Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2008, 19:08
strontkind
strontkind is offline
mike oldfield heeft van het nummer "tubular bells" diverse varianten uitgegeven....

er is een album waar een nummer opstaat, en dat nummer zoek ik. het nummer heeft een typische opbouw:

er komt na ieder stukje een instrument bij.
telkens zegt mike oldfield dan zeg maar de naam van dat instrument.
het begint dus met een instrument en op het laatst hoor je een heel orkest.

weet iemand de titel ervan?
Oud 06-04-2008, 19:13
Verwijderd
Dat lijkt me gewoon de originele versie?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 19:26
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dat lijkt me gewoon de originele versie?
Op de orginele versie (uit 1973) werdt voor het eerst massaal de techniek van het overdubben gebruikt, dwz dat de opname van een spoor telkens werdt toegevoegd op een volgend nieuw spoor.

Voor de echte luisteraars met getrainde oren, op de LP (de oorspronkelijke Virgin UK uitgave) is bij rustiger passages een soort achtergrond brom te horen, aanvankelijk werdt gedacht dat deze brom deel uitmaakte van de opname, maar Mike Oldfield gaf in een interview toe dat deze brom werdt veroorzaakt door een hoogspannings transformator die in de buurt van de opname studio stond. Bij latere heruitgaves van dit album hebben ze de mastertapes opnieuw gemasterd en is de brom nauwelijks tot niet meer te horen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Op de orginele versie (uit 1973) werdt voor het eerst massaal de techniek van het overdubben gebruikt, dwz dat de opname van een spoor telkens werdt toegevoegd op volgend nieuw spoor.

Voor de echte luisteraars met getrainde oren, op de LP (de oorspronkelijke Virgin UK uitgave) is bij rustiger passages een soort achtergrond brom te horen, aanvankelijk werdt gedacht dat deze brom deel uitmaakte van de opname, maar Mike Oldfield gaf in een interview toe dat deze brom werd veroorzaakt door een hoogspannings transformator die in de buurt van de opname studio stond. Bij latere heruitgaves van dit album hebben ze de mastertapes opnieuw gemasterd en is de brom nauwelijks tot niet meer te horen.
Dat geloof ik graag maar is niet echt van belang voor de vraag van TS.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 19:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dat geloof ik graag maar is niet echt van belang voor de vraag van TS.
Geloof ik best, maar van tubular bells is ook een versie gemaakt ondersteund met een symphonie orkest. Op het dubbel live album ''exposed'' (1979) wordt dit nummer ook iets anders uitgevoerd (oa met keyboards).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 19:54
Metal
Metal is offline
Cornel, nobody cares.
Oud 06-04-2008, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Geloof ik best, maar van tubular bells is ook een versie gemaakt ondersteund met een symphonie orkest. Op het dubbel live album ''exposed'' (1979) wordt dit nummer ook iets anders uitgevoerd (oa met keyboards).
Ja, maar in die orchestrale versie introduceert Oldfield toch niet die instrumenten? Ik heb die wel eens gehoord, maar niet in zijn geheel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 22:28
strontkind
strontkind is offline
hej, bedankt voor de reacties, maar die van 1973 is het ook niet die ik bedoel.

dat nummer stond ergens op een album van mike oldfield, met zo'n "tubular" driehoek ding erop. op dat album stonden diverse nummers, waaronder een aantal varianten van "tubular bells" die heetten op dat album "tubular bells l" tubular bells ll" etc.
Oud 07-04-2008, 08:44
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
volgens mij staat die met die aankondigingen op het album Tubular Bells II, maar daar kan ik me in vergissen.
Oud 07-04-2008, 09:02
DanielC
DanielC is offline
http://www.musicmeter.nl/album/42795

Staat 'ie hier niet op? Ik ken alleen de originele versie. Maar dan zonder de brom op de achtergrond.
Reageren

Regels voor berichten