![]() |
|
![]() |
Hallo allemaal,
Ik ben Dieuwertje en ben samen met mijn klasgenote voor mijn afstudeeronderzoek bezig aan een interventie voor condoomgebruik. Een paar maanden geleden hebben velen van jullie meegedaan aan onze voorstudie (zie http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1651475). Destijds was het zo dat de mensen die vanaf het forum meededen niet mee konden loten voor de cd bon omdat daar geen optie voor was in de vragenlijst. We hebben tot twee keer toe een winnaar getrokken onder de deelnemende scholieren, maar beiden hebben nog steeds niet gereageerd. Daarom stel ik voor dat de mensen die hem hier ingevuld hebben, en die mee willen loten voor de cd bon, mij dit even laten weten (bijvoorbeeld door dat hier even te zeggen) en dan verloten we de cd bon (volgens mij is het 10 euro, maar de envelop zit dicht ![]() We zijn nu bezig aan ons hoofdonderzoek; een vragenlijst over condoomgebruik voor 12 - 19 jarigen. Het invullen duurt maximaal 15 minuten, en deze keer hebben we een mooiere prijs te verloten (zoals beloofd) een Ipod nano. Dus, mocht je tussen de 12 en 19 zijn, en mee willen doen, dan zouden we je heel dankbaar zijn! Je kunt de vragenlijst hier vinden: www.fss.uu.nl/psy/seks&relatiewijzer inlognaam: leerling wachtwoord: start Graag bij de vraag "heb je het toestemmingsbriefje (oid) ingeleverd?" "Ja" aanvinken. ![]() Laatst gewijzigd op 10-04-2008 om 14:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn dus niet vier keer dezelfde vragen, het zijn vier vragen die een hoge samenhang vertonen, en dus een controle vormen. Ik heb zelf gemerkt dat veel scholieren heel tegenstrijdige dingen intypen (helemaal niet "nuttig", maar wel heel erg "goed", bijvoorbeeld). De vragenlijst levert significante resultaten op en is gebaseerd op schalen met een hoge betrouwbaarheid. ![]() De vragenlijst gaat over vier dingen: kopen van condooms, bij je dragen van condooms, praten over condooms en gebruiken van condooms. Vandaar dat je wel het gevoel kunt krijgen dat je steeds hetzelfde antwoord geeft (maar dat is dus goed, voor het onderzoek dan ![]() Laatst gewijzigd op 10-04-2008 om 14:43. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dus ik zou zeggen, kijk er toch nog maar even naar ![]()
||
![]() |
Citaat:
Overigens heb ik gemerkt dat het voor sommige scholieren (het loopt van 12 - 19 jaar en van praktijkonderwijs tot gymnasium) heel storend is om deze woorden te lezen, en voor anderen juist heel prettig. Er zit erg veel verschil tussen. Ik heb de vragenlijst heel vaak mondeling voorgelegd aan slecht lerende en slecht lezende scholieren, en merkte dat zij woorden als "geslachtsgemeenschap" en "passievol" (helemaal niemand kende dit woord) niet begrepen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Zoiets. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik moet je gelijk geven idd. Ik hoef niet altijd liefdevolle knuffel seks, soms wil je idd alleen gewoon neukt worden. Hangt van mijn bui dan ![]()
|
|