Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2008, 19:59
Uutrecht
Uutrecht is offline
Hallo allemaal,

Ik ben Dieuwertje en ben samen met mijn klasgenote voor mijn afstudeeronderzoek bezig aan een interventie voor condoomgebruik. Een paar maanden geleden hebben velen van jullie meegedaan aan onze voorstudie (zie http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1651475). Destijds was het zo dat de mensen die vanaf het forum meededen niet mee konden loten voor de cd bon omdat daar geen optie voor was in de vragenlijst.

We hebben tot twee keer toe een winnaar getrokken onder de deelnemende scholieren, maar beiden hebben nog steeds niet gereageerd. Daarom stel ik voor dat de mensen die hem hier ingevuld hebben, en die mee willen loten voor de cd bon, mij dit even laten weten (bijvoorbeeld door dat hier even te zeggen) en dan verloten we de cd bon (volgens mij is het 10 euro, maar de envelop zit dicht ) onder jullie. Het is niet veel, maar altijd leuk, toch?

We zijn nu bezig aan ons hoofdonderzoek; een vragenlijst over condoomgebruik voor 12 - 19 jarigen. Het invullen duurt maximaal 15 minuten, en deze keer hebben we een mooiere prijs te verloten (zoals beloofd) een Ipod nano.

Dus, mocht je tussen de 12 en 19 zijn, en mee willen doen, dan zouden we je heel dankbaar zijn!

Je kunt de vragenlijst hier vinden: www.fss.uu.nl/psy/seks&relatiewijzer

inlognaam: leerling
wachtwoord: start

Graag bij de vraag "heb je het toestemmingsbriefje (oid) ingeleverd?" "Ja" aanvinken.

Laatst gewijzigd op 10-04-2008 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 10:20
Pluis
Pluis is offline
Uhm welk lijstje met toestemming van mijn ouders had ik moeten inleveren? ik ben 19, dus het lijkt me dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben... Maar heb wel ja aangeklikt. Is dat een probleem?
Oud 10-04-2008, 10:26
Pluis
Pluis is offline
Oh en er staat 2 keer dezelfde vraag in: Altijd condooms gebruiken bij het vrijen met een nieuw iemand vind ik:

correctie, hij staat er zelfs 3 keer in...
4 keer al!

en het kopen van condooms lijkt mij ben ik ook al 3 keer tegengekomen

een beetje een matige enquete... Ik zou er nog even naar kijken als ik jullie was want voor iemand die aan de UU studeert lijkt dit nergens op.
Oud 10-04-2008, 13:56
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Uhm welk lijstje met toestemming van mijn ouders had ik moeten inleveren? ik ben 19, dus het lijkt me dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben... Maar heb wel ja aangeklikt. Is dat een probleem?
Hee pluis, nee dat is geen probleem, als je "ja" klikt ga je gewoon door naar de vragenlijst. Was vergeten te vermelden hier dat je daar inderdaad altijd "ja"aan dient te klikken. Bij seksueel onderzoek heb je vanaf je 18e geen toestemming van je ouders meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:00
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Oh en er staat 2 keer dezelfde vraag in: Altijd condooms gebruiken bij het vrijen met een nieuw iemand vind ik:

correctie, hij staat er zelfs 3 keer in...
4 keer al!

en het kopen van condooms lijkt mij ben ik ook al 3 keer tegengekomen

een beetje een matige enquete... Ik zou er nog even naar kijken als ik jullie was want voor iemand die aan de UU studeert lijkt dit nergens op.
Klopt, vier keer. Maar de vragen zijn verschillend. Het zijn bijvoorbeeld vier vragen over hoe "nuttig"je het gebruiken van condooms vindt, hoe "prettig" je het kopen van condooms vindt, etc.

Zijn dus niet vier keer dezelfde vragen, het zijn vier vragen die een hoge samenhang vertonen, en dus een controle vormen. Ik heb zelf gemerkt dat veel scholieren heel tegenstrijdige dingen intypen (helemaal niet "nuttig", maar wel heel erg "goed", bijvoorbeeld).

De vragenlijst levert significante resultaten op en is gebaseerd op schalen met een hoge betrouwbaarheid.

De vragenlijst gaat over vier dingen: kopen van condooms, bij je dragen van condooms, praten over condooms en gebruiken van condooms. Vandaar dat je wel het gevoel kunt krijgen dat je steeds hetzelfde antwoord geeft (maar dat is dus goed, voor het onderzoek dan ).

