Advertentie | |
|
![]() |
|
vrienden vind ik mensen waarmee je meer deelt dan een eenvoudig praatje. Als je het met elkaar over gevoelens en zulk soort dingen kunt hebben en niet het gevoel hebt het ergens over te moeten hebben om het maar ergens over te hebben, dan ben je wat mij betreft wel een vriend. maar er zijn naar mijn mening vele gradaties vrienden. Van mensen waarmee je bevriend bent ( waarmee je fijn kunt lullen en lachen) tot echte vrienden ( waarmee je je ziel en zaligheid deelt). Het probleem is alleen dat je met die laatste soort het meest deelt en misschien daarom ook wel grotere kans hebt op een dikke ruzie, de eerste soort is daar niet hecht genoeg voor. Dus ergens is het fijn om alleen oppervlakkige vriendschappen te hebben omdat de kans op ruzie kleiner is, maar het hebben van echte goeie vrienden is ook tof omdat je er veel dieper mee op bepaalde zaken in kunt gaan. Van echte vriendschappen voel je je doorgaans een waardevoller mens, zeker als je elkaar veel laat blijken hoezeer je elkaar mag.
aldus captain obvious.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb mijn vrienden nooit laten vallen, en andersom ook niet. Het is wel voorgekomen dat ik uit elkaar ben gegroeid met mensen, maar zelfs dan is er nog steeds een band omdat je zo veel gedeeld heb. Ik had op de basisschool een beste vriendin die eigenlijk sinds de brugklas 'vervangen' werd door de beste vriendin van mijn middelbare school, maar dat had meer met verschillende interesses en een andere richting van ons leven te maken dan met dat het niet meer klikte. Dat die vriendinnen en ik uit elkaar groeiden, is ook nooit met pijn of verdriet samengegaan. Verder... heb ik denk ik twee vriendinnen waarvan ik echt zo goed als zeker ben dat ik ze nooit kwijtraak *wijst naar Qimm en huisgenootje-beste-vriendinnetje*. Hoewel ik het met de rest erg goed kan vinden en we ook zeker wel échte vrienden zijn, denk ik dat het daarbij kan gaan zoals met de beste vriendinnen van vroeger - je leven gaat een andere richting uit en daardoor zie je elkaar minder. Maar ik denk dat ook die band niet verdwijnt. Ik zie mijn vriendinnen van dat jaartje kunstacademie eigenlijk nooit meer, maar ik voel eigenlijk nog wel steeds vriendschap voor ze. Hoe wazig dat ook klinkt. Maar hm, Qimm en ik zijn al zoveel fases van ons leven vriendinnen; als we dat doorgekomen zijn, komen we de rest ook wel door. En het huisgenootje-beste-vriendinnetje en ik zijn gewoon ... teveel een onderdeel van elkaars leven, ofzo, staan te dicht bij elkaar om uit elkaar te kunnen groeien denk ik. Meer familie, ja, het zusje dat ik niet heb. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb twee soorten 'vrienden': de vrienden die dat ook daadwerkelijk zijn en de groep die meer kennissen is. Maar ik vind kennis een rotwoord, dus dat gebruik ik ook eigenlijk nooit en ik vind dat woord ook niet goed eigenlijk. Ik heb kennissen die ik amper spreek en kennissen met wie ik wel vriendschappelijk om ga en vrienden dingen mee doe, maar die minder diep gaan en niet zo onvoorwaardelijk zijn als échte vriendschappen wel zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Eigenlijk vind ik echte vrienden, mensen die je misschien twee maanden niet hebt gesproken, maar als je ze dan weer spreekt, het weer net zo leuk was als eerst. Onveranderd. Helaas schijnt dat in de praktijk niet altijd even makkelijk te zijn, maar zo onderscheiden schoolvriendinnen zich bij mij wel van echte vrienden die je jaren kan hebben. Of zelfs langer.
|
![]() |
|
|