Nou, ik kan niet echt zeggen dat de regelafbreking me stoort. Het is meer dat ik sommige verwoordingen een beetje 'saai' vind en ze een extra waarde lijken te krijgen door ze op een bepaalde manier af te breken, terwijl die waardetoevoeging eigenlijk op niets berust. Goed afbreken is heel lastig, maar ik denk dat het gemakkelijker is als je zinnen op zich gewoon goed zijn. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar dat vind ik hier niet altijd het geval: je woordgebruik en het schetsen van beelden spreken me niet zo aan.
Ik vind
we worden oud, of ziek.
Of sober, zoals ik.
wel leuk.
Het interessante aan het idee achter je gedicht vind ik dat je het op meerdere manieren kunt interpreteren: waarvan neem je nou afscheid? Van je alcoholverslaving? Van de jongen/man aan wie je verslaafd was en die je door je verliefdheid als het ware benevelde? Van je alcoholistische vriend? Dat vind ik leuk, maar de uitwerking dus wat minder.
Verder kan ik me ook wel een beetje vinden in wat Fayelinde zegt, maar ik denk dat ik het uiteindelijk wel vind kloppen. Dronken zijn, of zijn bij degene van wie je houdt, kan heel fijn zijn dus heimwee daarnaar is niet meer dan logisch. Daarna echter blijkt dat het allemaal niet zo mooi is als het lijkt: er kleven heel wat vervelende nadelen aan en daarom is het beter om er afscheid van te nemen. Klopt dat een beetje?