Laatst gewijzigd op 10-04-2008 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:47
Kitten
Kitten is offline
OMFG ik ben te oud *stok pakt*
Oud 10-04-2008, 17:09
Douwee
Douwee is offline
Citaat:
Enquete schreef:
Stel, jij wilt met een meisje neuken maar jullie hebben geen condoom bij de hand. Hoe waarschijnlijk is het dat jij het volgende doet?
Zucht... Waarom meteen weer neuken? Neuken doe je met een hoer en niet met je liefde.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 17:11
Douwee
Douwee is offline
Done, btw.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 17:12
AzN
AzN is offline
Ik heb het gedaan!
De vragenlijst ingevuld, bedoel ik.
Oud 10-04-2008, 17:16
AzN
AzN is offline
Citaat:
Zucht... Waarom meteen weer neuken? Neuken doe je met een hoer en niet met je liefde.
Ik ben geen expert hoor, maar neuken is 't echte werk en 'vrijen' of 'seks' heeft 'n veel bredere betekenis. Geloof ik .
Oud 10-04-2008, 18:57
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben geen expert hoor, maar neuken is 't echte werk en 'vrijen' of 'seks' heeft 'n veel bredere betekenis. Geloof ik .
Ja of ze noemen het geslachtsgemeenschap maar dan is hiet niet "hip" genoeg voor de jeugd van tegenwoordig
Oud 10-04-2008, 18:58
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Klopt, vier keer. Maar de vragen zijn verschillend. Het zijn bijvoorbeeld vier vragen over hoe "nuttig"je het gebruiken van condooms vindt, hoe "prettig" je het kopen van condooms vindt, etc.

Zijn dus niet vier keer dezelfde vragen, het zijn vier vragen die een hoge samenhang vertonen, en dus een controle vormen. Ik heb zelf gemerkt dat veel scholieren heel tegenstrijdige dingen intypen (helemaal niet "nuttig", maar wel heel erg "goed", bijvoorbeeld).

De vragenlijst levert significante resultaten op en is gebaseerd op schalen met een hoge betrouwbaarheid.

De vragenlijst gaat over vier dingen: kopen van condooms, bij je dragen van condooms, praten over condooms en gebruiken van condooms. Vandaar dat je wel het gevoel kunt krijgen dat je steeds hetzelfde antwoord geeft (maar dat is dus goed, voor het onderzoek dan ).
Er worden inderdaad 4 keer vragen gesteld over nut, prettig enzovoorts over condooms. Maar er staat serieus ook in hetzelfde scherm zonder verder tekst ertussen twee keer dezelfde vraag in exact dezelfde formulering.
dus ik zou zeggen, kijk er toch nog maar even naar
Oud 10-04-2008, 19:00
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
waarbij de penis (piemel) in de vagina of anus (tussen de billen) gaat
Die extra uitleg doet 't 'm!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 19:54
AzN
AzN is offline
Citaat:
waarbij de penis (piemel) in de vagina (kut) of anus (tussen de billen) gaat
Dit zou nog beter zijn geweest .
Oud 10-04-2008, 20:42
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb gevraagd of die anders genoemd kon worden, maar aangezien alle vragen die we gebruiken uit andere onderzoeken/ meetschalen komen, mogen we de tekst niet veranderen.

Overigens heb ik gemerkt dat het voor sommige scholieren (het loopt van 12 - 19 jaar en van praktijkonderwijs tot gymnasium) heel storend is om deze woorden te lezen, en voor anderen juist heel prettig. Er zit erg veel verschil tussen. Ik heb de vragenlijst heel vaak mondeling voorgelegd aan slecht lerende en slecht lezende scholieren, en merkte dat zij woorden als "geslachtsgemeenschap" en "passievol" (helemaal niemand kende dit woord) niet begrepen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 06:27
Douwee
Douwee is offline
Ik zat te denken aan 'seks hebben'?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 09:06
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Ik zat te denken aan 'seks hebben'?
Citaat:
Dat is het em. We gebruiken de term "seks" ook, maar dan meer algemeen, voor het hele spectrum aan seksuele handelingen. Heel wat 13 jarigen zeggen "seks" gehad te hebben, maar als je dan door de vragen heenloopt, kijken ze je verschrikt aan als je vraagt of ze geslachtsgemeenschap gehad hebben/ geneukt hebben. "Nee!"

Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:16
arPos
arPos is offline
Citaat:
hangt ervan af, soms wil een meid gewoon geneukt worden, niks aan te doen
Oud 12-04-2008, 11:07
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
hangt ervan af, soms wil een meid gewoon geneukt worden, niks aan te doen

Ik moet je gelijk geven idd. Ik hoef niet altijd liefdevolle knuffel seks, soms wil je idd alleen gewoon neukt worden. Hangt van mijn bui dan
Oud 12-04-2008, 20:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
"...maar hij wil zonder neuken vrijen. Wat doe je"

... beetje slordig foutje!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 16:57
Verwijderd
Ik vind alleen sommige vragen:
vind je dit:
heel erg leuk
leuk
af en toe leuk
etc.

Stomme opties, want wat is nou leuk, het is toch lekker of je hebt er een hekel aan ofzo, leuk is niet echt een woord, een beetje te algemeen. Dus, dat is een tip
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten