Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2008, 19:30
]{ing
]{ing is offline
Voor een vriend bouw ik het volgende;

Asus M2N-SLI (non-deluxe) nForce 560 SLI chipset << wil eigenlijk een mobo met pci-e 2.0 maar asus m3a lijkt niet in orde gezien negatieve reviews.. iemand een alternatief?

AMD Athlon 64 x2 5200+ EE (energy efficient) 65W TDP

2x 1GB Kingston ddr2

1x 500GB WD sata2 disk

Pioneer DVR205 dvdrw

Asus GF 9600GT

Antec 4480B / 380W Earthwatts (a-pfc)

1x Zalman 80mm fan

Verder hangen er 3 usb devices aan..

De voeding beschikt over 2 x 12v lijn.. elk 17 ampere, maar is het zeker te zeggen dat dit stabiel werkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2008, 21:30
Verwijderd
Die Earthwatts dingen kwamen niet zo goed uit de reviews van HardOCP als ik het me goed herinner. Een Cooler Master iGreenPower is volgens mij een beter alternatief (is ook efficiënter en stiller).
Wat het mobo betreft, is een MSI wellicht een optie? Kost vaak iets minder dan eenzelfde Asus maar heeft evenveel of meer features.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 14:36
M@rco
M@rco is offline
Die Antec moet het prima doen, het is niet bepaald een zwaar systeem. Anders misschien een Corsair VX450W, made by Seasonic dus topkwaliteit en lekker stil.

Wat moederbord betreft, misschien het Gigabyte broertje van de Asus, de Gigabyte GA-MA770-DS3? Zie iig twee positieve user reviews op t.net, voor zover je daar waarde aan moet hechten.
Oud 20-04-2008, 15:30
]{ing
]{ing is offline
Het MSI bord heb ik zelf ook gevonden, even duur als de Asus dus die zou er dan in gaan.

Een andere overweging is een Asus P5K bord met een Intel E4700 (performance gewijs tussen de AMD 5200+ en Intel E8200 in). Totale meerprijs t.o.v. AMD hiervoor is 30 euro.

Gigabyte zou ook een optie zijn, ware het niet dat cool-prices die niet levert. Bestel bij maar één shop om de kosten te drukken. Lokale winkels als mycom en paradigit zijn nogal aan de prijs. Ik wil rond de 500 euro een snelle game en allround pc bouwen, liefst zoveel mogelijk prijs/performance.

Voeding en kast van Antec is natuurlijk wel heel erg voordelig (65 euro).. ik dacht zelf dat de voeding ook wel zal voldoen in vermogen, dus ik denk dat we die maar gewoon moeten proberen. Bijv zo'n Seasonic/Corsair kost op zich al 60 euro als ik me niet vergis. Degene waarvoor ik het systeem bouw is niet zo'n enthusiast dat ie zal gaan upgraden binnen nu en een paar jaar tijd.. Als de voeding nu voldoet is dat ok. Hij komt van een Pentium 3 600 af, met S3 Virge kaart en 40GB
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:31
]{ing
]{ing is offline
Gisteren besteld met E4700 en P5K.. benieuwd hoeveel die voeding gaat doen (heb zo'n wattsmeter geleend voor in het stopcontact).
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:17
M@rco
M@rco is offline
Gokje: niet meer dan 200W, idle misschien wel veel minder. Laat nog maar even weten, lijkt me wel interessant
Oud 21-04-2008, 20:25
]{ing
]{ing is offline
Zal de results hier posten, ben benieuwd. Zal ook mijn eigen systeem doen (eindelijk weten hoeveel het kost als ik em 24/7 ga laten draaien)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:27
Verwijderd
Grappig. Heb je dat ding geleend of gekocht (en waar)?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:40
]{ing
]{ing is offline
Geleend van een collega..

Ik weet dat ze verkocht worden oa bij conrad.nl.. Ze moeten ongeveer 15 euro kosten en je hebt ook vrij uitgebreide modellen die nog meer kunnen berekenen, zelfs die je aan kunt sluiten op een PC:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/w...mmh_area_kz=8B
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:26
]{ing
]{ing is offline
Daarstraks mn eigen systeem getest:

150W idle, 170W onder soort van load.. mja tijdens laden van UT 2004 dan.
AMD X2 3800+/2 reepjes ram/4 hdd's/onboard ati x1250 en een ati 2600 pro..

Zou misschien door de inefficiente, overkill 550W Cooler master psu kunnen komen. 24/7 draaien zou op 130 euro op jaarbasis uitkomen op deze manier.

Netwerk switch pakt verder 6 watts, adsl modem en NAS (met 1.8" disk) nemen samen 17 watts. Een senseo heeft trouwens ook een stiekem verbruik van 4 watts als ie niks doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten