Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik kon mijn eerste liefde ook niet vergeten. En hij mij niet, dus we zijn weer bij elkaar gekomen.
Het kan dus alle kanten op gaan. Ik zou die brief schrijven als ik jou was, anders blijft het knagen. Maar inderdaad je niet halsoverkop in een relatie storten als je nog dingen moet verwerken.
|
Als jij het gevoel hebt dat je die brief moet schrijven om in elk geval het een en het ander af te sluiten, moet je dat doen. Al is het alleen maar omdat jij het dan kwijt bent. Wat zij met die brief doet, zie je dan wel weer en dan kun je altijd nog kijken wat jij als reactie geeft.
Maar, zoals anderen al zeggen: stort je niet halsoverkop in een relatie. Als ik het goed begrijp gaat dat op het moment niet werken en is de kans dat je je rot gaat voelen nog groot. Sterkte iig!
||
Citaat:
Maar aan ts. Ze is mijn eerste liefde en het is me al vaak genoeg verteld dat je die nooit helemaal zal vergeten. Ik denk nu al 8-9 maanden dagelijks aan haar, is het mogelijk om haar op zijn minst 'gedeeltelijk' te kunnen vergeten? Zolang jij dingen niet verwerkt hebt is het verdomde moeilijk dingen zomaar te vergeten. Gevoelens wegstoppen is nooit goed dit gaat alleen maar knagen na verloop van tijd en hoe hard je ze ook wegstopt er komt uiteindelijk een moment waarop alles eruit komt. Dus wat er al eerder wordt gezegd misschien een psycholoog om voor jezelf dingen op een rijtje te krijgen helemaal omdat je zelf zegt er moeilijk over te praten maar dat het och een vrij grote impact heeft gehad. Heel kort door de bocht misschien maar als je met iemand anders ook over je problemen kan praten is misschien de behoefte aan haar ook een stuk minder. Denken jullie dat het verstandig is om een brief te sturen? Hoe en wat dan? Ja, al is het alleen maar omdat je zelf met een hoop dingen zit. Je moet geen verwijten naar haar maken en vooral niets verwachten van haar. Het niet te zwaar maken ook, gewoon vertellen hoe het met je gaat dat soort dingen geen golf van jou emoties en gevoelen over haar heengooien want daar kan zij wss ook heel weinig mee, en helemaal omdat je niet weet of ze nog wel contact met je wil, is het alleen maar ontzetten afstotelijk. Als ze weer contact wil komlater het hele gevoelensverhaal wel weer.
|
Ik heb niet alle reacties gelezen...maar dit even voor mij:
Al je liefdes kun je niet vergeten. Nooit voglens mij. Het is toch iets speciaal wat je met die ene persoon had. Dat neemt niet weg dat je moet blijven vastplakken aan een persoon. Ik neem aan dat dit meisje je eerste liefde was (zelfs misschien de eerste waar je sex mee had) en dat maakt het moeilijk voor sommige mensen. Je mist de liefde en persoon waar je alles aan kwijt kunt. Maar als een relatie niet loopt moet je voor deze 2 dingen niet bij iemand blijven, die vind je ook wel in een nieuwe relatie (en k kan erover meepraten) Mocht je dan toch nog de drang hebben om haar te spreken/ schrijven lijkt dit me wel de ideale tijd om dat te doen nu in Zweden, vanwege dat feit wat jij al aankaartte. Ik zou alleen in het begin goede vrienden blijven en is er dan voor jullie beide het gevoel dat een relatie weer kan dan kunnen jullie dat zeker proberen. Maar denk eraan dat je liefde ed. ook van een ander meisje kunt krijgen en daarvoor haar niet teug moet pakken.
|
Antiquus amor cacer est
oude liefde is kanker. Ik heb wel iets in die richting meegemaakt. Ik heb zelf geen contact gezocht maar zij na anderhalf jaar weer. Ik moet zeggen dat het enorm opluchte en dat ik toen inzag dat ik een stuk verder in het hele verwerkingsproces dan ik al dacht. Net voordat ze contact opnam dacht ik nog wel aan haar, maar niet dagelijks meer of met het verlangen weer opnieuw te beginnen maar meer hoe zij was, of het goed ging, etc. Ik denk dat je in die fase terecht moet komen wil het verstandig zijn om weer contact op te nemen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke waarheid.
|
Je kan ook voor jezelf je gevoelens opsschrijven richting haar, het dan een week laten liggen en dan weer teruglezen en je bedenken of je haar echt wel met zo'n brief op wilt zadelen. Als je het eerst van je afschrijft is het namelijk uit je systeem en na een week kijk je er misschien weer anders tegen aan.
