Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2008, 16:01
pietpiet1
pietpiet1 is offline
Hoi,

Ik zit op het vwo en ik zit in het derde. Ik heb net m'n profielkeuze moeten inleveren en heb gekozen voor NG met als keuzevak M&O. Ik weet wat het vak zoal inhoud en wat ik ermee kan, maar ik wil eens jullie meningen horen over het vak. Is het moeilijk? Is het veel leerwerk? Waar liggen voornamelijk de problemen bij het vak? En klopt het wel dat er veel met getallen gewerkt wordt..?
Het zou fijn zijn als vwo-leerlingen van de bovenbouw hierop zouden kunnen antwoorden. Voor degene die als methode zo'n lesbrieven hebben (die ik ook volgend jaar krijg) dan zou ik wel eens willen weten hoe die methode is.

groeten,
c.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2008, 20:54
AzN
AzN is offline
M&O was m'n favo vak en m'n M&O-leraar was m'n favo docent!

Je krijgt te maken met rechtsvormen, resultaatberekening, marketing, belastingen, etc. Niets anders dan bedrijfseconomie, maar de stof is heel afwisselend hoor! Werken met lesbrieven vond ik zelf heel fijn, omdat je goed kon bijhouden welk onderdeel je goed beheerste en aan welke je meer aandacht zou moeten besteden.
Oud 22-03-2008, 15:29
Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
M&O kun je het beste vergelijken met een vak als economie maar dan veel meer rekenwerk (dus idd de getallen die je noemde).

M&O vind ik een van mijn moeilijkste vakken en wij werken ook met lesbrieven. Zoals AzN al zegt is dit gemakkelijk met leren. Er valt alleen niet zoveel te leren aan M&O. Je moet het snappen en dat kun je het beste doen door veel opgaven te oeffenen. In dat opzicht vind ik het wel op wiskunde lijken.

De problemen die ik vooral bij dit vak tegenkom dat is voornamelijk het ''goed lezen''. Je krijgt vaak grote stukken tekst (met cijfers) en dan moet je goed opletten dat je met alles rekening houdt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 21:34
Ephesis
Ephesis is offline
Kan je eigenlijk nog wel de economische richting op zonder M&O als keuzevak?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:42
Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Ligt eraan wat je wilt gaan doen.

Een klasgenoot van mij die gaat Bedrijfskunde op HBO niveau doen en daar is het veel M&O en amper economie maar M&O is niet verplicht als keuzevak.
Het is natuurlijk wel zo makkelijk dat als je de economische richting op gaat je M&O erbij pakt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 12:37
Verwijderd
M&O was niet echt mijn lievelingsvak, je moet het in principe vergelijken met rechtsvormen en (basis)-boekhouden. Wij werkten ook met lesbrieven, in principe was dat wel ee aardige methode.

Afhankelijk welke richting je opgaat zou ik M&O wel of niet adviseren. Wil je later iets met commerciele of bedrijfseconomie gaan studeren, dan zou ik het zeker doen. Wil je later bijvoorbeeld Bestuurskunde gaan studeren, dan zou ik eerder maatschappijleer 2 adviseren. Voor andere profielen dan E&M zou ik over het algemeen eerder economie (1 of 2) kiezen dan M&O, omdat economie een stuk breeder is. Maar natuurlijk is het je eigen keuze en ik zou vooral doen wat je leuk vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten