebruiken voor andere criminaliteit op te lossen, zoals inbraken, bedreigingen, brandstichting en geweld.
Ik ben hier een beetje fel op. Een meneer heeft namelijk brand bij mijn oom in zijn praktijk gesticht. Ook is hij bedrijgt door die zelfde meneer. Ze weten wie het gedaan heeft, maar ze hebben geen tijd om hem op te pakken. Laten ze aan dat soort dingen hun tijd maar besteden. Niet aan die bekeuringen voor een paar km te hard. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alleen jammer als je regels een beetje krom zijn. Ok, vind best dat er geflitst wordt, maar niet net op een stukje waar je eerst 70 mag en dan moet afremmen naar 50 en dan staat er 1 meter over de 50-streep een flitser. Da's nu ook weer niet de bedoeling. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
flitspalen zijn klote ze zijn er alleen maar door de overheid neergezet om te zorgen dat er geld binnenkomt. En op de grote weg is het toch niet zo erg dat wanneer je even 140 rijdt aangezien daar geen voetgangers oversteken. maar in bewoonde gebieden zorgen ze misschien toch wel voor een beetje veiligheid
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Met dat druk is dus een punt, hoe had je dat voor ogen? Ik zou zoiets alleen mogelijk achten op het moment dat je 's nachts tussen bijvoorbeeld 3 en 5 de maximumsnelheid verhoogt, anders heb je ten alle tijden een risico dat het druk word. Mijn grootste probleem is echter de toch al niet kleine milieuvervuiling die auto's produceren. Die neemt exponentieel toe bij hogere snelheden, wat mij niet echt goed in de oren klinkt.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(niet dat ik dat zelf altijd doe, en dat ik vind dat ze het beter kunnen doen, maar ik vind het zwaar overdreven hoe het door enkele personen gebracht word hier)
|
|