Je moet je onverwerkte emoties niet bij haar neerleggen, het is haar taak niet er iets aan te doen en dat kun je ook niet van haar verwachten. het verwerkingsproces is iets voor jezelf. Bij mij komt het nu voor dat een ex na 5 jaar weer contact opneemt, waarschijnlijk ook om iets te verwerken ofzo, maar ik merk dat ik er vrij weinig behoefte aan heb. Mijn leven is nu op een ander punt en ik wil niets meer met hem te maken hebben. Na 8 maanden is dat waarschijnlijk wel anders...
||
Citaat:
Het gaf ook een bevestiging dat ik op het juiste pad was. Nu hebben weer wat contact en komende zomer kom ik haar misschien weer tegen, maar ik ben nu wel nuchter genoeg om dingen te zien in perspectief. In de tussentijd moet je het gewoon op je eigen manier verwerken ( andere vrouwen, drank, sport ) maar niet zielig gaan lopen doen, daar wordt niemand beter van. Sterkte ![]() ![]()
|
Het kan verschillende oorzaken hebben hoor.
Mischien denk je bij jezelf dat je nog best een grote kans maakt om haar terug te krijgen, en heb je daarom de gedachte aan haar nooit los kunnen laten? Of kan het zijn dat je mischien zelf bang bent om het bij een ander meisje te proberen, omdat je niet zeker weet of dat meisje je ook wel zal snappen, en dat je je afhankelijk voelt van je eerste liefde. Ik zou persoonlijk eerst willen weten waarom ik nog verliefd zou zijn op haar, als ik jou was. Dan weet je ook of je het om de goede redenen doet of niet. Die brief schrijven bedoel ik dan he. En als de brief voor jou zou opluchten, ongeacht wat haar reactie is. Dan weet je dus dat het iets te maken heeft met jezelf eigenlijk. Dus dan hoef je het voor haar eigenlijk niet moeilijker te maken en kan je maar beter niet die brief sturen. En dan kan je inderdaad beter gesprekjes regelen met een psycholoog ofzo. Denk ik dan.. Laatst gewijzigd op 18-04-2008 om 15:41. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb alleen de openingspost gelezen, en ik wil eigenlijk alleen eventjes een anekdote vertellen
wij kennen een kerel, en die zijn relatie met zijn eerste liefje was eigenlijk zo'n beetje zoals jij het vertelt dat het bij jou was, ware liefde, maar toch mocht het niet zijn, het werkte gewoon niet, ze waren er geen van beide klaar voor. hij heeft nog jaaaaarenlang aan haar gedacht, altijd als hij een liefje had 'was het zij niet', en geen enkele van zijn volgende relaties bleven duren. toen hij zijn eerste liefje na een jaar of zes opnieuw ontmoette waren ze allebei 'in een relatie', en toch wisten ze dat ze nu klaar waren voor elkaar en hebben ze voor elkaar gekozen. ondertussen zijn ze anderhalf jaar terug samen, hebben ze een huisje gekocht en hun eerste zoontje is geboren. mooi hé? ![]() ik heb verder niet echt advies voor je hoor, maar mijn motto is gewoon: heb vertrouwen in 'destiny'. ik wil niet beweren dat je mijn motto moet overnemen en alles maar gewoon zijn gang laten gaan, maar als je gutfeeling je zegt dat je haar NU die brief moet sturen, doe het gewoon. als je instinctief aanvoelt dat jij er klaar voor bent, en zij ook, dàn is het moment aangebroken. maar als je vermoedt dat het nu nog niet zou werken, laat het dan gewoon zijn, en heb geduld. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik heb nog steeds gevoelens voor haar Mizzard407 | 2 | 14-12-2013 08:13 | |
Liefde & Relatie |
Ik en mijn ex komen later niet bij Memories. Hoe moet ik hier mee omgaan? jansepansekever | 43 | 01-04-2006 23:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Belle en het beest dat liefde heette Ieke | 0 | 16-04-2005 21:56 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] heeft nog geen titel... duivelaartje | 32 | 19-05-2004 19:35 | |
Verhalen & Gedichten |
geheime liefde joosje | 10 | 29-06-2003 18:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Diamant Maresa | 8 | 27-03-2003 21:55 |